Iemand afgewezen, rotgevoel

18-01-2018 16:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit hier neergezet ipv op peiler relatie aangezien het iets is waar ik persoonlijk even last van heb.
Ik zal proberen het kort te houden.
Ik heb tot de zomer een korte leuke maar ook ietwat complexe relatie gehad.
Deze persoon is op het laatst zeer over mijn grenzen gegaan en ik moest wel voor mezelf opkomen en heb de relatie abrupt verbroken.
Ik heb echt even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken.
Gister 4/5 maanden later heb ik hem weer gesproken en gezien, (hij vroeg het, ik wilde weten wat hij te zeggen had en toendertijd heb ik het abrupt gestopt. Voor mn gevoel had ik het niet goed afgesloten en dat zat niet lekker. Vandaar dat ik er op in ging. Ik heb wel duidelijk vantevoren aangegeven dat hij niks moest verwachten van mij)
mijn vermoeden klopte, hij wil me terug.

Ik geef echt wel om hem en voel me op een bepaalde manier ook nog tot hem aangetrokken, maar ik heb geen gevoelens voor hem, en ik wil geen relatie meer met hem. Ik moet te veel concessies doen en me aan hem aanpassen, (anders krijgt hij driftbuien, als ik tegen hem in ga) en ik kan en wil dat niet.
Hij is een behoorlijke dominante man, en hij snapt overigens niet eens waarom ik toen er een punt achter gezet had, en dat hij uberhaupt over mijn grenzen ging. (Hij vond van niet..)
Hier ben ik best wel teleurgesteld om, dat hij niet eens snapt wat hij fout deed, had het enkel over mijn fouten (vreemde tactiek om iemand terug te winnen..).
Ik ga gewoon niet gelukkig worden met hem en ik heb hem dus afgewezen, zonder twijfel maar desondanks niet leuk en ook niet makkelijk.

(Ik heb overigens ook onlangs iemand ontmoet met wie het klikt en serieus aan het worden is, dat weegt ook mee, ik ga niet van twee walletjes eten)
Al met al sta ik hier qua gevoel en verstand 100% achter, en toch heb ik het hier moeilijk mee....
Het doet me echt wel wat, en hij is niet de juiste man voor mij, maar dat vind ik best jammer, onafgezien van de nieuwe persoon in mijn leven.

Is dit normaal, en wat moet ik ermee? ( Niet met hem, daar wil en moet ik niks mee, dat is klaar. Ik bedoel mn gevoel)
Het voelt een beetje tegenstrijdig allemaal...
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 18:13
17.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je verstand heeft het hierin bij het rechte eind. Mensen die je niet respecteren en waarbij je jezelf niet kunt zijn, zijn per definitie niet leuk, ook al weten ze soms op je gevoel te spelen. Je mag trots zijn dat je bij jezelf bent gebleven. Dat hij vindt dat hij mag bepalen waar jouw grens ligt is zijn probleem, en nu gelukkig niet meer het jouwe. Hij mag zichzelf zielig vinden vanwege een afwijzing, maar het zou veel zieliger voor jou zijn als jij je vrijwillig bloot zou stellen aan zijn grillen, terwijl hij helemaal niet van plan is om rekening te houden met jou.

Accepteer dat je gevoel nog een beetje achter je verstand aan sukkelt. Dat gebeurt soms. Houd vol dat je de juiste keuze hebt gemaakt, dan volgt je gevoel na een tijdje vanzelf en ben je blij dat je je niet hebt weggecijferd voor iemand die dat offer niet waard is.
Alle reacties Link kopieren
Stop eens met jezelf te verontschuldigen. Een relatie met iemand die jou intimideert gaat sowieso niet werken. Wanneer hij zo over je grenzen is heen gegaan waarom hebben jullie dan nog contact? Waarom kan hij jou nog bereiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iemand die jou niet respecteert en ook nog eens niet ziet dat hij dat doet is niet goed voor je.

Overigens wil hij alleen de macht terug in jullie ongelijkwaardige situatie, niet per se jou als persoon.

En waarom wil jij hem terug eventueel? Ben je nog niet klaar met dit hulp project? Omdat je nog niet genoeg hebt geprobeerd om, als jij maar verandert en andere aanpakken probeert, hij dan misschien wel veranderd in de prins die jij zoekt?

Iemand bij wie je op eieren moet lopen wegens driftbuien, daar moet je heel ver van wegblijven.
Stoppen met janken en doorgaan met je leven. Of hou je van drama?
Alle reacties Link kopieren
Concentreer je lekker op die andere man! Die ene is over en uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zich laat gaan in driftbuien en de verantwoordelijkheid daarvoor bij jou legt is geen lieve partner. Zo iemand gebruikt zijn emoties om macht over jou te krijgen en walst daarbij compleet over jouw behoeften en grenzen heen. Ik vrees ook dat hij je wil beheersen, het gaat hem duidelijk niet om het aangaan van een gelijkwaardige relatie waarin je het beste in elkaar naar boven haalt.
Misschien komt het dubbele gevoel hierdoor:
Waarschijnlijk is het een man die veel gevoelens in jou heeft losgemaakt.
Blijkbaar heb je dat nog niet helemaal losgelaten. Nu je iemand anders beter wil leren kennen, komen juist die gevoelens weer terug. Niet in die mate dat je die oude vlam weer terug zou willen, omdat je weet dat hij niet goed voor jou is. Maar toch mis je dat gevoel wat je toen had misschien een beetje. Vond je hem heel aantrekkelijk of hadden jullie geweldige seks. Hoe dan ook: het is een man die zorgt voor drama. Dat weet je ook, dus daar ga je verstandig mee om.
Om het los te kunnen laten, kun je voor jezelf opschrijven wat je leuk vond aan hem maar vooral wat je NIET fijn vond. Dat kun je overlezen op een moment dat je gevoel richting hem weer even de kop opsteekt.
Soms is het heel onverstandig een ex weer te zien omdat iets weer kan oplaaien. Soms kan zo’n contactmoment ook juist helpen in het besef dat je een wijs besluit hebt genomen, omdat ook de toen voor jou negatieve dingen weer in je gedachten terug komen.
Herken je daar iets in?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-01-2018 16:47
Stop eens met jezelf te verontschuldigen. Een relatie met iemand die jou intimideert gaat sowieso niet werken. Wanneer hij zo over je grenzen is heen gegaan waarom hebben jullie dan nog contact? Waarom kan hij jou nog bereiken?
Niet nog, weer, heel voorzichtig. Ik ben niet iemand die eeuwen kwaad blijft. Wat niet zeggen wil dat ik ook vergeet wat er gebeurd is.
We zijn bovendien allebei volwassen mensen.
Ik snap dat dit hier in dit topic lastig te zien is, maar hij is geen slechte man.. we hebben het ook leuk gehad. (Ik snap dat dit raar klinkt, hij is een man met 2 kanten. Zag ik gister ook weer)

Doreia: ik wil hem dus niet terug, dat heb ik ook niet gezegd.
Foechoer: erg goed wat je zegt, ik denk niet dat hij dit bewust wil, maar dat dat gewoon zn karakter is. En dat kan ik never nooit veranderen...
Allen: bedankt voor jullie reacties. Ik besef heel goed dat hem terug nemen garantie is voor drama en daar heb ik dus geen zin in.
Ik ben echter helaas niet van ijzer, en het doet me echt wel wat. Waarom? Ja dat weet ik ook niet, omdat hij echt wel wat losgemaakt heeft bij me toendertijd. Dat kan ik niet zomaar ff wissen met mn ratio.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 17:37
28.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je er dan nog mee?

Volwassen mensen kunnen iets dat slecht voor ze is afsluiten. Dat heeft niets met woede te maken noch met niet vergeven. Je doet dat omdat het goed is voor jezelf.

WAarOm voorzichtig contact: wat wil jij daarmee bereiken?
Wat hij wil is mij wel duidelijk. Wat haal jij nog uit dit contact?

Wanneer het niets wordt laat hem dan los.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij is in staat om jouw gevoel te manipuleren. Hij weet dingen in je los te maken, maar hij gebruikt je gevoel ook tegen je. Misschien doet hij dat niet bewust, maar dat maakt voor jou niet uit. Als je met hem verdergaat zul je nog veel vaker heen en weer geslingerd worden tussen intense gevoelens voor/door hem en totaal gepasseerd en weggezet worden. Hij wenst geen verantwoordelijkheid te nemen voor dat patroon in zijn gedrag, waarmee hij klip en klaar maakt dat je geen hoop op vooruitgang daarin hoeft te koesteren. Dat maakt hem misschien geen slecht mens, maar wel een waardeloze partner. Als je waarde hecht aan respect en gelijkwaardigheid, ten minste.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij treurt om iemand die duidelijk over jouw grenzen is gegaan, en dat naar alle waarschijnlijkheid weer zou doen.
Wees blij dat je geen topic hoeft te openen over hoe erg je mishandeld bent, nadat je je ex terug hebt genomen, Wees blij met jezelf, en als hij het verdient ook met de nieuwe vriend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
18-01-2018 17:14
Misschien komt het dubbele gevoel hierdoor:
Waarschijnlijk is het een man die veel gevoelens in jou heeft losgemaakt.
Blijkbaar heb je dat nog niet helemaal losgelaten. Nu je iemand anders beter wil leren kennen, komen juist die gevoelens weer terug. Niet in die mate dat je die oude vlam weer terug zou willen, omdat je weet dat hij niet goed voor jou is. Maar toch mis je dat gevoel wat je toen had misschien een beetje. Vond je hem heel aantrekkelijk of hadden jullie geweldige seks. Hoe dan ook: het is een man die zorgt voor drama. Dat weet je ook, dus daar ga je verstandig mee om.
Om het los te kunnen laten, kun je voor jezelf opschrijven wat je leuk vond aan hem maar vooral wat je NIET fijn vond. Dat kun je overlezen op een moment dat je gevoel richting hem weer even de kop opsteekt.
Soms is het heel onverstandig een ex weer te zien omdat iets weer kan oplaaien. Soms kan zo’n contactmoment ook juist helpen in het besef dat je een wijs besluit hebt genomen, omdat ook de toen voor jou negatieve dingen weer in je gedachten terug komen.
Herken je daar iets in?
Bedankt voor deze mega goede reactie, het klopt echt exact wat je zegt.
Ik herken het heel erg, en ik wist echt dat het een groot risico was.
Toch heb ik geen spijt, klinkt gek maar ik had het nog niet goed afgesloten voor mezelf, en ik wilde 5 maanden na het 'drama' ook weten wat hij te zeggen had.
Misschien naief, maar ik dacht echt dat hij het zou snappen waarom ik er abrupt een einde aan had gemaakt.
Dat was helemaal niet zo, hij haalde koeien uit de sloot en begon me van alles te verwijten totdat ik aangaf daar geen zin in te hebben.
Ik had dus absoluut onmiddellijk door dat ik een zeer wijs besluit genomen heb.

Je slaat de spijker op zijn kop, ik vond en vind hem zeer aantrekkelijk, en ja we hadden goede sex (alhoewel hij de laatste weken egoistisch in bed werd, dat vond ik niet leuk).
Maar dat is voor mij niet genoeg in een relatie.

Verder klopt het precies wat je zegt, het was kort maar hij heeft veel in me losgemaakt.
En nee ik wil hem niet terug en nee ik heb geen gevoelens voor hem. (Wat niet zeggen wil dat ik niet om hem geef. Echter verder contact, ik vind dat niet verstandig en ook lullig tegenover mijn nieuwe lover. Die echt compleet anders is)
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 17:51
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid: hij heeft mij niet mishandeld of gedwongen.
Maar het klopt wel hoor, dat dat gevaar lonkt dat dat kan gebeuren.
Ik sta ook achter mijn keuze hoor.. (Hij was i.m.o overigens wel aan het manipuleren)

En waarom er weer even contact was dat heb ik net uitgelegd.
Ga ik niet weer doen, het spijt me.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 19:38
31.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een rotgevoel dat je hem afwijst?
Is het niet meer een rotgevoel omdat je jezelf afwijst?
Blijf gewoon bij je standpunt.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat spijt je? Je hebt niets verkeerd gedaan. Je had hoop op begrip voor jouw standpunt, hoop op een glimp van zelf reflectie. Helaas zit het er niet in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is het verdere doel van het contact ( geweest)?
Hij gooide een lijntje uit in de hoop beet te krijgen?
Je hoeft niet van ijzer te zijn, maar je hoeft iemand ook niet in je omgeving te houden.

Laat hem weer terugzakken uit het moeras waar vanuit je hem hebt opgedregd. Einde contact.
Alle reacties Link kopieren
Viva-amber: niks spijt mij.. dat heb ik ook niet gezegd.
Daarom snap ik dus niet waarom ik het allemaal lastig vind, ik sta volledig achter mijn beslissing.
Ik word niet gelukkig van deze man.
Maar ik ben niet van ijzer en het doet me allemaal best wat, hoe onlogisch ook rationeel gezien.

Doreia: dat heb ik dus al uitgelegd. Ik wilde weten wat hij te zeggen had, of hij begreep waarom ik deed wat ik deed en ik had voor mijn gevoel het niet goed afgesloten.
(Bepaalde onderwerpen kun je overigens i.m.o beter live bespreken ipv whatsapp)
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 18:22
8.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu weet je wat hij te zeggen had en heb je het nog niet goed afgesloten.
De afsluiting ligt echt bij jezelf.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
18-01-2018 18:21
Nu weet je wat hij te zeggen had en heb je het nog niet goed afgesloten.
De afsluiting ligt echt bij jezelf.
Dat weet ik heel goed, heb je ook gelijk in.
Ik maak het mezelf niet erg makkelijk om erover te piekeren.
Vandaar ook dat ik een topic open, het lucht erg op om erover te schrijven.
Ik heb net ook de schrijftip van Laverneb opgevold, fijn.

Ik weet inmiddels precies wat ik niet en wel moet doen.
Dank allen!
Alle reacties Link kopieren
Teleurstelling over wat het niet geworden?

Misschien is hij ook wel spannender dan je huidige vriend....Ik raad maar wat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Violettavalerie82 schreef:
18-01-2018 18:24
Dat weet ik heel goed, heb je ook gelijk in.
Ik maak het mezelf niet erg makkelijk om erover te piekeren.
Vandaar ook dat ik een topic open, het lucht erg op om erover te schrijven.
Ja, tuurlijk lucht dat op.
Denk altijd maar dat mensen verschillend denken.
Jij denkt misschien afhankelijk te zijn van zijn antwoord en dat hij zou zeggen het te begrijpen.
Jij 'moet' mij hét juiste antwoord geven! Anders voel ik me rot!
Dat doet hij niet en heb je geen afsluiting.
Daarom zit de afsluiting in jezelf.
Je hebt het juiste gedaan en dat is jouw antwoord.
Dat nare gevoel is nu tijdelijk.
Door jouw denken.
Ga boven dat denken zitten.
Of eronder. :sun:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Violettavalerie82 schreef:
18-01-2018 18:18
Viva-amber: niks spijt mij.. dat heb ik ook niet gezegd.
Daarom snap ik dus niet waarom ik het allemaal lastig vind, ik sta volledig achter mijn beslissing.
Ik word niet gelukkig van deze man.
Maar ik ben niet van ijzer en het doet me allemaal best wat, hoe onlogisch ook rationeel gezien.

Doreia: dat heb ik dus al uitgelegd. Ik wilde weten wat hij te zeggen had, of hij begreep waarom ik deed wat ik deed en ik had voor mijn gevoel het niet goed afgesloten.
(Bepaalde onderwerpen kun je overigens i.m.o beter live bespreken ipv whatsapp)
Waarom heb je het gevoel dat jij zijn toestemming en goedkeuring nodig hebt om de relatie te verbreken?
Want volgens mij zit dat erachter. Dat jij iets hebt gedaan en je dat graag in harmonie wilde doen.
Maar dat gaat je bij dit soort types niet lukken en over het algemeen niet bij het verbreken van een korte liefdesrelatie.
Alle reacties Link kopieren
Of met een fles wijn in bad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je nou een rotgevoel omdat je hem hebt afgewezen, of heb je een rotgevoel omdat je begrip verwachtte maar in plaats daarvan kritiek kreeg? Dat begrip kreeg je in de relatie ook niet, toch?

Hij is de moeite van het piekeren niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven