Reisangst

14-12-2017 16:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even speciaal hiervoor een account..

Ik heb angsten die eigenlijk niet 'logisch' zijn. Presenteren op school maakte me bang, terwijl iedereen altijd zei dat ik het goed kon. Hetzelfde met zingen en toneelspelen. Alles maar opgegeven door angst. Ik wilde dit niet meer en heb daarom met behulp van een fijne psycholoog veel weer opgepakt. Ik ben nu 26 en wil me er niet meer door laten leiden. Ik zit dus weer bij een toneelvereniging, ben aan het rijlessen en heb gedurfd te solliciteren naar een uitdagende baan die ik een jaar geleden heb gekregen. Het gaat dus op het moment heel goed.

Nou is er nog 1 ding dat ik zo graag wil overwinnen en dat is mijn reisangst. Ik vind het spannend om zo ver van huis te zijn dat ik niet heel snel/gemakkelijk weer terug kan. Toen ik studeerde moest ik elke dag 3 kwartier met de trein en dat ging goed. Die treinrit doe ik nu nog wekelijks met gemak. Met iemand erbij vind ik lange reizen nog wel wat spannend, maar niet echt eng. Maar nou dient zich een situatie/kans aan waarin ik komend weekend in mijn eentje naar Amsterdam zou kunnen gaan, dat is ongeveer 3 uur reizen. Een vriend uit Engeland is dan voor zaken hier in Nederland en mijn gevoel zegt dat ik hem eigenlijk heel graag wil zien en dat dit ook de kans is om gewoon te doen en van die angst af te komen. Daarnaast lijkt het me tof om daar te winkelen in m'n eentje. Maar dan zit ik ook met allerlei rotgevoelens. Wat doe ik in de trein als het toch niet helemaal lekker gaat? Wat doe ik in geval van angst. Die vriend weet ervan dus in Amsterdam zelf zal ik me best oké voelen maar onderweg vind ik oprecht eng. Mijn psycholoog zegt dat 'gewoon doen' het beste is, maar zou graag ervaringen van anderen horen.