Vreselijke nieuwsberichten

12-12-2017 20:03 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms lees ik een nieuwsbericht dat mij heel erg aangrijpt. Net ook weer, 2 jonge kindjes omgekomen bij een auto ongeluk. Een moeder die haar kindjes kwijtraakt, in een klap. misschien op weg naar een gezellig uitje, zorgvuldig vastgegespt achterin de auto, voorzichtig rijden vanwege het weer en dan, een andere auto die hen frontaal ramt. het spookt de hele dag al door mijn hoofd en kan het niet loslaten. Hebben andere mensen dit ook? het lijkt wel alsof de berichten aangaande kinderen mij nog het meeste raken. ik vind het zo erg...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken het. Zeker sinds ik kinderen heb raken dat soort berichten me veel meer. Wat afschuwelijk voor die ouders...
Ja, dat heb ik ook. Ook dat nieuwsbericht laat me niet los. Vreselijk....
Verschrikkelijk bericht. Heb het een paar keer gelezen en probeer me voor te stellen hoe zwaar het voor die moeder is....
Overigens botste een auto niet frontaal op hen, maar andersom. Ze was op de verkeerde weghelft. Misschien door gladheid? Ook erg voor het andere slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
Heb dat zelf meer met ouderen. In nog geen 2 weken tijd 6 ouderen (3 echtparen) door zelfmoord overleden omdat ze te weinig zorg kregen. Dat raakt mij meer dan kinderen, maar zal wel komen doordat ik niets met kinderen heb.
Ik heb dat alleen als mensen in de leeftijdscategorie van mn ouders worden doodgereden.
Noflik schreef:
12-12-2017 20:06
Ja ik herken het. Zeker sinds ik kinderen heb raken dat soort berichten me veel meer. Wat afschuwelijk voor die ouders...
+1

Vanmorgen toen ik het las van het knulletje dacht ik al wat vreselijk en vanmiddag dat meisje, ik weet niet eens of moeder het weet die is ook zwaargewond afgevoerd. Arme arme ouders. Wat een klap.
Nadiaah79 schreef:
12-12-2017 20:09
Heb dat zelf meer met ouderen. In nog geen 2 weken tijd 6 ouderen (3 echtparen) door zelfmoord overleden omdat ze te weinig zorg kregen. Dat raakt mij meer dan kinderen, maar zal wel komen doordat ik niets met kinderen heb.
Herkenbaar!
Ik zal hier wel voor gelynched worden, maar ik trek me nieuws over dierenleed meer aan dan over mensenleed. Ik vind het nieuws over die kindjes wel erg, maar wanneer ik het wegklik ben ik er niet meer mee bezig. Nieuws over een stallenbrand of over mishandelde dieren kan ik wel enorm naar van worden.
heb overigens ook (nog) geen kinderen dus ik merk dat dat vaak ook wel bepaalt in hoeverre een bericht impact heeft.
Coco87 schreef:
12-12-2017 20:20
heb overigens ook (nog) geen kinderen dus ik merk dat dat vaak ook wel bepaalt in hoeverre een bericht impact heeft.
Denk ik ook. Iets wat je zelf ook kan overkomen (wat je zelf ook kan verliezen) heeft meer impact.
Ik vind alles erg en ik voel op geen enkele wijze de neiging om gradaties aan te brengen in ergheid.
Alle reacties Link kopieren
Valerie1808 schreef:
12-12-2017 20:08
Verschrikkelijk bericht. Heb het een paar keer gelezen en probeer me voor te stellen hoe zwaar het voor die moeder is....
Overigens botste een auto niet frontaal op hen, maar andersom. Ze was op de verkeerde weghelft. Misschien door gladheid? Ook erg voor het andere slachtoffer.
oh dat wist ik idd niet maar ik bedoelde ook niet de tegenligger de schuld te geven, die kan er niets aan doen met dit weer.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-12-2017 20:24
Denk ik ook. Iets wat je zelf ook kan overkomen (wat je zelf ook kan verliezen) heeft meer impact.
ik denk ook dat dat het is. ik heb er meer last van sinds ik kinderen heb. en ouderen die zelfmoord plegen vanwege te weinig zorg of aandacht zijn natuurlijk ook heel erg. maar aan de andere kant kiezen zij er zelf voor en hebben al een heel leven geleefd.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
12-12-2017 20:17
+1

Vanmorgen toen ik het las van het knulletje dacht ik al wat vreselijk en vanmiddag dat meisje, ik weet niet eens of moeder het weet die is ook zwaargewond afgevoerd. Arme arme ouders. Wat een klap.
ja misschien weet ze het nog niet eens. ik zou persoonlijk ook zo’n ongeluk dan niet willen overleven. ik kan me niet voorstellen hoe je zoiets te boven komt.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kun je beter geen nieuws kijken.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van ja. Zelf een zoontje van 1,5 en sindsdien komen dit soort dingen veel meer binnen. Het idee ook dat het zo gebeurd kan zijn... Afschuwelijk. Overigens merk ik het bij mijn man ook, die zou het vroeger niet eens geregistreerd hebben. Nu wist hij het toch wel.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-12-2017 20:25
Ik vind alles erg en ik voel op geen enkele wijze de neiging om gradaties aan te brengen in ergheid.
klopt, je hebt zeker gelijk
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
12-12-2017 20:37
ja misschien weet ze het nog niet eens. ik zou persoonlijk ook zo’n ongeluk dan niet willen overleven. ik kan me niet voorstellen hoe je zoiets te boven komt.
Dat dacht ik ook gelijk.
vrouwjagersma schreef:
12-12-2017 20:25
Ik vind alles erg en ik voel op geen enkele wijze de neiging om gradaties aan te brengen in ergheid.
Dit.
vrouwjagersma schreef:
12-12-2017 20:25
Ik vind alles erg en ik voel op geen enkele wijze de neiging om gradaties aan te brengen in ergheid.
rationeel misschien niet, maar gevoelsmatig ervaar ik niet ieder bericht als even erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier ook echt oprecht verdrietig van. Hopelijk overleeft de moeder het..
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-12-2017 20:25
Ik vind alles erg en ik voel op geen enkele wijze de neiging om gradaties aan te brengen in ergheid.
Wanneer iemand overlijdt is altijd erg. Maar als ik zo'n bericht lees over een ongeval doet het mij persoonlijk niets als het om kinderen gaat, wel als het om ouderen van bijvoorbeeld de leeftijd van mijn opa en oma gaat.

Maar voor de familie van de slachtoffers is het altijd erg ongeacht leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Thank god ik dacht echt dat ik de enige was.. Ik ga me dan ook voorstellen van dit had m'n vader, m'n moeder, m'n vriend, m'n zusje kunnen zijn. Ik ga me voorstellen hoe vreselijk die ouders zich moeten voelen, etc. Ik kan het heel moeilijk oppervlakkig als "nieuws" lezen zonder er verder en dieper over na te gaan denken en me vervolgens rot te voelen..
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-12-2017 23:20
.........Maar als ik zo'n bericht lees over een ongeval doet het mij persoonlijk niets als het om kinderen gaat, wel als het om ouderen van bijvoorbeeld de leeftijd van mijn opa en oma gaat.
Het doet je niets....... ? Hier kan ik me nou echt helemaal niks bij voorstellen. Ben je echt zo emotieloos en hard?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven