Aankomen na depressie..

14-12-2017 15:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek mensen die zich in mijn verhaal herkennen en wellicht kunnen we elkaar steun bieden.

Ik heb een depressie achter de rug en ben flink wat kilo's aangekomen. Bij stress eet ik veel en ongezond. Als kind had ik al overgewicht en de afgelopen jaren had ik een gezond bmi door heel streng voor mezelf te zijn en minstens 3 keer per week te sporten.

Ik ben nu over de ergste fase van mijn depressie heen. Kan weer meer genieten van het leven en minder ' moet ' nu van mezelf. Tijdens mijn depressie heb ik voor de eerste keer veel los gelaten en ook behandeling gehad. Ik merk dat ik nu nog erg zit met mijn gewicht. Ik vind het moeilijk om mezelf te accepteren zoals ik nu ben. Dit is heel dubbel omdat ik juist door de behandeling die ik heb gehad heb geleerd om milder te zijn voor mezelf. Ik ben het sporten aan het oppakken maar heb een alles of niets mentaliteit. Ik kon voorheen veel aan, had een hele goede conditie en als ik nu terug kijk een mooi lichaam. ( vond ik toen niet) ik heb nu weer de neiging om mijn grens op te zoeken. Daarmee bedoel ik intensief sporten en dieeten. Ergens voel ik ook dat dit niet gezond is voor mijn herstel. Zijn er mensen die zich in mijn verhaal herkennen? Heb al veel stappen gezet maar dit blijft een struggle. Ik weet dat ik stap voor stap moet maar wil veel te snel waardoor ik weer terugval. Dat betekene weer veel ongezonde voeding en niet sporten omdat ik wat ik in mijn hoofd heb niet veel elkaar krijg. Na mijn depressie heb ik ook flinke vit D tekort gehad waardoor ik weinig energie had. Tips en adviezen zijn welkom..
Heb je nog behandeling?

Zou het je helpen om onder begeleiding van een diëtist af te vallen? En sporten met een personal trainer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen depressie (gehad) maar ben door mijn medicatie (wel voor psygische problemen) ruim 15 kilo aangekomen. Door een ander medicijn toe te voegen ben ik vanzelf 6 kilo kwijt geraakt. Maar ik voel me nog steeds ontzettend dik. Ik heb een gezond gewicht maar jeetje ik voel me echt ontzettend dik. Mijn zelfbeeld is enorm laag geworden en ik heb angst dat mensen naar mij kijken en denken goh zo die is dik geworden. Als er nu foto’s van mij gemaakt worden zie ik alleen een dik vol rond gezicht. Ik vind het verschrikkelijk! Inmiddels slik ik metformime (iets voor suikerziekte alleen ik heb het niet) en dat haalt veel honger gevoel weg. Ik slik het nu een maand en ben al 1 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
14-12-2017 15:32
Heb je nog behandeling?

Zou het je helpen om onder begeleiding van een diëtist af te vallen? En sporten met een personal trainer?
Ik ga weer terug naar de huisarts om een verwijzing te krijgen voor verder onderzoek. Ik wil kijken of ik add heb. Heb veel kenmerken en ervaar snel stress en drukte in mijn hoofd. Heb vaker depressies gehad waar ik op eigen kracht weer ben uitgekomen. Wil nu wel weten waar het vandaan komt. De psycholoog gaf ook aan dat er mogelijk meer nodig is nadat mijn depressie behandeld is maar voor nu is de behandeling gestopt. Ik merk dat ik het eng vind om die stappen te zetten. Ook in de sportschool doe ik geen groepslessen meer (wil mezelf niet zien in de spiegel) ik wil ook niet wegen of meten hoeveel ik ben afgevallen. Ik voel dat, dat nu te confronterend is.
Alle reacties Link kopieren
lisa198 schreef:
14-12-2017 15:34
Ik heb geen depressie (gehad) maar ben door mijn medicatie (wel voor psygische problemen) ruim 15 kilo aangekomen. Door een ander medicijn toe te voegen ben ik vanzelf 6 kilo kwijt geraakt. Maar ik voel me nog steeds ontzettend dik. Ik heb een gezond gewicht maar jeetje ik voel me echt ontzettend dik. Mijn zelfbeeld is enorm laag geworden en ik heb angst dat mensen naar mij kijken en denken goh zo die is dik geworden. Als er nu foto’s van mij gemaakt worden zie ik alleen een dik vol rond gezicht. Ik vind het verschrikkelijk! Inmiddels slik ik metformime (iets voor suikerziekte alleen ik heb het niet) en dat haalt veel honger gevoel weg. Ik slik het nu een maand en ben al 1 kilo kwijt.

Ik herken je gevoelens. Ik merk dat ik niet echt mezelf kan zijn met die extra kilo's. Voel me minder fit en mijn zelfbeeld is daardoor ook heel laag.
Succes met jouw weg naar herstel. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit met je psycholoog bespreken en daarbij met een dieetiste het afvallen oppakken. Zij kijken vooral naar precies voldoende eten. Dus niet te veel maar ook niet te weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven