(Positieve) ervaringen met Venlafaxine gezocht

12-12-2017 17:26 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een al tijden durende zware depressie, die met alleen psychotherapeutische hulp helaas niet voorkomen kon worden (het is een terugkerend probleem sinds mijn jeugd) of verdwijnt, ben ik gisteren op advies van een psychiater gestart met Venlafaxine. Gelukkig heb ik me van te voren niet teveel verdiept in het medicijn, anders weet ik niet of ik wel begonnen zou zijn;-)

Nu ik gestart ben, wil ik er toch wat meer van weten, maar een zoektocht op dit forum, leverde me eigenlijk alleen verhalen op van mensen die het af wilden bouwen en/of er last van hadden. Maar het zal vast niet worden voorgeschreven, als er niet ook mensen zijn bij wie het wel werkt.
Naar die verhalen ben ik vooral op zoek, als een soort hart onder de riem ofzo. Of gewoon een sprankje hoop dat dit gitzwarte gevoel voorbij gaat en ik straks het leven wel weer leuk vind.

Ook verhalen van mensen bij wie dit medicijn niet werkte bij hun depressie, maar iets anders (medicijnen, therapieën etc) wel, lees ik graag.

Alvast bedankt.
Beste Dip,

Ik ben 12 jaar nadat ik na de geboorte van mijn zoon een soort postnatale depressie had begonnen met venlafaxine. Inwerktijd was geen pretje maar merkte wel snel verbetering!! Het heeft me zeker geholpen. Toen ik na 2 jaar had afgebouwd kwamen helaas naar verloop van tijd de klachten (met name angst en piekeren) weer terug waardoor ik uiteindelijk toch weer gestart ben. Uiteindelijk zelfs met venlafaxine zwanger geworden (venlafaxine is veilig hiervoor) en gebruik het nog steeds.
Er zullen vast ook aardig wat negatieve verhalen zijn maar iedereen reageert weer verschillend op een medicijn.

Fijn dat je bij een psychiater bent..die kunnen je vaak toch beter informeren over medicatie.
Hoe gaat het met je? Merk je al iets..het begin is niet altijd fijn, je moet het echt even in laten werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven