Mijn leven veranderen

19-01-2018 12:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm veel last van angsten/paniekklachten. Zo erg dat ik vaak niet naar buiten durf, zou vandaag gaan shoppen voor nieuwe spullen, 1KM hiervan af bij een bouwcenter - maar op het moment dat ik wil gaan lukt het mij niet.

Het vervelende is dat ik ook weinig vertrouwen heb in mijzelf en ook wel in mijn zorg.
Ik heb een goede EMDR behandelaar, maar verder heb ik helaas veel wisselingen bij mijn psychotherapeuten en ook bij mijn dokter.

Is het tijd om te veranderen? Ik heb nu steeds een andere dokter - is dat normaal tegenwoordig? Verder voel ik mij eigenlijk niet zo thuis bij mijn sommige van deze artsen, zoals dat er niet goed geluisterd wordt naar mijn verhaal. Moet mijn arts mij hier meer in ondersteunen? Kan ik daar wat vaker op terugvallen? Of stel ik mij aan en moet ik het enkel doen met psychologen in de 2e lijn?

Bedankt, hopelijk hebben jullie tips.
Wat bedoel je met dokter? Je huisarts of psychiater?
Ik kan me goed voorstellen dat de wisselingen van therapeuten heel vervelend voor je zijn. Een klik is heel belangrijk voor het behandelresultaat en als je niet meteen een klik hebt kun je wel een relatie opbouwen maar als er steeds een andere behandelaar is wordt dat eigenlijk onmogelijk. Dus ik vind niet dat je je aanstelt.
Heb je nu 1e lijns hulp of 2e lijns?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is een vaste psycholoog heel belangrijk.
Dan krijg je op den duur meer vertrouwen en bouw je een band op.
En misschien kun je een vaste huisarts krijgen?
Het is wel bij mij zo dat een huisarts 1 dag in de week afwezig is.Dus als je dat eenmaal weet, dan op die dag geen afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Russianblue schreef:
19-01-2018 12:16
Wat bedoel je met dokter? Je huisarts of psychiater?
Ik kan me goed voorstellen dat de wisselingen van therapeuten heel vervelend voor je zijn. Een klik is heel belangrijk voor het behandelresultaat en als je niet meteen een klik hebt kun je wel een relatie opbouwen maar als er steeds een andere behandelaar is wordt dat eigenlijk onmogelijk. Dus ik vind niet dat je je aanstelt.
Heb je nu 1e lijns hulp of 2e lijns?
Huisarts - die heeft mij doorverwezen naar 2de lijn.
Binnen één jaar heb ik drie verschillende gehad.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-01-2018 12:50
Natuurlijk is een vaste psycholoog heel belangrijk.
Dan krijg je op den duur meer vertrouwen en bouw je een band op.
En misschien kun je een vaste huisarts krijgen?
Het is wel bij mij zo dat een huisarts 1 dag in de week afwezig is.Dus als je dat eenmaal weet, dan op die dag geen afspraak maken.
Wil eigenlijk gaan switchen, ben niet zo heel tevreden en voel mij niet echt thuis bij mijn huidige.
Ik zie hier al lang sinds mijn ziekworden, maar ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in hun aangeboden hulp.
Wat houdt je nog tegen om te switchen?
Ik weet dat het moeilijk is maar probeer vertrouwen te houden hoor, hulpverleners komen en gaan en uiteindelijk ben je zelf de enige vaste factor. Ik kan me goed voorstellen dat je op dit moment baat hebt bij een therapeut waar je een langere samenwerking mee kunt opbouwen maar laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt. Soms heb je veel pech, werken de omstandigheden niet mee maar geef niet op. Je doet het uiteindelijk voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven