wraakgevoelens normaal?

19-01-2018 23:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben weggepest op mijn werk, collega heeft iedereen tegen mij opgezet. En mijn autobanden zijn meerdere keren lek gestoken met spijkers.

Ik zat er zo doorheen dat ik er serieus aan heb gedacht mijn leven te beëindigen.

Het gaat nu goed met mij. Ik heb een nieuwe baan. Toch zin ik op wraak. Is dit normaal?

Heeft iemand die hier ervaring mee? Wanneer had jij wraakgevoelens?
Heb je ook daadwerkelijk wraak genomen? Of hoe ben je ermee omgegaan?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 23:32
5.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik snap best dat je niet bepaald vriendschappelijke gevoelens voor je oudcollega's hebt, maar wraak is zo zinloos en zal uiteindelijk vooral jou schaden. Laat het los, ga verder met je leven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
heb je aangifte gedaan van vernieling?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen aangifte gedaan. Ik kan het niet bewijzen.....
Geluklig gaat het je weer goed. Een goed leven is de beste wraak!

Wel logisch dat je die gevoelens hebt denk ik. Uitvoeren moet je echt nooit doen. Misschien toch met iemand over praten?

Ik ken een jongen die wraak genomen heeft, hij vond het niet bevredigend. Ik denk dat het verdriet gewoon verwerkt moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Wraakgevoelens hebben zijn normaal alleen de vraag is dan wel: wat levert daadwerkelijk wraak nemen jou dan op?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een bevredigend gevoel dat zij voelt wat ik heb gevoeld.
Wraakgevoelens zijn als als gif in je lijf. Het maakt je langzaamaan kapot van binnen.
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:36
Het lijkt mij een bevredigend gevoel dat zij voelt wat ik heb gevoeld.
Wil je echt zo iemand zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet iets waardoor zij ontslagen kan worden. Maar ik wil graag een goed mens zijn....
Maar soms lijkt het mij heerlijk als zij wordt ontslagen.

Ik ben mijn baan ook kwijt. Wel zelf weggegaan....
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:38
Ik weet iets waardoor zij ontslagen kan worden. Maar ik wil graag een goed mens zijn....
Maar soms lijkt het mij heerlijk als zij wordt ontslagen.

Ik ben mijn baan ook kwijt. Wel zelf weggegaan....
:hug: Ik heb ooit hetzelfde gevoeld als jij. Tot ik er zo klaar mee was dat ik nog steeds met die gevoelens rondliep. Het verandert je als mens. Ik heb hen vergeven. Omwille van mijzelf. Er viel zo'n last van mij af. En ik kan nu oprecht zeggen dat ik beter ben dan hen. Dat is voor mij wraak genoeg.
Je hebt weer een nieuwe baan. Probeer het achter je te laten.
Zij krijgt haar portie nog wel.

Het was wel heel heftig zo te lezen. Heb je er met mensen over gepraat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel met mensen over gepraat.
Maar het blijft moeilijk.....
Ik voel zelfs een soort schaamte, alsof het aan mij lag dat ik werd gepest.
Wraakgevoelens etc. is alsof je zelf vergif inneemt en verwacht dat de ander ervan dood gaat...
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 23:41
:hug: Ik heb ooit hetzelfde gevoeld als jij. Tot ik er zo klaar mee was dat ik nog steeds met die gevoelens rondliep. Het verandert je als mens. Ik heb hen vergeven. Omwille van mijzelf. Er viel zo'n last van mij af. En ik kan nu oprecht zeggen dat ik beter ben dan hen. Dat is voor mij wraak genoeg.
Mooi gezegd. Inderdaad, je raakt erdoor verbitterd. Probeer het acher je te laten en gelukkig te zijn, dat is de grootste wraak
Alle reacties Link kopieren
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:38
Ik weet iets waardoor zij ontslagen kan worden. Maar ik wil graag een goed mens zijn....
Maar soms lijkt het mij heerlijk als zij wordt ontslagen.

Ik ben mijn baan ook kwijt. Wel zelf weggegaan....
Zou het verlies van haar baan iets veranderen aan wat er met jou is gebeurd?
Aan hoe jij je voelt over jezelf?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
19-01-2018 23:45
Wraakgevoelens etc. is alsof je zelf vergif inneemt en verwacht dat de ander ervan dood gaat...
Mooi! :heart:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:38
Ik weet iets waardoor zij ontslagen kan worden. Maar ik wil graag een goed mens zijn....
Maar soms lijkt het mij heerlijk als zij wordt ontslagen.

Ik ben mijn baan ook kwijt. Wel zelf weggegaan....
Je zegt ik weet iets over haar waardoor ze ontslagen kan worden.
Waarom heb je dat niet meteen in de groep gegooid, met open vizier wel te verstaan vóór je ontslagen werd?
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-01-2018 00:06
Je zegt ik weet iets over haar waardoor ze ontslagen kan worden.
Waarom heb je dat niet meteen in de groep gegooid, met open vizier wel te verstaan vóór je ontslagen werd?
Ze heeft ontslag genomen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel raar is dat je wraakgevoelens. Meer mensen hebben dat wel eens. Maar het levert jou niets op. Het is alleen maar negatieve energie. De opmerking van Hugh-Jazz vind ik erg mooi en zegt ook precies wat wraak met je doet. Dus ik zou het loslaten.

Klinkt suf, maar ik geloof in Karma. Mensen komen zichzelf ooit een keer echt wel tegen.
Lenn12345 schreef:
20-01-2018 00:06
Je zegt ik weet iets over haar waardoor ze ontslagen kan worden.
Waarom heb je dat niet meteen in de groep gegooid, met open vizier wel te verstaan vóór je ontslagen werd?
Omdat sommige mensen gewoon nog goed zijn.
Ze is niet ontslagen.
Vergeet te zeggen dat ik ook ergens ben weggegaan met een hele kwaaie kop: de laatste 2 maanden salaris, mijn vakantiegeld en nog wat bonussen die ik verdiend had zijn nooit uitbetaald.
Verdiende niet echt heel veel, minder dan modaal en was nog vrij jong. Al snel begreep ik dat ik naar mijn geld kon fluiten. Ik moest en zou wraak nemen alleen had ik 2 weken later een andere baan en geen tijd meer om wraakgevoelens te koesteren.. :D

Geen grap, na een paar weken dacht ik: het is net of je een hele oude auto hebt en dat ding total loss rijd en de verzekering niet betaald. Pech, rotstreek whatever: laat het los... kost je energie en levert je geen cent op!
'
Veel plezier met je nieuwe baan!
Enn schreef:
20-01-2018 00:07
Ze heeft ontslag genomen.
Ja natuurlijk... :facepalm: niet goed gelezen.
Lenn12345 schreef:
20-01-2018 00:06
Je zegt ik weet iets over haar waardoor ze ontslagen kan worden.
Waarom heb je dat niet meteen in de groep gegooid, met open vizier wel te verstaan vóór je ontslagen werd?
Omdat ze niet ontslagen werd. Duh.

Gaat je niet helpen To, echt niet. Het zou echt niet bevredigd voelen wanneer ze ontslagen werd dankzij jouw wraak. Sterker nog, ik denk dat je je wellicht schuldig zou gaan voelen mettertijd. Probeer het achter je te laten, het is voorbij en je visier kan weer op vooruit gezet worden.
Alle reacties Link kopieren
Appeltje20-17 schreef:
20-01-2018 00:08


Klinkt suf, maar ik geloof in Karma. Mensen komen zichzelf ooit een keer echt wel tegen.
Of niet maar een voordeel zit hier wel in:
TO Kan het laten en lekker verder leven.
Boeien of die ander karma ontvangt, doorleven.
Nu ontvangt die ander nog steeds de onverdeelde aandacht van TO en TO is niet eens meer in de buurt van die ex-collega, zonde van de energie, het denken en de tijd van TO. Juist dát verdient die ex-collega helemaal niet, ze zoekt het maar uit.

TO Ga leven, laat dat vervelende mens en haar valsigheid los. Ze heeft nog steeds jouw onverdeelde aandacht en ze wil het.
enn wijzigde dit bericht op 20-01-2018 00:18
12.37% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven