Waarom moeilijk om je kwetsbaar op te stellen?

18-11-2017 08:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
v
anoniem_185034 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 00:33
99.94% gewijzigd
Gelukkig ben jij een beter mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je nogal veel invult voor anderen.
Je vindt nogal veel van iedereen, ook van je vriendinnen, zie ik als ik loep...

Misschien kun je anderen meer in hun waarde laten. Iedereen is anders. Iedereen gaat anders met teleurstelling, eenzaamheid, verlies om. Dat is een subjectief iets dus laat dat bij een ander.
Nou, zo lang denk je daar nu ook weer niet zo over *loepje*.

Ik krijg juist de indruk dat jij ontzettend met alles en iedereen bezig bent in plaats van relaxed te zijn en je kwetsbaar op te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
18-11-2017 09:06
Je vindt nogal veel van iedereen, ook van je vriendinnen, zie ik als ik loep...

Misschien kun je anderen meer in hun waarde laten. Iedereen is anders. Iedereen gaat anders met teleurstelling, eenzaamheid, verlies om. Dat is een subjectief iets dus laat dat bij een ander.
Ik vind dat anderen mij ook niet in mijn waarde laten als ze leugens tegen me aan het vertellen zijn anders..
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
18-11-2017 09:14
Nou, zo lang denk je daar nu ook weer niet zo over *loepje*.

Ik krijg juist de indruk dat jij ontzettend met alles en iedereen bezig bent in plaats van relaxed te zijn en je kwetsbaar op te stellen.
Met alles en iedereen bezig zijn is iets anders als wel of niet oprecht zijn.

Ik zeg nergens dat ik zelf niet met anderen bezig ben, ik ben alleen wel mijzelf en zal mezelf niet anders voordoen dan ik ben en al helemaal geen verzonnen verhalen vertellen om mijn imago hoog te houden.
Je houdt je wel heel erg met anderen bezig. En je voelt je beter dan hen. Mag hoor maar denk niet dat niemand dat hier anders ziet met zulke duidelijke verhaaltjes.

Misschien kan je beter je energie steken in iets nuttigs.
Leer koken, Spaans, neem een vrijwilligersbaan. Dat werk.
elise1989 schreef:
18-11-2017 09:16
Met alles en iedereen bezig zijn is iets anders als wel of niet oprecht zijn.

Ik zeg nergens dat ik zelf niet met anderen bezig ben, ik ben alleen wel mijzelf en zal mezelf niet anders voordoen dan ik ben en al helemaal geen verzonnen verhalen vertellen om mijn imago hoog te houden.
En uit dit stukje blijkt hoe ontzettend je op haar neerkijkt, en hoeveel beter jij jezelf vindt.

Jij komt nu heel arrogant over.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
18-11-2017 09:19
Je houdt je wel heel erg met anderen bezig. En je voelt je beter dan hen. Mag hoor maar denk niet dat niemand dat hier anders ziet met zulke duidelijke verhaaltjes.

Misschien kan je beter je energie steken in iets nuttigs.
Leer koken, Spaans, neem een vrijwilligersbaan. Dat werk.
Wel grappig dat mij wordt verweten dat ik dingen voor anderen in vul, maar dat het juist in jullie posts gebeurt.

Ik heb nergens beweerd dat ik me beter voel dan anderen. Dan kun je wel zeggen ''Ja maar dat leid ik af uit je post'', maar dat kan helemaal niet. Het staat er namelijk niet.

Ik heb het nu over één specifiek karaktereigenschap van mijzelf. Ik ben daar inderdaad tevreden mee. Maar dat neemt niet weg dat ik op andere vlakken zelf ook wel mindere eigenschappen heb of dingen waar ik onzeker over ben of mijzelf minder over voel dan anderen.
Alle reacties Link kopieren
Is het kwetsbaar opstellen als je jezelf bent? Hmzz, als je genoeg zelfvertrouwen hebt, geen pleaser bent dan kun je jezelf zijn en voelen zonder kwetsbaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
18-11-2017 09:19
En uit dit stukje blijkt hoe ontzettend je op haar neerkijkt, en hoeveel beter jij jezelf vindt.

Jij komt nu heel arrogant over.
Ik maak dat er niet uit op.

Jij vult dingen in voor een ander.
Je hebt mensen die met oogkleppen leven, mensen met enorme muren om zich heen, mensen die bang zijn zichzelf te tonen enzenz. Aan de andere kant mensen die denken dat ze open-minded en spiritueel zijn als ze aan yoga doen (en opeens de hele dag 'namaste' of 'dankbaar' roepen), mensen die constant roepen dat ze 'zichzelf zijn' of 'spontaan' zijn oid...
Mijn inziens allemaal te scharen onder 'maskers'... Liefde, eerlijkheid, openheid, spiritualiteit e.d. bazuin je niet rond en dring je een ander ook niet op...
Valt inderdaad niet goed te praten. Aan jou om te beslissen of je daar in meegaat of niet.

Jij vindt het heeeeerlijk om je kwetsbaar op te stellen. Er zijn genoeg mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Vinden het dramatisch, gezeur, hebben niets met dat overanalyseren, hebben met een enkele zin wel gezegd wat ze willen zeggen.

Vreemd dat je het moeilijk vindt om je aan te passen bij je vriendinnen, liever niet meer met ze afspreekt, omdat je alleen bij je vriend helemaal jezelf kunt zijn. Een klein beetje interesse in of empathie voor anderen is kennelijk lastig. Als je dat al een opoffering vindt, krijg je het nog lastig in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
18-11-2017 09:26
Je hebt mensen die met oogkleppen leven, mensen met enorme muren om zich heen, mensen die bang zijn zichzelf te tonen enzenz. Aan de andere kant mensen die denken dat ze open-minded en spiritueel zijn als ze aan yoga doen (en opeens de hele dag 'namaste' of 'dankbaar' roepen), mensen die constant roepen dat ze 'zichzelf zijn' of 'spontaan' zijn oid...
Mijn inziens allemaal te scharen onder 'maskers'... Liefde, eerlijkheid, openheid, spiritualiteit e.d. bazuin je niet rond en dring je een ander ook niet op...
In het 'echte' leven roep ik dat overigens nooit hoor. Verder wel eens met je post.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
18-11-2017 09:26
Valt inderdaad niet goed te praten. Aan jou om te beslissen of je daar in meegaat of niet.

Jij vindt het heeeeerlijk om je kwetsbaar op te stellen. Er zijn genoeg mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Vinden het dramatisch, gezeur, hebben niets met dat overanalyseren, hebben met een enkele zin wel gezegd wat ze willen zeggen.

Vreemd dat je het moeilijk vindt om je aan te passen bij je vriendinnen, liever niet meer met ze afspreekt, omdat je alleen bij je vriend helemaal jezelf kunt zijn. Een klein beetje interesse in of empathie voor anderen is kennelijk lastig. Als je dat al een opoffering vindt, krijg je het nog lastig in het leven.
Ben je misschien in de war met een ander topic? Ik heb niet eens een vriend.
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
18-11-2017 09:26
Je hebt mensen die met oogkleppen leven, mensen met enorme muren om zich heen, mensen die bang zijn zichzelf te tonen enzenz. Aan de andere kant mensen die denken dat ze open-minded en spiritueel zijn als ze aan yoga doen (en opeens de hele dag 'namaste' of 'dankbaar' roepen), mensen die constant roepen dat ze 'zichzelf zijn' of 'spontaan' zijn oid...
Mijn inziens allemaal te scharen onder 'maskers'... Liefde, eerlijkheid, openheid, spiritualiteit e.d. bazuin je niet rond en dring je een ander ook niet op...
Integere oprechtheid met compassie.
Stel je je op het werk, etc. ook kwetsbaar en eerlijk op? Zeg je dan ook wat je niet kunt, waar je je onzeker over voelt, wat je van iemand vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
18-11-2017 09:36
Stel je je op het werk, etc. ook kwetsbaar en eerlijk op? Zeg je dan ook wat je niet kunt, waar je je onzeker over voelt, wat je van iemand vindt?
In mindere mate dan in prive, maar toevallig van de week nog aangegeven in mijn beoordelingsgesprek dat ik graag meer naar voren zou willen treden in groepen omdat ik het lastig vind om voor mensen te spreken.

De vergelijking privé - werk kan naar mijn idee echter niet 1 op 1 getrokken worden.
anoniem_185034 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 09:39
0.10% gewijzigd
elise1989 schreef:
18-11-2017 09:21
Wel grappig dat mij wordt verweten dat ik dingen voor anderen in vul, maar dat het juist in jullie posts gebeurt.

Ik heb nergens beweerd dat ik me beter voel dan anderen. Dan kun je wel zeggen ''Ja maar dat leid ik af uit je post'', maar dat kan helemaal niet. Het staat er namelijk niet.

Ik heb het nu over één specifiek karaktereigenschap van mijzelf. Ik ben daar inderdaad tevreden mee. Maar dat neemt niet weg dat ik op andere vlakken zelf ook wel mindere eigenschappen heb of dingen waar ik onzeker over ben of mijzelf minder over voel dan anderen.
Tuurlijk het ligt niet aan jou maar aan de rest van de wereld.
elise1989 schreef:
18-11-2017 09:28
Ben je misschien in de war met een ander topic? Ik heb niet eens een vriend.
O pardon, dan is het inmiddels uit...
elise1989 schreef:
18-11-2017 09:38
In mindere mate dan in prive, maar toevallig van de week nog aangegeven in mijn beoordelingsgesprek dat ik graag meer naar voren zou willen treden in groepen omdat ik het lastig vind om voor mensen te spreken.

De vergelijking privé - werk kan naar mijn idee echter niet 1 op 1 getrokken worden.
Dat begrijp ik maar ik was oprecht even benieuwd.
Logisch dat je in een beoordelingsgesprek vertelt waar je aan zou willen werken. Dat is vaak een een-op-een gesprek. Dat roep je niet door de organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
18-11-2017 09:45
Dat begrijp ik maar ik was oprecht even benieuwd.
Logisch dat je in een beoordelingsgesprek vertelt waar je aan zou willen werken. Dat is vaak een een-op-een gesprek. Dat roep je niet door de organisatie.
Oh maar dan nog houden de meeste collega's het erg afstandelijk hoor.

Maar weinig collega's durven in hun beoordelings ' brief' die wij mogen schrijven echt iets persoonlijks te noemen. Die komen dan met dingen als 'ik zou graag vaker op tijd willen komen' of 'Ik zou graag beter het proces willen volgen', maar haast niemand durft echt iets persoonlijks te zeggen. Ik heb zelf dus gezegd dat ik angst heb om voor meer dan 5 mensen te spreken, en dat graag zou willen overwinnen.

Dat werd enorm gewaardeerd door mijn teamleider, die ook aangaf dat haast niemand zoiets durft te zeggen.

En ik bedoel hiermee niet dat ik mij beter voel dan anderen. Wel bedoel ik dat ik niet zo goed snap dat mensen het vaak lastig vinden om dat soort dingen over zichzelf te zeggen. Ik merk zelf namelijk dat het vaak juist voor waardering zorgt, voor veel meer waardering dan wanneer iemand met een hele gecreëerde bubbel om zich heen leeft.
Het voorbeeld over spreken in het openbaar vind ik niet zo'n sterk voorbeeld want velen vinden dat lastig. Is een beetje een open deur.

Jij voelt je kennelijk prettig bij je kwetsbaar opstellen, en dat is prima. Maar anderen zitten anders in elkaar. De een gaat in geval van stress enorm sporten, een ander kletst zijn omgeving dan helemaal suf. De een gaat na de diagnose van een ernstige ziekte naar een lotgenotenbijeenkomst, een ander juist niet want die stort door praten helemaal in. Iedereen is anders, dus laat eenieder daar op zijn eigen wijze mee omgaan. Kun jij daar wel vanalles van vinden, maar jij bepaalt niet voor anderen wat ze wel of niet moeten.
Dubbel.
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 10:10
98.81% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven