Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
26-10-2018 21:25
Hier slaat de regen hard tegen het raam.
Je gaat je huisje weer extra waarderen. Blokje hout op het vuur, kaarsjes aan en een rood wijntje.
Net nog even een rondje om geweest met de hond en ja, ik gluur graag een beetje naar binnen bij mensen.
Altijd leuk om te zien als mensen blijkbaar van hetzelfde huiselijke sfeertje houden als ik.

Ik vind het altijd onbegrijpelijk als mensen met TL licht a 80W in hun woonkamer zitten. Zo ongezellig.
Dit doe ik ook altijd, ik vond dat altijd heel raar van mezelf, maar ik ben dus niet de enige.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ook getekend! Wat een onzinverhaal dat zomertijd beter zou zijn voor sporters.
Slaapwetenschappers hebben juist aangegeven dat wintertijd beter is voor ons.
Geef mij maar lekker de wintertijd. Ik heb er altijd last van als de klok in de lente vooruit gezet word. Bloedchagrijnig word ik daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook getekend!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook getekend. Eens met dat de wintertijd afschaffen voor veel zomerliefhebbers beter is. Misschien een idee om een topic te openen om meer mensen de petitie te laten tekenen?

Ik geniet van dit weer. Lekker fris, vind het zonnige weer altijd wel mooi in deze periode. Dan komen de herfstkleuren mooier uit. Ik was ook wel blij dat het gisteren heel hard regende, lekker veel bewolking.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa trots op ons. Inderdaad al die onzin argumenten om de wintertijd af te schaffen pfff, ze zijn gewoon bang niet meer tot s'avonds laat buiten te kunnen zijn, herrie maken en bbq'en.

Was een dame op het nieuws die met gegronde argumenten kwam en de gevolgen zijn niet mals op lange termijn als we de zomertijd aanhouden. Nou kunnen alle gevolgen mij persoonlijk niks schelen, als het maar op tijd donker wordt haha.
Alle reacties Link kopieren
Getekend :)
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk getekend. Zou ik met mijn andere e-mailadressen en maandag via mijn werkmail nóg een keer kunnen stemmen? Afbeelding
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
27-10-2018 21:57
Jaaa trots op ons. Inderdaad al die onzin argumenten om de wintertijd af te schaffen pfff, ze zijn gewoon bang niet meer tot s'avonds laat buiten te kunnen zijn, herrie maken en bbq'en.

Was een dame op het nieuws die met gegronde argumenten kwam en de gevolgen zijn niet mals op lange termijn als we de zomertijd aanhouden. Nou kunnen alle gevolgen mij persoonlijk niks schelen, als het maar op tijd donker wordt haha.
Wat dan?
Alle reacties Link kopieren
Meer mensen met slaapproblemen, hart- en vaatziekten en winterdepressies. Ook zou het alcohol- en drugsgebruik toenemen zo wordt gezegd door (slaap)onderzoekers.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
CarrieM schreef:
27-10-2018 19:37
Ik denk dat het júist in het belang is van zomerliefhebbers om de zomertijd af te schaffen. Mij maakt het niks uit, maar ik denk dat zomerliefhebbers behoorlijk depri worden als het in de winter pas om 10 uur 's ochtends licht wordt.

En in de zomer is het toch niet zo heel erg als het om 21.30 ipv 22.30 donker wordt? In zuidelijke landen is het ook vroeger donker.

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. Maar ik denk wel dat als de wintertijd wordt afgeschaft mensen flink op hun neus gaan kijken en er achteraf veel geklaagd gaat worden.

Dit denk ik ook. Ik heb sterk het idee dat mensen die voor een permanente zomertijd zijn niet beseffen wat dat in de winter betekent. En dat dat ze nog wel eens vies zou kunnen tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
27-10-2018 20:46
Dit doe ik ook altijd, ik vond dat altijd heel raar van mezelf, maar ik ben dus niet de enige.
Haha, hier nog zo een! Ik wist altijd wel dat ik niet de enige was. Volgens mij vinden veel mensen dat wel leuk.

Het is gewoon verleidelijk om te doen als je aan het wandelen bent en iedereen heeft gezellige lampjes aan en gordijnen wagenwijd open. G'woon in het voorbijgaan een huiselijke glimp opvangen, ik blijf niet voor de ramen staan gapen ofzo.

Wat wel gek is, ik voel me desondanks altijd wel heeeel betrapt als mensen terugkijken.
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
28-10-2018 10:14
Dit denk ik ook. Ik heb sterk het idee dat mensen die voor een permanente zomertijd zijn niet beseffen wat dat in de winter betekent. En dat dat ze nog wel eens vies zou kunnen tegenvallen.
Hier ben ik dus ook bang voor, dat alle zomer liefhebbers denken; oh het wordt vroeger donker dus we stemmen voor behoud zomertijd. Als het er dan over een paar jaar doorkomt dit voor al die mensen vies tegenvalt dat het sochtends zo lang donker blijft en dat we dan niet meer terug kunnen.
Hoop toch zo dat ze in Brussel verder kijken dan deze paniek reactie.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Calamitycat post_id=29179327 time=1540672246 user_id=282895]
Natuurlijk getekend. Zou ik met mijn andere e-mailadressen en maandag via mijn werkmail nóg een keer kunnen stemmen?
Ga ik ook proberen haha
utopia2016 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 13:12
Reden: Niet compleet
6.06% gewijzigd
Utopia2016 schreef:
28-10-2018 13:08
Hier ben ik dus ook bang voor, dat alle zomer liefhebbers denken; oh het wordt vroeger donker dus we stemmen voor behoud zomertijd. Als het er dan over een paar jaar doorkomt dit voor al die mensen vies tegenvalt dat het sochtends zo lang donker blijft en dat we dan niet meer terug kunnen.
Hoop toch zo dat ze in Brussel verder kijken dan deze paniek reactie.
Brussel gaat er niet over, onze eigen regering gaat de knoop doorhakken. Fingers crossed....
Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Voor het aanpassen van zomer/wintertijd is een wetswijziging nodig. En een wetsvoorstel gaat een heel traject door. Van de Minister van Binnenlandse Zaken via de Raad van State naar de Tweede Kamer en Eerste Kamer. En daar zitten echt geen domme mensen. Die echt niet alleen maar afgaan op wat "het volk" zegt, dat vanuit gevoel reageert, zonder alle gevolgen te overzien.
Alle reacties Link kopieren
@ akeleila klopt, maar toch zitten we nu met een brexit. Ook naar het volk geluisterd.
Aardbei, dat klopt, maar over de Brexit is een officieel referendum geweest. Het zou raar zijn geweest om met de uitslag daarvan dan geen rekening te houden.

Over het het permanent aanhouden van zomer- of wintertijd zal geen referendum komen. Al was het maar omdat dat inmiddels is afgeschaft. Misschien zal het volk op een andere manier nog worden geraadpleegd, d.m.v. een enquête o.i.d. Maar dat zal niet bindend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie Lubach? Hij is tegen de permanente zomertijd en legt nu uit waarom de permanente zomertijd belachelijk is!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend op de fiets tot de conclusie gekomen dat het tijd wordt voor een winterjas en handschoenen.
Volgens internet is het normaal rond de 13 graden deze tijd van het jaar, het klimaat is dus wel heel erg in de war...

Niet dat ik het erg vind hoor
Petitie getekend.

Het was vanochtend maar 3 graden toen ik op weg naar werk ging. Ik heb lekker ingepakt met mijn dikke sjaal, handschoenen en winterjas op de bus staan wachten. :yes:
Akeleila schreef:
26-10-2018 21:11
Oooh, die beschrijving van New England in de winter. :heart:

Ik zie dan dit soort plaatjes voor me:


:love:

Ik heb de plaatjes even weggehaald omdat de quote anders zo lang wordt, maar zo ziet het er inderdaad uit. :heart:
yesss schreef:
27-10-2018 12:16
Nee, maar het lijkt me wel heel gaaf!
Heb wel een keer indoor geskied ;-D merkte dat ik de volgende dag eigenlijk wel weer wilde gaan, vond het echt heel leuk.

New England klinkt helemaal mooi, lijkt me heerlijk om in zo'n gebied te wonen :heart:

Ik heb ook pas leren skiën toen ik in Amerika woonde, ik kon gratis lessen krijgen omdat het hotel waar ik werkte vrijwel naast een skigebied lag. Daarna jaren niet geskied en begin dit jaar voor het eerst weer in Canada. Duurde wel even voordat ik het gevoel weer had. Ik heb dus een paar keer flink sneeuw gehapt, wat vriend natuurlijk hilarisch vond. ;-D
tanteslankie schreef:
28-10-2018 22:32
Kijken jullie Lubach? Hij is tegen de permanente zomertijd en legt nu uit waarom de permanente zomertijd belachelijk is!!

Misschien stel ik me aan, maar ik ben zo bang dat er permanente zomertijd komt. Dus ik probeer alles wat met het onderwerp te maken heeft te mijden (ook al staat Arjen aan de goede kant en kijk ik elke week trouw naar ZML).

Gaan topics nog steeds dicht bij 3000 posts? Dan moet er straks een nieuwe komen :)
tanteslankie schreef:
28-10-2018 22:32
Kijken jullie Lubach? Hij is tegen de permanente zomertijd en legt nu uit waarom de permanente zomertijd belachelijk is!!

Ja, gezien!
Sommige (veel?) mensen hebben echt geen benul wat het gaat inhouden als er permanent zomertijd zou komen.

"Dat betekent dat het minder zal gaan sneeuwen"
"Dat ik bij het uitgaan minder winterkleren aan hoef"

En Forum voor Democratie is ook voor een permanente zomertijd. “Want wij zijn vrolijke mensen.”

:facepalm:

Mensen denken geloof ik echt dat permanente zomertijd gelijk staat aan permanent zomer.
Mocht het echt zover komen dat de Nederlanders om hun mening gevraagd gaan worden, dan pleit ik voor een héle uitgebreide voorlichtingscampagne, met Arjen Lubach als campagneleider! :applause:
Alsof je geen vrolijk mens kunt zijn in de winter. Ik ben juist vrolijker in de winter dan in de zomer. Wat een onzinargumenten weer.

Op kantoor wordt weer flink geklaagd over de kou, maar ik ga er niet meer op reageren. Tijd- en energieverspilling. Ik word iedere keer voor gek verklaard als ik aangeef dit weer heerlijk te vinden. Ik heb geen zin in al die zogenaamd leuke opmerkingen. Mijn (onze!) tijd is aangebroken en ik ga er lekker van genieten.

Wel lief, collega naast me heeft van het weekend pompoentaart gebakken en speciaal voor mij een flink stuk meegenomen "omdat je zo van de herfst en winter houdt." :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven