Depressie verschijnselen

15-12-2017 06:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je misselijk worden van een depressie of burn-out? Het is weer zover. Afgelopen zondag begonnen. Elke dag moe wakker worden, last van darmen, raar gevoel in maag, geen eetlust, afvallen, nergens zin in, elke dag tegen de dag opzien, huilbuien, soms denken aan zelfmoord, en het is soms echt een opgave om naar het werk te gaan. Zie er elke dag weer tegen op. Elk moment het gevoel dat ik kan instorten. Ik trek het gewoon niet meer. Soms halverwege de dag, gaat het wel weer. Maar elke avond. Zie ik weer tegen de volgende dag op...

Vanaf maandag krijg ik weer nieuwe hulp. Het ging eerst beter, maar elke keer.komt het weer terug. Wordt er gewoon moedeloos van. Gaat het ooit over vraag ik mij af...

Wil gewoon even mijn verhaal kwijt... trek het gewoon niet meer... heb 3 baantjes, dus ziekmelden wordt lastig...
Alle reacties Link kopieren
Waarom is ziekmelden lastig? Je belt gewoon alle drie je werkgevers en meldt je ziek. Zo ingewikkeld is het niet hoor.
Je hoeft hen trouwens niks uit te leggen. Alleen melden dat je ziek bent en verwacht x aantal dagen/weken ziek te blijven.

En ga vandaag eens babbelen met je ha. Die kan je helpen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind drie banen wat veel want je hebt ook vrijetijd nodig. Ik denk dat je er een zal moeten opzeggen. Geld is niet zo belangrijk dat je er ziek door mag worden. Het allerbelangrijkste in je leven is je gezondheid toch? Als je geen plezier meer hebt dan heb je toch geen leven?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ziekmelden bij alledrie en naar huisarts en psych.
Niets zelf opzeggen want neem niet aan dat t vaste contracten zijn, dus tis sowieso afwachten bij welke je na je burnout nog terug kan komen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-12-2017 08:08
Ik vind drie banen wat veel want je hebt ook vrijetijd nodig. Ik denk dat je er een zal moeten opzeggen. Geld is niet zo belangrijk dat je er ziek door mag worden. Het allerbelangrijkste in je leven is je gezondheid toch? Als je geen plezier meer hebt dan heb je toch geen leven?
Het mogen dan wel 3 baantjes zijn, maar hiervoor zat ik in de bijstandsuitkering. En dan moet je werk accepteren die je krijgt aangeboden. In het begin was ik zo blij en enthousiast en dacht ik, ik zal laten zien dat ik wel wil werken.
Het komt er op neer, dat ik gewoon mijn rust niet meer kan vinden. Elke ochtend ben ik aan het werk, en als ik thuis kom, kan ik nog even zitten, voordat ik weer naar mijn andere baan ga. Behalve maandagmiddag en donderdagmiddag dan ben ik wel vrij. Alleen het reizen vraagt ook tijd. En dan heb ik nog elke dag een baantje van kwart voor 4 tot kwart voor 6. Als je om 6 uur thuis komt, moet ik nog eten en dan is de avond ook al bijna voorbij en doe je niet veel meer. Ik merk gewoon dat mijn hoofd overvol raak, van dat gevlieg. Het liefst wil ik gewoon 1 vaste baan met meer vastigheid.

Dit is overigens niet de 1e keer dat ik me zo voel. Het ging een tijd goed. Waarbij ik 4 jaar geleden me ooit ook heb ziekgemeld bij een baantje omdat het me teveel werd en ik onder druk werd gezet. Elke ochtend misselijk wakker worden, en er tegen op zien. Sinds die tijd ben ik aan het kwakkelen, soms gaat het een hele tijd goed. Na die tijd af en toe schoonmaakwerk gehad, maar dat was maar 1,5 uur per dag en toen merkte ik dat ik me beter voelde. Loop al een tijd bij een psycholoog, soms een tijd helemaal niet omdat het goed gaat. Maar nu sinds kort weer en doorverwezen naar een psychiater omdat ik maar blijf door kwakkelen met mijn klachten...
Je hebt het jezelf veel te druk gemaakt. Zeg tenminste een van die banen op en probeer in het nieuwe jaar bij een van die banen met uren te krijgen of een nieuwe baan te vinden met meer uren en de andere twee banen op te zeggen.

Drie banen van ieder 10 uur, is véél zwaarder dan een baan van 30 uur.

En ja misselijkheid kan zeker een gevolg zijn van stress. Ik heb dat ik altijd. Het is voor mij een teken om rustiger aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar kan je absoluut misselijk van worden en allerlei lichamelijke klachten van krijgen. Ik zou me een tijdje ziekmelden als ik jou was, en in overleg gaan met je arts. Uitsluiten dat er een lichamelijke oorzaak is, en dan evt psychische hulp, zodat je leven ook op lange termijn leuk blijft en je er niet aan onderdoor gaat.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
15-12-2017 08:22
Dit is overigens niet de 1e keer dat ik me zo voel. Het ging een tijd goed. Waarbij ik 4 jaar geleden me ooit ook heb ziekgemeld bij een baantje omdat het me teveel werd en ik onder druk werd gezet. Elke ochtend misselijk wakker worden, en er tegen op zien. Sinds die tijd ben ik aan het kwakkelen, soms gaat het een hele tijd goed. Na die tijd af en toe schoonmaakwerk gehad, maar dat was maar 1,5 uur per dag en toen merkte ik dat ik me beter voelde. Loop al een tijd bij een psycholoog, soms een tijd helemaal niet omdat het goed gaat. Maar nu sinds kort weer en doorverwezen naar een psychiater omdat ik maar blijf door kwakkelen met mijn klachten...
Hier heb je je antwoord toch al? Je hebt dit eerder gehad en de verschijnselen komen nu terug. Een teken dat je op de rem moet trappen.

Als je nog even niet wil denken aan het opzeggen van een van je banen (wat mij net als de andere posters een goed idee lijkt) meld je dan in elk geval ziek. Ik spreek uit ervaring: als je zo doorhobbelt is het een kwestie van tijd voordat je instort en dan is het alleen maar moeilijker om jezelf weer bij elkaar te rapen.
Je bent niet verplicht 3 banen te accepteren hoor. Eentje was voldoende geweest. Maar laat 't zichzelf maar uitfilteren terwijl jij eerst tijd neem om van je burnout te genezen. Uitzendcontracten houden namelijk vanzelf op.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
15-12-2017 08:26
Je hebt het jezelf veel te druk gemaakt. Zeg tenminste een van die banen op en probeer in het nieuwe jaar bij een van die banen met uren te krijgen of een nieuwe baan te vinden met meer uren en de andere twee banen op te zeggen.

Drie banen van ieder 10 uur, is véél zwaarder dan een baan van 30 uur.

En ja misselijkheid kan zeker een gevolg zijn van stress. Ik heb dat ik altijd. Het is voor mij een teken om rustiger aan te doen.
Ja dat weet ik achteraf. Ben ook van plan om 1 baan te zoeken met meer vaste uren. Alleen ik had het gevoel dat ik wel moest, ook omdat ik in de bijstand zit, en dan moet je het wel accepteren. Anders wordt je op je uitkering gekort.
Heb je nu ook beduidend meer verdiend dan toen je die uitkering had?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen flauw idee hoe het zit met de bijstand en verplicht werk accepteren maar het kan ook geen kwaad je daar eens in te verdiepen. Wat zijn nou echt je rechten en plichten? Had je die drie banen echt aan moeten nemen? Was er geen oplossing geweest waar je beter mee af was?
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
15-12-2017 08:31
Ja daar kan je absoluut misselijk van worden en allerlei lichamelijke klachten van krijgen. Ik zou me een tijdje ziekmelden als ik jou was, en in overleg gaan met je arts. Uitsluiten dat er een lichamelijke oorzaak is, en dan evt psychische hulp, zodat je leven ook op lange termijn leuk blijft en je er niet aan onderdoor gaat.

Beterschap!
Ik ben destijds vaak naar de huisarts geweest, omdat ik dezelfde klachten had. Alles was goed, bloedprikken etc. Maar aangezien ik nu nog steeds in een traject zit van de gemeente, een re-integratie traject, die mij heeft geholpen om werk te zoeken en nu een nazorg bied, kan ik het niet zomaar maken om mij ziek te melden. Voorwaarde was destijds ook, dat ik er ook alles aan zal doen om werk te vinden en te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-12-2017 08:34
Heb je nu ook beduidend meer verdiend dan toen je die uitkering had?
Nou nee dat niet. IK krijg nog wel aanvulling van de bijstand, maar veel is dat niet. Hooguit 25 a 30 per maand. Soms vraag ik mij af, ik werk had, maar blijf nog onder die bijstandsnorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf seizoensgebonden depressie. Heb beste wat je kan doen is gewoon blijven werken. Als je thuis blijft en de ele dag in je bed gaat liggen wordt t echt niet beter. Als je denkt dat t ook seizoen gerelateerd zou kunnen zijn dan is het aanschaffen van een lichtbak echt een aanrader. Praat erover met je ha.

En ja misselijk worden kan rbij horen.
Alle reacties Link kopieren
cerulli schreef:
15-12-2017 08:35
Ik heb geen flauw idee hoe het zit met de bijstand en verplicht werk accepteren maar het kan ook geen kwaad je daar eens in te verdiepen. Wat zijn nou echt je rechten en plichten? Had je die drie banen echt aan moeten nemen? Was er geen oplossing geweest waar je beter mee af was?
In augustus dit jaar heb ik toen ook een baan aangenomen als productiemedewerker, heb ik maar 2 dagen gedaan. Dit omdat dit behoorlijk zwaar was en steeds druk achter je werd gezet. Ik werd daar toen ook al misselijk en ging er onderdoor omdat je tempo moet maken. Toen in goed overleg met de gemeente en mijn re-integratie coach besloten om te stoppen en werk zoeken wat ik wel leuk vindt. Schoonmaak werk vind ik wel leuk, maar 3 baantjes is misschien net te veel. En nu heb ik zoiets van, zien ze mij straks weer aankomen dat ik moet melden dat ik het niet trek en dat wil ik liever niet
my_little schreef:
15-12-2017 08:38
Nou nee dat niet. IK krijg nog wel aanvulling van de bijstand, maar veel is dat niet. Hooguit 25 a 30 per maand. Soms vraag ik mij af, ik werk had, maar blijf nog onder die bijstandsnorm.
Nou, dan zou ik die banen gewoon lekker laten lopen. Beetje jezelf laten uitbuiten voor nop!
Dus ziek melden en bij 'n psych een traject in gaan voor je burn-out en daarna hoogstens één baan per keer accepteren en al helemaal geen avondwerk. Zijn ze nu helemaal bezopen om je avonduren te laten werken terwijl je daar geen significante vergoeding voor krijgt?
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
15-12-2017 08:37
Ik ben destijds vaak naar de huisarts geweest, omdat ik dezelfde klachten had. Alles was goed, bloedprikken etc. Maar aangezien ik nu nog steeds in een traject zit van de gemeente, een re-integratie traject, die mij heeft geholpen om werk te zoeken en nu een nazorg bied, kan ik het niet zomaar maken om mij ziek te melden. Voorwaarde was destijds ook, dat ik er ook alles aan zal doen om werk te vinden en te accepteren.

Juist wel. Ze doen daar iets verkeerd als ze denken dat je met drie verschillende banen geholpen bent. Dat ben je niet, je wordt er ziek van. Het beste dat je nu kunt doen is jezelf juist wel ziek melden.

Jezelf over de kop werken voor minder dan de bijstandsnorm, echt he, ze konden mij de boom in. Eén fatsoenlijke baan voor hetzelfde bedrag is al beter, dat spaart je in elk geval reistijd en een hoop stress, want niemand maakt mij wijs dat je goed ingewerkt kunt zijn als je van drie verschillende banen allerlei dingen moet onthouden.

En ik zou dus gewoon zelf solliciteren, want schoonmaakwerk ligt voor het oprapen. Ik ben de afgelopen twee weken door vier verschillende mensen gevraagd om privé te poetsen én door twee bedrijven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
15-12-2017 08:37
Ik ben destijds vaak naar de huisarts geweest, omdat ik dezelfde klachten had. Alles was goed, bloedprikken etc. Maar aangezien ik nu nog steeds in een traject zit van de gemeente, een re-integratie traject, die mij heeft geholpen om werk te zoeken en nu een nazorg bied, kan ik het niet zomaar maken om mij ziek te melden. Voorwaarde was destijds ook, dat ik er ook alles aan zal doen om werk te vinden en te accepteren.
Misschien gaat dat traject toch iets te snel voor ze? Het is hun bedoeling om je te reïntegreren naar werk. Niet om je straks met een Burnout thuis te laten zitten, daar schiet echt niemand wat mee op. Ik zou eens in gesprek gaan met de mensen die jou de nazorg moeten bieden, want volgens mij kan je die nu heel hard gebruiken. Je moet zoiets alleen wel zelf aangeven.

Hou ook voor ogen dat jij nog steeds even graag wilt, maar dat het nu gewoon even niet gaat op deze manier. Er is vast een oplossing.
En er bestaat zoiets als een ziektewet.
Ook voor mensen die vanuit een bijstand weer aan het werk zijn.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
15-12-2017 08:41
In augustus dit jaar heb ik toen ook een baan aangenomen als productiemedewerker, heb ik maar 2 dagen gedaan. Dit omdat dit behoorlijk zwaar was en steeds druk achter je werd gezet. Ik werd daar toen ook al misselijk en ging er onderdoor omdat je tempo moet maken. Toen in goed overleg met de gemeente en mijn re-integratie coach besloten om te stoppen en werk zoeken wat ik wel leuk vindt. Schoonmaak werk vind ik wel leuk, maar 3 baantjes is misschien net te veel. En nu heb ik zoiets van, zien ze mij straks weer aankomen dat ik moet melden dat ik het niet trek en dat wil ik liever niet
Wat Ceylon zegt. En verder: je maakt hier een denkfout die ik wederom herken omdat ik hem zelf ook vaak heb gemaakt. Het is te prijzen dat je wil werken en bereid bent alles aan te pakken. Maar je hoeft niet overal ja en amen op te zeggen, zeker als je eraan onderdoor gaat. Wie heeft daar precies iets aan? Jijzelf niet en andere mensen ook niet.

Saboteer jezelf niet door je te laten leiden door wat "ze" wel niet zullen denken. Grote kans dat "ze" helemaal niet zo denken en dat je jezelf voor nop de vernieling indraait. Als je het moeilijk vindt om je grenzen aan te geven, kom dan met oplossingen. Iets als "drie baantjes is te zwaar, maar ik zou wel graag meer uren willen schoonmaken, en ik ben van plan X en Y te gaan ondernemen om dat te regelen."
Alle reacties Link kopieren
Zolang je nog een beroep doet op de bijstand, dmv een kleine aanvulling, heb je niet de luxe om een baan op te zeggen. Doe dat dus vooral niet, want de kans is groot dat de bijstand dat verlies aan inkomen dan niet (direct) aan zal vullen.

Wat je wel kunt doen is je ziek melden en in overleg gaan met je werkcoach. Gewoon open kaart spelen over wat je voelt, welke stappen je al hebt ondernomen om daar wat aan te doen (namelijk contact opgenomen met je psycholoog) en vraag de coach dan om mee te denken over een oplossing.

Op die manier doe je alles volgens het boekje, zonder dat jij jezelf over de kop werkt of het risico neemt van (tijdelijk) verlies van inkomen.
Ik herken het zo.

Ik heb gelukkig een hele fijne huisarts, en na uitsluiten van lichamelijke klachten en ik weer bij haar kwam met de mededeling dat ik eigenlijk geen concrete vraag had maar het gewoon niet meer ging, heeft ze anti-depressiva voorgesteld. Dat is echt het beste ooit geweest, tezamen met ziekmelden, want ik sliep ook nauwelijks meer.

Blijf er niet mee lopen, dit gaat waarschijnlijk niet vanzelf over. Sterkte!
Ziek melden. Volledige Bijstandsuitkering, want ; recht op.
Naar de psychiater. Die kan eventueel een briefje schrijven voor de uitkeringsinstantie / werkcoach / jobmotivator of welke naam ze zich dan ook hebben aangemeten.

Word beter!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
15-12-2017 10:03
Ik herken het zo.

Ik heb gelukkig een hele fijne huisarts, en na uitsluiten van lichamelijke klachten en ik weer bij haar kwam met de mededeling dat ik eigenlijk geen concrete vraag had maar het gewoon niet meer ging, heeft ze anti-depressiva voorgesteld. Dat is echt het beste ooit geweest, tezamen met ziekmelden, want ik sliep ook nauwelijks meer.

Blijf er niet mee lopen, dit gaat waarschijnlijk niet vanzelf over. Sterkte!
1.5 jaar geleden heb ik ook depressiva geslikt, maar dat hielp niet echt. Destijds ook mee gestopt. Ik slaap nu ook gewoon slecht. Ben savonds wel moe zo dat ik snel in slaap val, maar helaas sochtends heel vroeg wakker, rond kwart over 5 en niet meer kunnen slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven