mezelf kwijt. Herkenbaar?

16-02-2018 12:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik zit nu in een fase van mijn leven waarbij ik merk dat ik door alle drukte (werk, relatie, kinderen, alle andere sociale verplichtingen) mezelf zo langzamerhand ben kwijtgeraakt. Dus nu op zoek naar wie ik ben, wat ik wil, hoe ik meer rust ga krijgen. Gelukkig heb ik lieve vrienden om hier mee te praten. Maar zit er aan te denken misschien moet ik ook eens een coach ofzo opzoeken.
Herkennen jullie dit ook bij jezelf? En wat is voor jullie dan op dit moment waar je tegenaan loopt? Fijn om te weten dat ook al ziet het er aan de buitenkant allemaal mooi uit, iedereen worstelt met z'n eigen dingen. xx
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vragen waar je jezelf voor het laatst gezien had, want dat werkt voor sleutels en telefoons ook heel goed.
Toen wilde ik het weghalen omdat het te flauw leuk.
Heb ik het alsnog nog eens getypt omdat ik denk dat er wel een kern in zit.

Mij heeft een tip van hier geholpen. Doe wat jij belangrijk vind. Doe je best. Heeft iemand dan nog opmerkingen daarover, luister en beoordeel die opmerking.
Is het iets waar jij niks mee wil of kan: schijt.
Want je kan niet iedereen tevreden houden. En jij gaat voor.

Mij lijkt zo'n wandelcoach wel wat. Lekker buiten in beweging wat vragen beantwoorden zodat helder wordt wat jij zelf belangrijk vind.

Ik heb zelf veel gedaan, ten tijde van weer eens een reorganisatie.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
16-02-2018 12:29
Ik wilde vragen waar je jezelf voor het laatst gezien had, want dat werkt voor sleutels en telefoons ook heel goed.
Toen wilde ik het weghalen omdat het te flauw leuk.
Heb ik het alsnog nog eens getypt omdat ik denk dat er wel een kern in zit.
Ik vind het eigenlijk wel heel mooi gesteld Madderijn! TO: kun je bedenken wanneer het wél goed ging en wat er sindsdien is veranderd? Kun je iets aan die verandering doen, zodat het weer bij 'het oude' is? Soms kan dat niet, zoals bij kinderen. Maar misschien kan het ook wel, zoals een dag meer of juist minder gaan werken.

Verder zeker herkenning. Hier gaat het met fases eigenlijk, die veel met onze beider banen te maken hebben. Wat betreft een coach denk ik dat het geen kwaad kan en zeker interessant kan zijn als je er voor open staat wat zo iemand je te vertellen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar ;-) Wandelen is zeker een haalbare manier om er te komen. De kern is eigenlijk, rust creeren of anders rust opzoeken.
Het is bijna onmogelijk om je zelf te kunnen horen wanneer je midden in hectiek zit. Neem als voorbeeld een drukke winkelstraat, je hoort minder. Sta je in een stille straat, dan hoor je echt beter. Zo werkt dat ook met rust.
Dagelijkse afleidingen kunnen ervoor zorgen dat je jezelf steeds minder of slechter hoort.

Weet niet hoe je dag er normaal uit ziet, maar probeer momentjes voor je zelf in te plannen. Begin bij rust. Dus bijv telefoon uit. Ga uurtje fietsen of wandelen. Durf jezelf vragen te stellen. Wat zou je voor jezelf anders willen? En waarom? Wat vind je niet fijn? En wat wel? Probeer het komende tijd in kaart te brengen. Schrijf. Wordt dat duidelijker dan pas kan je aan echte actie plannen gaan werken.

Een goede coach inschakelen kan je er soms goed mee op weg helpen ;-)
Wat vond je als kind/tiener leuk om te doen?

Ik herken wat je zegt, al heb ik er momenteel gelukkig geen last van. Het is heel cliché, voor mij werkt het echt om af en toe tijd voor mezelf te nemen en desnoods tijd hiervoor te blokken in agenda. En het tijdig leren herkennen wanneer je de "slechte" kant op gaat. Een psycholoog of POH kan je hierbij helpen
Ik vraag me altijd af wat dat precies betekend/inhoudt : dat jezelf kwijt zijn? Voor mij is dat net zo vaag geneuzel als in je kracht staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan die coach jou vertellen wat je onbewust misschien al lang weet:
Dat je je agenda niet vol moet gooien met van alles.
Niet ik moet naar sport of hobbyvereniging, maar ik mag er naar toe.
Zet tegenover iedere moet een mag, of verander moet in mag, en kijk eens of dat werkt na een tijdje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Neem volgend weekend eens een heel weekend vrij voor jezelf. Zeg sociale verplichtingen even af en neem de tijd om lekker te relaxen, ga doen waar jij zin in hebt. Het is belangrijk om op tijd rust te nemen want anders raak je in de stress. Ik heb dit af en toe echt nodig om te ontspannen. Heerlijk vind ik zulke weekenden.
Ik volg :-)
Hier 2 kleine kinderen, baan en druk werkende man die weinig thuis is.
Ik merk dat ik door de dagelijkse routine soms niet meer weet wat IK zelf leuk vind.
Ja natuurlijk vind ik het leuk om voor mijn kinderen te zorgen, maar ik heb verder niet echt hobby`s
Alle reacties Link kopieren
Dava1983 schreef:
16-02-2018 14:31
Ik volg :-)
Hier 2 kleine kinderen, baan en druk werkende man die weinig thuis is.
Ik merk dat ik door de dagelijkse routine soms niet meer weet wat IK zelf leuk vind.
Ja natuurlijk vind ik het leuk om voor mijn kinderen te zorgen, maar ik heb verder niet echt hobby`s
Wat zeebrahondje hierboven schreef is ook een goeie; ga terug denken. Toen je nog niet een drukke baan had/gezinsleven. Wat vond je het leuks om te doen? En tijd voor jezelf is nemen kan ook al helpen om op dat antwoord te komen ;-)
mystiq schreef:
16-02-2018 16:41
Wat zeebrahondje hierboven schreef is ook een goeie; ga terug denken. Toen je nog niet een drukke baan had/gezinsleven. Wat vond je het leuks om te doen? En tijd voor jezelf is nemen kan ook al helpen om op dat antwoord te komen ;-)
Goede tip maar dan kom ik uit op stappen en achter de mannen aan zitten (dan praten we over 8 jaar geleden ) :). .
Is voor nu niet meer zo gepast.
Dava1983 schreef:
16-02-2018 20:15
Goede tip maar dan kom ik uit op stappen en achter de mannen aan zitten (dan praten we over 8 jaar geleden ) :). .
Is voor nu niet meer zo gepast.
En voor die tijd..? Speelde je graag alleen of met vrienden (of beide), was je graag buiten of juist aan het tutten met de barbies, beoefende je een sport, las je boeken etc etc..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven