Klein kadootje afscheid groepstherapie

14-12-2017 11:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik afscheid van groepstherapie. Met sommigen zit ik al een jaar in de groep, dus heb ik last minute bedacht dat ik het toch wel leuk vind om iedereen een mini afscheids kadootje te geven.
Heeft iemand hier ideeën? Ik heb al op pinterest gekeken, maar daar zie ik vooral inspiratie voor als vertrek bij groep 8 en dergelijke, niet erg van toepassing haha.

Woordspelingen vind ik altijd wel leuk (eerdere collega's heb ik een potje met nootjes gegeven met daarop "ik heb met je geNOTEN"). Nu zou ik het liefst weer zoiets kleins doen, maar dan iets met succes voor de toekomst oid.

Knutselen geen bezwaar, vind ik leuk en ik heb morgen bijna de hele dag nog de tijd.
Alle reacties Link kopieren
potjes met klavertje4 voor veel geluk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb toen ik afscheid nam van de groep een gedicht/overdenking gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Een kaarsje door therapie zijn we het licht weer gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Je vouwt voor iedereen een vliegtuigje, kendewel. Misschien met persoonlijke boodschap of woord opgeschreven. Die vliegtuigjes deel je uit. En dan zeg je ik ben niet gek maar ik ben een vliegtuig en dan doe je een vliegtuig na en vlieg je de deur uit. Als je dat durft en kan, laat je ook zien dat de therapie geslaagd is ;)
Alle reacties Link kopieren
Alledrie leuke ideeën, dankjulliewel :) Nu even bedenken welke ik het leukst/handigst etc vind.
Denk dat het de kaars wordt, voor wat licht in de duisternis :)

De klavertje 4 vind ik ook erg leuk, maar wel heel krap als ik het nu nog online moet bestellen.

En dan verwerk ik het idee van josske bij de kaars, want dan zet ik er wat bij op een label.
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
14-12-2017 11:53
Je vouwt voor iedereen een vliegtuigje, kendewel. Misschien met persoonlijke boodschap of woord opgeschreven. Die vliegtuigjes deel je uit. En dan zeg je ik ben niet gek maar ik ben een vliegtuig en dan doe je een vliegtuig na en vlieg je de deur uit. Als je dat durft en kan, laat je ook zien dat de therapie geslaagd is ;)
Hahahaha ik zie het al helemaal voor me :rofl:

Ik ga het niet doen, maar gelukkig vind ik ook zonder dat ik dat doe, de therapie erg geslaagd ;)
Alle reacties Link kopieren
nou, dat was over the top.
Wat wel heel mooi is, vind ik zelf is voor iedereen een kaart, met een afbeelding wat iets zegt over het groepslid en een handgeschreven boodschap. Dat is zeer persoonlijk en kan voor je groepsleden veel betekenen i.c.m. de afbeelding.
Dus helemaal eens met Josske.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspoppetje, geluksflesjes met halfedelsteentjes of iets anders erin of een handbeschilderde steen zoals een merulala of DIY met bij een persoonlijk stukje tekst.
anoniem_330891 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 12:41
2.77% gewijzigd
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Een spiegeltje, met daarbij de tekst dat je hoopt dat ze kunnen zien wat een mooie mensen ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een klavertje 4 setje met "kweek je eigen geluk" maar levertijd 3 tot 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
14-12-2017 12:41
Een spiegeltje, met daarbij de tekst dat je hoopt dat ze kunnen zien wat een mooie mensen ze zijn.

Ah, wat een lief idee is dat zeg :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heb je heel toevallig schematherapie gehad TO?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
In deze tijd voor kerst is het ook leuk om iets in kerstsfeer te geven. Bovendien voor weinig geld heel veel te koop. Een leuk engeltje in een glazen bol bijvoorbeeld, nog geen euro bij de Action. Of gewoon een mooie kerstbal voor iedereen, met een klein persoonlijk kaartje eraan, onder het mom van 'de ballen', ik ben weg (met een knipoog natuurlijk). Of een houten hartje aan een touwtje, kaartje erbij of stickertje erop plakken met iets toepasselijks, jullie blijven in mijn hart, het hart op de juiste plaats etc.
Loop tussen al die leuke dingetjes door en je krijgt vanzelf ideeën, denk ik!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah nog veel meer leuke ideeën, super!

Ik heb geen schematherapie gehad IBI.

Het gelukspoppetje is al door iemand anders gegeven bij afscheid, dus ik moet iets anders verzinnen ;)
Spiegeltje is ook superleuk idee! En de kerstbal met 'de ballen' ook haha.

Bedankt allemaal :D
Alle reacties Link kopieren
Bij die kerstbal dacht ik aan 'je hebt genoeg ballen aan je lijf om je problemen aan te pakken' :)
Alle reacties Link kopieren
En: zo kun je nog meer ballen in de lucht houden ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
en je geen bal aantrekken van wat anderen van je vinden!
Legio mogelijkheden haha.

ik twijfel tussen de bal en de spiegel, allebei heel leuk :)
Alle reacties Link kopieren
In de sfeer van de nootjes kan een pot drop ook nog: voor mij zit het dr'op...

Ik vind gelukswensjes altijd wel mooi, of het nou een poppetje, steentje of klavertje is. Spiegeltje vind ik ook een mooi idee, misschien een spiegelende kerstbal?

Fijn dat je met zo'n positief gevoel afscheid kunt nemen!
Misschien ben je al volop aan het knutselen, maar ik wilde deze je niet onthouden; bij een verhuizing kreeg ik een glazen potje met gekleurde scherven en de tekst: "potje met geluk".

Wat een leuke ideëen zijn er al gegeven trouwens!
Wat is het geworden?
Alle reacties Link kopieren
Die is ook leuk armbandkraaltje! Tegen die tijd was ik gelukkig al klaar met mijn knutsels :)

Het is het spiegeltje geworden met de tekst. De meesten komen er vanwege sociale angsten en/of gebrek aan zelfvertrouwen, dus dit was wel een heel toepasselijk. Ze vonden het volgens mij erg leuk.

Dankjewel iedereen, ik had hartstikke veel leuke ideeën om uit te kiezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven