Autisme wie ook? Deel 3

29-11-2017 22:29 3027 berichten
Deel 2
psyche/autisme-wie-ook-deel-2/list_mess ... 1#23774901

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 3. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
Ik kom er nu pas achter dat er een nieuw topic was, ik miste het al!

Redbulletje wat heftig zeg, sterkte!

Ik zag een vraag voorbijkomen aan hoe je aan werk gekomen bent. Nu heb ik *gelukkig* niet zoveel meer te maken met UWV, maar in de tijd dat ik nog bezig was voor een Wajong (die ik niet heb gekregen), had ik een gesprek met een dame, die zei dat ik 'prima in een fabriek kan werken, want daar heb je geen prikkels'.
Mijn mond viel nog net niet op de grond. Ik heb een tijdje als uitzendwerk in fabrieken gewerkt, was voor een tijdje wel leuk maar om dat mijn hele leven te doen? Nee bedankt.
Nu werk ik in de zorg. Ik ben eigenlijk weer in aanraking gekomen met de zorg, door vrijwilligerswerk te gaan doen. Volg nu ook weer een opleiding in deze sector.

Ik loop eigenlijk al een tijdje met iets, waar ik geen raad mee weet. Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.
Ik volg dus een opleiding, en ga met OV naar school. Moet dan ook een paar keer overstappen, geen probleem. Ik reis de laatste bus met wat klasgenoten (ook van andere klassen). Er is echter 1 klasgenootje waar ik problemen mee heb. Het is een schat van een meid, maar het is wel iemand die alles en iedereen stom vindt. Haar klasgenoten, haar mentor, haar jobcoach, de docenten, het feit dat ze bijna geen geld heeft, etc.
Ik durf er niets van te zeggen omdat ik haar niet wil kwetsen maar ze zet zichzelf zó op de voorgrond. Als ik iets vertel tegen een ander klasgenootje, komt ze er gelijk tussen en zegt ze dat het bij haar veel erger is. Waardoor ik de kans niet meer krijg om mijn verhaal af te maken. Nu doe ik dat later op de dag wel, als we in de les zitten, maar op deze manier wordt het voor mij (eigenlijk ons, zijn meer mensen die zich aan haar ergeren) steeds minder leuk als ik haar tegenkom.

Hoe kan ik hier het beste op reageren? Ze heeft zelf ook autisme.
WTF!!! Géén prikkels in een fabriek?? Je krijgt daar je ultra stille privé kantoor, geen geluiden, geen mensen om je heen en geen geestdodend repetatief werk??? Nee, dat dacht ik al! Dat mens spoort niet!!!

Heb je geen advocaat genomen om de beslissing aan te vechten? Ik ben dit wel van plan mocht ik geen (volledige) wia krijgen.
redbulletje schreef:
05-12-2017 16:35
WTF!!! Géén prikkels in een fabriek?? Je krijgt daar je ultra stille privé kantoor, geen geluiden, geen mensen om je heen en geen geestdodend repetatief werk??? Nee, dat dacht ik al! Dat mens spoort niet!!!

Heb je geen advocaat genomen om de beslissing aan te vechten? Ik ben dit wel van plan mocht ik geen (volledige) wia krijgen.

Ja, ongelooflijk he? Mijn vader was echt laaiend toen ze het zei. Hij reageerde met "Ga zelf maar eens in een fabriek werken, moet jij eens opletten hoeveel prikkels er zijn"

We hebben er wel bezwaar tegen gemaakt, en we wilden er ook een rechtszaak van maken, maar toen de eerste rekening van 56 euro op de deurmat viel, heb ik er maar van af gezien. Het was mijn woord tegen dat van UWV, en ik had op dat moment al zoveel stress en gezeur gehad, dat ik er helemaal klaar mee was.
Alle reacties Link kopieren
Hey Kohaku, ik ken je van een ander forum :hyper:

Ik heb met mijn begeleidster een afspraak gemaakt bij de huisarts om weer een doorverwijzing te vragen naar een psycholoog. Het gaat niet zo goed en slaap enorm slecht. Ben dus moe en enorm overprikkeld, dus ik hoop dat een psycholoog kan helpen. Weet niet of hij of zij mij wel kan helpen, aangezien het een nogal complex probleem is..
Heanig an
Kwebbeltje91 schreef:
05-12-2017 16:42
Ja, ongelooflijk he? Mijn vader was echt laaiend toen ze het zei. Hij reageerde met "Ga zelf maar eens in een fabriek werken, moet jij eens opletten hoeveel prikkels er zijn"

We hebben er wel bezwaar tegen gemaakt, en we wilden er ook een rechtszaak van maken, maar toen de eerste rekening van 56 euro op de deurmat viel, heb ik er maar van af gezien. Het was mijn woord tegen dat van UWV, en ik had op dat moment al zoveel stress en gezeur gehad, dat ik er helemaal klaar mee was.
Volgens mij heb ik maar 250 eigen risico bij mn rechtsbijstandsverzekering, dat heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een rechtzaak wilde aanspannen tegen het UWV, bleek volgens mijn advocate dat ik ongeveer eur 800.- eigen bijdrage kon gaan betalen, of ik de zaak zou winnen of niet.
En dat ondanks mijn rechtsbijstandsverzekering

Voor het bedrag van de eigen bijdrage kijkt men naar het jarsalaris van het afgelopen jaar, en dat viel helaas in mijn nadeel.

Heb toen maar afgezien en heb mijn verlies maar genomen.....
Het financiele plaatje hield mij ook tegen ja.
zelus73 schreef:
05-12-2017 17:15
Toen ik een rechtzaak wilde aanspannen tegen het UWV, bleek volgens mijn advocate dat ik ongeveer eur 800.- eigen bijdrage kon gaan betalen, of ik de zaak zou winnen of niet.
En dat ondanks mijn rechtsbijstandsverzekering

Voor het bedrag van de eigen bijdrage kijkt men naar het jarsalaris van het afgelopen jaar, en dat viel helaas in mijn nadeel.

Heb toen maar afgezien en heb mijn verlies maar genomen.....
Belachelijk zeg!! Zal ns navragen bij mijn verzekering wat ik kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-12-2017 21:57
Baarmoeder omdat ik dat ding allang haat maar ik tegen ziekenhuisopname aanhikte, maar nu met autisme diagnose kan ik n eenpersoonskamer bedingen dus heb t in gang gezet. Op advies van de oncoloog worden ook mn eierstokken weggehaald. Dat idd wegens risico op terugkeer kanker. Omdat ik nu toch vol in overgang zit zullen ze toch niet veel meer voor me betekenen, dus ze mogen van mij ook weg, want toch in één moeite.
Maar als je toch al in de overgang zit hoeft je baarmoeder er toch niet meer uit? Die doet toch niks meer?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
05-12-2017 22:01
Maar als je toch al in de overgang zit hoeft je baarmoeder er toch niet meer uit? Die doet toch niks meer?
Jawel. Ik werd in september ongesteld en was dus 'n week ziek, terwijl ik daar geen vat meer op heb (met de pil kon ik het regelen) En dat kan wel tot je 55e doorgaan dat je opeens getroffen kunt worden door ongesteldheid. Vandaar dat ik van dat ding af wil. En de oncoloog vond het tevens verstandig m'n eierstokken weg te laten halen omdat ik 'n high risk hormonale tumor had en ik de hormoonkuur niet verdroeg. Twee voor de prijs van één dus. Helaas doen ze niet gelijk ff m'n vetrol weghalen. ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2017 22:06
Jawel. Ik werd in september ongesteld en was dus 'n week ziek, terwijl ik daar geen vat meer op heb (met de pil kon ik het regelen) En dat kan wel tot je 55e doorgaan dat je opeens getroffen kunt worden door ongesteldheid. Vandaar dat ik van dat ding af wil. En de oncoloog vond het tevens verstandig m'n eierstokken weg te laten halen omdat ik 'n high risk hormonale tumor had en ik de hormoonkuur niet verdroeg. Twee voor de prijs van één dus. Helaas doen ze niet gelijk ff m'n vetrol weghalen. ;-D
En als je eierstokken eruit zijn word je zeker niet meer ongesteld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dat klopt, maar ik wil m'n baarmoeder gewoon weg. Kun je ook geen baarmoederhalskanker meer krijgen.
Wel een heftige beslissing, respect.
Vind het niet zo heftig hoor. Ja, tuurlijk zal ik zenuwachtig zijn, maar de pijn zal van kortere duur zijn dan alle ongesteldheidsellende die ik al heb gehad.
Lang leve menstruatie-ellende. Kan er helaas over meepraten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel menstruatie-ellende gehad. Lang leve de overgang.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Daar ben ik nog te jong voor ;) Ben halverwege de 20.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wat dat betreft echt jaloers zijn op mannen. Die hebben dat allemaal niet. Al heb ik niet eens écht te klagen vergeleken met sommigen. Ja, buikpijn, hoofdpijn, prikkelbaarheid en vermoeidheid. Maar ik ken ook mensen die er bloedarmoede van krijgen of alleen maar in bed kunnen liggen. Dat lijkt me echt de hel en dan elke maand weer opnieuw.
Is het altijd zo dat de overgang gepaard gaat met botontkalking en je dikker wordt?
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
06-12-2017 13:17
Is het altijd zo dat de overgang gepaard gaat met botontkalking en je dikker wordt?
Er is niets wat altijd waar is. Iets met verhoogde kans, maar geen 100%.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat is/zijn jullie favoriete seizoen(en)?
De mijne voorjaar en zomer. Ik bloei echt op van warmte en licht. Aan kou raak ik niet gewend.
Zolang t maar rond de 18-25 graden is en zonnig én er blad aan de bomen zit. Ik kan winters slecht handelen.
Ik ben overgeovoelig voor kou en ondergevoelig voor warmte... Dus ik zit goed waar ik nu zit.

Het is dan wel december, maar het is altijd max 32 graden, minimaal 27 en het regent weinig, en het waait meestal lekker door. Verder is de zon rond 06:30 al wel op hier nu en rond 18:00 wordt het donker... Meer daglicht dus. In de zomer gaat de zon om 19:00 ook al onder... En is het om 06:00 licht

In NL altijd koude voeten enzo.. Haat aan ijzel.
Dit is echt niet mijn weer. Ik heb een hekel aan regen kou en wind, en donkere dagen.
Ik bloei ook altijd weer op zodra de avonden langer worden, en de temperaturen stijgen. De hooikoorts neem ik dan maar voor lief ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd koude voeten. Ik val gewoon niet in slaap tot mijn voeten warm zijn. Daarom heb ik sinds mijn 14e al een elektrische deken en daarvoor had ik een kruik. Die laat ik nog een half uur tot een uur aanstaan als ik erop lig. Pas dan ben ik echt warm. Van koude wind krijg ik standaard hoofd- en oorpijn. Nog geen muts gevonden die dat helemaal voorkomt. Nu is weer de tijd van de Kerstmarkten. Meestal buiten. Die vind ik mooier dan binnenmarkten. Alleen jammer dat het dan vaak vriest of daar tegenaan zit.
Mijn stiefvader daarentegen heeft het nooit koud.
Ik heb ook altijd last van mn oren in de kou, maar nu heb ik een muts gekocht met van die oorflappen. Ben benieuwd of dat werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven