Ik kan niet meer..

13-01-2018 21:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heeft mijn (nu ex)-vriend onze turbulente relatie beëindigd (een deel van het verhaal is te lezen door te loepen). Binnen een halfjaar is het nu voor de derde keer uit. Ik ben op, gebroken. Kan niet meer. Ik zit hier alleen in mijn sociale huurflat in de achterbuurt van deze stad op een plek waar ik het verschrikkelijk wonen vind. maar er vooral ben gaan wonen omdat mijn werk om de hoek zat. Dat werk heb ik ook niet meer. Ik kan niet terecht bij zowel mijn vader als mijn moeder.
Er zijn vrienden waar ik wellicht straks heen kan maar die hebben nu nog verjaardagsvisite.. Ik ben kapot. Ik zit al een tijdlang in een depressie en ik kan niet meer. Alles gaat mis of verkeerd en ik lijk het voor niemand goed te kunnen doen. De enige reden dat ik er nog ben zijn mijn huisdiertjes die niet zonder me kunnen...
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Het komt wel weer goed. Daar heb je nu niets aan, maar het komt echt wel weer goed. Intussen mag je best verdrietig zijn. Je had bepaalde toekomstplannen en daar moet je afscheid van nemen.

Spreek met jezelf een periode af dat je lekker depressief mag zijn van jezelf, bijvoorbeeld twee maanden, en dat je daarna bedenkt wat je nu verder wilt.

Maar dat hoeft echt niet allemaal gisteren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als dit het enige was...ja, dan zag ik nog wel een lichtpuntje. Ik ben al meer dan een jaar depressief. Ik heb intussen ongeveer vijf gesprekken bij de psych gehad.
Ik sta sinds bijna een jaar onder beschermingsbewind en deze bewindvoerder heeft er in het begin echt een zooitje van gemaakt. Doordat ik nu niet meer werk is er eigenlijk ook geen geld om schulden af te lossen en zelfs geld te kort maandelijks.
In december ben ik - toen het ook uit was tussen ex en mij - vrijwilligerswerk gaan doen. Met de organisatie was afgesproken dat dit cash uitbetaald zou worden, wat maar gedeeltelijk bleek te kunnen. Daarom had ik met ex de afspraak gemaakt dat de inkomsten per bank op zijn rekening zouden binnenkomen. Van dit geld zouden we, al dan niet samen, iets leuks doen. Door een grove fout van de organisatie is dit extraatje, waarvoor ik keihard in de barre kou gewerkt heb, nu naar de beheerrekening gegaan en zie ik het waarschijnlijk niet meer terug.

Sinds de verwarmingen hier in de flat aan zijn word ik s nachts uit mijn slaap gehouden door een tikkend geluid in de buizen. De woningstichting is al maanden bezig om het te proberen op te lossen en dat is nog steeds niet geregeld.
Eerst kon ik dan wel regelmatig bij vriend blijven slapen maar ook die optie valt nu dus weg..waardoor ik zelfs opzie tegen gaan slapen...
Oordopjes van wax kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, ik snap je. Ik zit ook in een drepressie en ben wat verder. De meest simpele dingen, zoals die verwarmingsbuis, worden heel erg uitvergroot.

Zoek wat mantra's die bij je passen. De mijne zijn:

Het is tijdelijk
Het is minder erg dan ik denk
Het komt goed
Ik kan dit/ik kom hier doorheen
Ik ben niet alleen

Probeer jezelf op te peppen. Praat met je vrienden. Ga naar je huisarts, praten helpt al.

Maak plannen, denk aan je toekomst hoe het zal zijn als het weer beter gaat. Probeer je in te denken hoe je je dan zal voelen. Zoek gelijkgestemden. En vraag je af, waar word ik blij van? Begin eenvoudig. Een warme douche. Mooie muziek, een fijne wandeling. Koop een schrift en schrijf erin wat je blij maakt. Hoe simpel ook...

En blijf hier schrijven. Wij luisteren...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
13-01-2018 22:06
Oordopjes van wax kopen.
Ik heb van ex een noisecanceling bose koptelefoon hier..maar die ligt heel oncomfortabel met slapen omdat de oortjes uitsteken en ik op mijn zij slaap..
Alle reacties Link kopieren
Koop gewone oordoppen van de Etos, drie paar voor nog geen vier euro. Die gekleurde. Die draag ik al meer dan 15 jaar.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
13-01-2018 22:08
Lieverd, ik snap je. Ik zit ook in een drepressie en ben wat verder. De meest simpele dingen, zoals die verwarmingsbuis, worden heel erg uitvergroot.

Zoek wat mantra's die bij je passen. De mijne zijn:

Het is tijdelijk -> Mijn depressie duurt al meer dan een jaar en ik ben er nog lang niet uit. De bewindvoering duurt minimaal drie jaar en gaat wellicht zelf over in schuldsanering.
Het is minder erg dan ik denk
Het komt goed
Ik kan dit/ik kom hier doorheen
Ik ben niet alleen -> Jawel..zelfs mijn eigen ouders begrijpen mij niet...Ik ga zo naar de vriend toe, maar die zit daar ook met zijn vriendin met wie hij erg happy is...wat ook weer confronterend is.

Probeer jezelf op te peppen. Praat met je vrienden -> vrienden heb ik niet of nauwelijks... Ga naar je huisarts, praten helpt al.
De vorige keer dat het uitging met mijn vriend heb ik dit wel bij mijn huisarts aangekaart.

Maak plannen, denk aan je toekomst hoe het zal zijn als het weer beter gaat. Probeer je in te denken hoe je je dan zal voelen. Zoek gelijkgestemden -> Waar vind ik gelijkgestemden?

En vraag je af, waar word ik blij van? Begin eenvoudig. Een warme douche. Mooie muziek, een fijne wandeling.
Koop een schrift en schrijf erin wat je blij maakt. Hoe simpel ook...

En blijf hier schrijven. Wij luisteren...
Snoopy80 schreef:
13-01-2018 22:12
Ik heb van ex een noisecanceling bose koptelefoon hier..maar die ligt heel oncomfortabel met slapen omdat de oortjes uitsteken en ik op mijn zij slaap..
Ik kan beamen dat een koptelefoon voor geen meter ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hier vind je gelijkgestemden. Er zijn zoveel mensen met een depressie.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Snoopy,

Wees in ieder geval zo verstandig om hem niet meer terug te laten komen bij je, met deze man ga jij echt niet gelukkig worden. Nu niet, volgende week niet en nooit niet.

Er is vast wel iemand bij wie je je hart kan en mag luchten toch ? En anders luistert er hier altijd wel iemand naar je.

Heb je zo'n kleine sociale kring dat er maar één stel vrienden is waar je terecht kunt ?

Ik denk dat je er slim an doet om maandag eerst contact op te nemen met een aantal uitzenbureaus zodat je in ieder geval nog enig middel van bestaan hebt.

Sterkte
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu tussen de verjaardagsvisite, nog even. Kort mijn verhaal gedaan over ex maar ik wil hier niet de aandacht opeisen.. ben ook helemaal Total loss.

Behalve deze vriend is er 1 vriend die laatst eens op bezoek geweest. Verder 2 man die ik af en toe via fb spreek en dat is Hey wel qua vrienden...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 80 tot 100 procent afgekeurd omdat ik Asperger heb en daarnaast borstkanker heb gehad.. werk vinden en behouden ligt dus helaas niet zo eenvoudig..
Bitje93 schreef:
13-01-2018 23:01
Snoopy,

Wees in ieder geval zo verstandig om hem niet meer terug te laten komen bij je, met deze man ga jij echt niet gelukkig worden. Nu niet, volgende week niet en nooit niet.

Er is vast wel iemand bij wie je je hart kan en mag luchten toch ? En anders luistert er hier altijd wel iemand naar je.

Heb je zo'n kleine sociale kring dat er maar één stel vrienden is waar je terecht kunt ?

Ik denk dat je er slim an doet om maandag eerst contact op te nemen met een aantal uitzenbureaus zodat je in ieder geval nog enig middel van bestaan hebt.

Sterkte
Oh dotje! Ik weet niet of je een knuffel fijn vindt met je ass-diagnose maar ik knuffel je nu virtueel.

Heb je medicatie voor je depressie? Anders misschien even kijken of je via je psych terecht kan bij een psychiater die je wat kan voorschrijven om even wat minder de dips te hebben?

Kan je je psych mailen? Ik heb de afspraak met mijn cliënten dat ze me altijd kunnen mailen en dat ik hun mails altijd heb gelezen voor de volgende afspraak. Sommige mensen vinden dat heel fijn omdat schrijven kan structureren.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de virtuele knuffel.. die waardeer ik zeker. Ik kan mijn psych wel mailen maar zij kan zelf geen medicatie voorschrijven. Ik heb ook nog nooit eerder medicatie voor / tegen mijn depressie gehad
Snoopy80 schreef:
14-01-2018 00:45
Dankje voor de virtuele knuffel.. die waardeer ik zeker. Ik kan mijn psych wel mailen maar zij kan zelf geen medicatie voorschrijven. Ik heb ook nog nooit eerder medicatie voor / tegen mijn depressie gehad
Nee dat kan en mag zij niet, maar vaak is er een psychiater op afstand beschikbaar die zij kan mobiliseren om eens met je in gesprek te gaan om te kijken of medicatie helpend zou kunnen zijn. Ter ondersteuning zegmaar.
En to, als je pas zo recent hulp hebt, is het niet zo gek dat je depressie al een jaar duurt lieverd. Je hebt namelijk niemand gehad die je leerde hoe je ermee om moet gaan en hoe je onderzoekt wat voor jou helpt.0
Alle reacties Link kopieren
Net weer thuis en helemaal Total loss.. hoop dat ik vannacht wel wat slaap
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
14-01-2018 00:00
Ik ben 80 tot 100 procent afgekeurd omdat ik Asperger heb en daarnaast borstkanker heb gehad.. werk vinden en behouden ligt dus helaas niet zo eenvoudig..
Maar 'vrijwilligerswerk' waarvoor je betaald wordt (sic) en waarvan je de inkomsten buiten de boeken wilde houden (= fraude) kan wel? Bijzonder .....
Snoopy80 schreef:
13-01-2018 22:01
In december ben ik - toen het ook uit was tussen ex en mij - vrijwilligerswerk gaan doen. Met de organisatie was afgesproken dat dit cash uitbetaald zou worden, wat maar gedeeltelijk bleek te kunnen. Daarom had ik met ex de afspraak gemaakt dat de inkomsten per bank op zijn rekening zouden binnenkomen. Van dit geld zouden we, al dan niet samen, iets leuks doen. Door een grove fout van de organisatie is dit extraatje, waarvoor ik keihard in de barre kou gewerkt heb, nu naar de beheerrekening gegaan en zie ik het waarschijnlijk niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
14-01-2018 07:12
Maar 'vrijwilligerswerk' waarvoor je betaald wordt (sic) en waarvan je de inkomsten buiten de boeken wilde houden (= fraude) kan wel? Bijzonder .....
Ja, dit vind ik ook wel erg bijzonder. Ik heb echt heel weinig begrip voor dit soort fraude.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
TO gewoon een dikke knuffel (virtueel) omdat je je al zo lang zo bagger voelt.

En je kunt via de psych een afspraak maken met iemand die je wel medicatie voor kan schrijven..in jou situatie denk ik echt een uitkomst.
Joyce48 schreef:
14-01-2018 07:12
Maar 'vrijwilligerswerk' waarvoor je betaald wordt (sic) en waarvan je de inkomsten buiten de boeken wilde houden (= fraude) kan wel? Bijzonder .....
Echt dames, jullie hebben gelijk. Maar om nou in dit topic hierover te gaan zeuren als to toch al het gevoel heeft dat ze in alles faalt, is het wel een schop na geven he. Dat is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dankje konijn82...Ik weet dat de situatie met mijn vrijwilligerswerk niet de netste manier was om dat aan te pakken..Maar wel de enige manier waarop ik zelf zou kunnen beslissen over die inkomsten..En winterqueen en Joyce48: geld verdienen via een vrijwlligersvergoeding kan zeker legaal als het via een IB47-regeling gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga normaal op zondagmiddag naar mijn moeder en zie daar vandaag als een berg tegenop..
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
13-01-2018 21:53
:hug:

Het komt wel weer goed. Daar heb je nu niets aan, maar het komt echt wel weer goed. Intussen mag je best verdrietig zijn. Je had bepaalde toekomstplannen en daar moet je afscheid van nemen.

Spreek met jezelf een periode af dat je lekker depressief mag zijn van jezelf, bijvoorbeeld twee maanden, en dat je daarna bedenkt wat je nu verder wilt.

Maar dat hoeft echt niet allemaal gisteren.
Ik begrijp dat je het goed bedoelt, maar ik val over het vetgedrukte gedeelte. Als je depressief bent is dat niet lekker, en kun je niet op een gegeven moment zeggen:oké, nu is het over. Je kunt zoiets wel zeggen over zelfmedelijden o.i.d., maar niet over depressiviteit.
Mind the gap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven