Een zeer zwaar leven

19-01-2018 01:38 58 berichten
Dat is moeilijk https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00 Ja echt.

Sorry, mag ik hier even van me afschrijven.. Nu er bij mij 100 dingen doorelkaar lopen, totaal fout gaan (soms). Heb ik het zwaar (soms op bepaalde momenten) Ik ben totaal niet zielugg maar oh.. wat vind ik dit nr geweldig. Ik werk sinds kort in de zorg en krijg diverse mensen die zich zeer, hoe omschrijf ik het netjes? Ze roepen om aandacht.

Herkenning?
TO begint toch?; sorry ik ben altijd een meelezer;

Mijn schoonmoeder heeft het zwaar, ze is alleen. Wat zeer triest is. ze heeft 4 kinderen waarvan een mijn man is. 12 kleinkinderen. Oprecht een geweldige familie :heart:

Een vriendin van mij heeft het ook altijd zeer zwaar, 2 kids een man die werkt en en prima baan.

Ik begrijp het soms niet.
.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 07:35
99.02% gewijzigd
theatime schreef:
19-01-2018 02:04
Heb je al hulp? Anders eens een afspraak maken met de POH ondersteuner bij de huisarts om jouw situatie in kaart te bregen.

Je omgeven met mensen die wat positiever in het leven staan kan ook goed doen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij wil TO het juist hebben over mensen die zichzelf alleen maar zielig vinden en geldt dit juist niet voor haar.
.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 07:36
98.02% gewijzigd
-
anoniem_358849 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 03:39
0.00% gewijzigd
ElizabethThatcher schreef:
19-01-2018 02:23
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij wil TO het juist hebben over mensen die zichzelf alleen maar zielig vinden en geldt dit juist niet voor haar.
ik vind mezelf niet zielig, ik merk wel dat vele zich zielig vinden en veel aandacht naar zich toetrekken..
-
Alle reacties Link kopieren
Goede cabaretière maar hoewel ontzettend grappig is dit nummer ook een ontzettende miskleun.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee fantastisch nummer juist! Ik zing het altijd voor mijn puberella als ze weer met haar ogen rolt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft zeldzaam goede nummers geschreven zoals Jan maar ook het liedje over wat er allemaal mis kan gaan voordat je je peuter transportklaar hebt gemaakt vond ik erg knap gedaan.

Dit nummer Zwaar Leven vind ik erg eenzijdig vanuit de ander bekeken en daardoor nogal wreed voor mensen dit het écht relatief slecht getroffen hebben met hun genen en omstandigheden en daar nooit antwoorden op hebben weten te vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2018 07:04
Ze heeft zeldzaam goede nummers geschreven zoals Jan maar ook het liedje over wat er allemaal mis kan gaan voordat je je peuter transportklaar hebt gemaakt vond ik erg knap gedaan.

Dit nummer Zwaar Leven vind ik erg eenzijdig vanuit de ander bekeken en daardoor nogal wreed voor mensen dit het écht relatief slecht getroffen hebben met hun genen en omstandigheden en daar nooit antwoorden op hebben weten te vinden.
Ik vind het juist een geweldig nummer.

Het lijkt alsof de ene persoon een zwaarder leven heeft dan de ander, maar mijn ervaring is dat iedereen zijn/haar portie narigheid krijgt.
En dat er mensen zijn die altijd hun narigheid benadrukken en mensen die dat juist niet doen.
Daar zit volgens mij vooral het verschil in: niet wie er 'objectief' gezien het zwaarste leven heeft, maar wie het het zwaarst ervaart.

En mensen als TO zitten in mijn irritatiezone, omdat ze dus vinden dat zij het echt zwaar hebben en anderen vooral aandacht vragen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-01-2018 07:40


En mensen als TO zitten in mijn irritatiezone, omdat ze dus vinden dat zij het echt zwaar hebben en anderen vooral aandacht vragen.
Huh, ik lees dit nergens (of moet ik loepen)?

Ik begrijp TO wel. Het lijkt soms of mensen ongelukkig wíllen zijn.
Winter is coming...
retrostar schreef:
19-01-2018 07:04
Ze heeft zeldzaam goede nummers geschreven zoals Jan maar ook het liedje over wat er allemaal mis kan gaan voordat je je peuter transportklaar hebt gemaakt vond ik erg knap gedaan.

Dit nummer Zwaar Leven vind ik erg eenzijdig vanuit de ander bekeken en daardoor nogal wreed voor mensen dit het écht relatief slecht getroffen hebben met hun genen en omstandigheden en daar nooit antwoorden op hebben weten te vinden.
Mooi verwoord.
Ik vind dat er hier in nl soms erg hard gedaan wordt en snel geoordeeld en daar wordt dit liedje vaak voor misbruikt.
Sommige mensen hebben het gewoon zwaar en zullen het nooit makkelijk krijgen. Mogen we best liever voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
19-01-2018 07:53
Huh, ik lees dit nergens (of moet ik loepen)?

Ik begrijp TO wel. Het lijkt soms of mensen ongelukkig wíllen zijn.
TO schrijft dat zij het momenteel zwaar heeft.
En dat er zo veel mensen zijn die alleen maar aandacht vragen.

Mijn conclusie: TO vindt dat ze te weinig aandacht krijgt en dat zij het (iig op dit moment) zwaarder heeft dan veel anderen, maar dat die anderen wel meer aandacht krijgen.

Toegegeven, de OP is niet geheel duidelijk, maar dit is mijn interpretatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-01-2018 07:40
Ik vind het juist een geweldig nummer.

Het lijkt alsof de ene persoon een zwaarder leven heeft dan de ander, maar mijn ervaring is dat iedereen zijn/haar portie narigheid krijgt.
En dat er mensen zijn die altijd hun narigheid benadrukken en mensen die dat juist niet doen.
Daar zit volgens mij vooral het verschil in: niet wie er 'objectief' gezien het zwaarste leven heeft, maar wie het het zwaarst ervaart.

En mensen als TO zitten in mijn irritatiezone, omdat ze dus vinden dat zij het echt zwaar hebben en anderen vooral aandacht vragen.
Ik heb beroepshalve echt wel mensen meegemaakt die het objectief heel zwaar hebben met een combinatie van narigheid die maar voortduurt.

Daarnaast hebben sommige mensen door allerlei omstandigheden of gewoon door hun karakter weinig draagkracht.
In plaats van over deze mensen te oordelen en je te ergeren, kan men er ook voor kiezen blij te zijn met de eigen veerkracht.
Maargoed, ik snap niks van dit topic vanuit to want alles wordt weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2018 07:04


Dit nummer Zwaar Leven vind ik erg eenzijdig vanuit de ander bekeken en daardoor nogal wreed voor mensen dit het écht relatief slecht getroffen hebben met hun genen en omstandigheden en daar nooit antwoorden op hebben weten te vinden.
Volgens mijn gaat dit nummer nu juist over mensen die het goed hebben maar over alles klagen. En juist niet over mensen die echt zware moeilijke dingen meemaken.

Neem dat stukje tekst over iets vergeten zijn in de supermarkt. Daar klaagt ze over dat het zo zwaar is. Ik denk dat er niemand is die dat werkelijk een teken van een zwaar leven vindt. Er wordt geen enkel groot verdriet of pijn aangehaald in het lied. Dus mensen die het echt zwaar hebben worden niet als aanstellers weggezet
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen tegenslagen overleef ik met een flinke dosis sarcasme.

Bij hoe anderen met tegenslagen omgaan, dènk ik het liedje wel eens, maar ik zing het nooit. In die situaties zou het namelijk een pestliedje zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-01-2018 08:03
Ik heb beroepshalve echt wel mensen meegemaakt die het objectief heel zwaar hebben met een combinatie van narigheid die maar voortduurt.

Daarnaast hebben sommige mensen door allerlei omstandigheden of gewoon door hun karakter weinig draagkracht.
In plaats van over deze mensen te oordelen en je te ergeren, kan men er ook voor kiezen blij te zijn met de eigen veerkracht.
Ja, er is verschil in narigheid en er is verschil in draagkracht.
Maar ik lees deze OP als slachtofferig, omdat TO niet genoeg aandacht krijgt voor haar narigheid.
En slachtoffergedrag vind ik ongelofelijk irritant.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-01-2018 08:34
Ja, er is verschil in narigheid en er is verschil in draagkracht.
Maar ik lees deze OP als slachtofferig, omdat TO niet genoeg aandacht krijgt voor haar narigheid.
En slachtoffergedrag vind ik ongelofelijk irritant.
Juist. Maar waar eindigt een moment van zelfmedelijden en begint slachtoffergedrag? Is dat niet voor iedereen anders?
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-01-2018 08:37
Juist. Maar waar eindigt een moment van zelfmedelijden en begint slachtoffergedrag? Is dat niet voor iedereen anders?
Ja, is ook totaal subjectief.
Bij deze TO vind ik het slachtofferig klinken.
Kan aan mij liggen, kan waar zijn, kan allebei, kan geen van beide.

Overigens vind ik zelfmedelijden wel heel dicht naast slachtoffergedrag liggen hoor. Mss vind ik het zelfs wel hetzelfde......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gezien of TO iets over haar eigen ellende heeft geschreven. Zie alleen dat ze niet snapt waarom de een zichzelf sneller zielig vindt dan de ander.

Mijn verklaring daarvoor is een heel verhaal over referentiekader en incassatievermogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een zwaar leven met een persoonlijkheidsstoornis, dus ik mag dit liedje ook voor anderen zingen vind ik.
Volgens mij is dit gewoon een liedje over een diehard pessimist of calimero (zij zijn groot en ik is klein). Ik ken er ook zo een, vriend en ik lachen er regelmatig om en voorspellen van te voren wat er niet deugt. Want op de een of andere manier gaat er altijd iets mis, uit eten met 20 man en zij heeft een haar in haar soep, de toffe beunhaas/ oppas/ garage rekent bij haar altijd teveel. Een arts zoekt ze met zorg uit ipv dat ze gewoon naar de KNO in het ziekenhuis om de hoek gaat, en alsnog gaat er wat fout/ wordt er niet naar haar geluisterd/ is haar dossier zoek.

Ik vind het leven zelf zwaar, maar kan nog steeds prima relativeren en geef mezelf een schop onder de kont als ik iets afspreek en vervolgens moe ben. Kan me dus verder zelf niet vinden in dit liedje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven