Leeg gevoel

17-02-2018 22:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee mensen,

Even een vraagje. Ben sinds januari gestopt met studie en ik ben daarna direct gaan werken. Maar ik heb sinds die anderhalve maand al de hele tijd een leeg gevoel alsof ik iets mis. Heb niet echt veel plezier in mijn werk, kan ook niet echt veel beters doen aangezien ik nog geen bachelor heb. Verder stress ik ook erg van dit lege gevoel, ik weet gewoon niet waar ik heen wil. Vind niks leuk, slaap op vrije dagen veel, sporten doe ik met tegenzin. Vind alle dagen lang voelen. Doe mijn werk met een fake smile. Ben verder wel aan het kijken naar een nieuwe studie maar ja word nergens warm van. Beetje een gevoel van apathie, alles boeit me in mindere mate gewoon niks... / niks is eigenlijk nog interessant...

Meer mensen met dit gevoel en met ervaringen?
Als je toch tussen twee studies in zit nu, waarom ga je dan niet een paar maanden reizen?
Alle reacties Link kopieren
Heb ook nog een ander topic lopen. Over Keratoconus, ben daar op gediagnosticeerd, dat betekend dat ik niet weg kan. Ik moet in de nabije toekomst onderzoeken ondergaan, en waarschijnlijk behandeld er tegen worden. Dus reizen hoe prettig het ook klinkt is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:17
95.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja loop al bij een huisarts. Depressie is het niet, heb daar ervaring mee. En dipje weet ik ook niet het innerlijke vuuurtje brand altijd nog wel alleen het weet niet of het naar links of naar rechts moet branden :-|
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben ook gestopt met mn opleiding en dacht dat ik de enige was, maar het is precies zoals je het omschrijft (afgezien van de keuze voor een nieuwe studie) Je bent dus niet de enige die dit zo ervaart! Het is ook heel anders en best een grote stap. Sta je wel volledig achter je keuze? Dat houdt mij namelijk op de been.
Alle reacties Link kopieren
Moest wel stoppen haha, punten niet gehaald. Klote 5-jes ook altijd. Maar mooi om te horen dat ik er niet alleen in sta, nu nog iemand vinden die weet wat je er tegen kan doen! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hard werken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-02-2018 23:48
Hard werken.
Dankjewel voor je constructieve meedenkende reactie. Werk me 5 dagen 10 uur per dag mijn ballen uit mijn broek.
Alle reacties Link kopieren
Nog harder werken dan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-02-2018 00:01
Nog harder werken dan.
Heb je niks beters te doen met je leven schoonheid? Ga lekker ergens anders trollen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Hey Sopozo,

herkenbaar hoor dit gevoel! Had ik ook toen ik net afgestudeerd was. Ik werkte en dacht: is dit het nou? Ik ben wel naar het buitenland vertrokken, echt jammer dat jij dat niet kan want dat zet alles wel even in perspectief.

Je geeft aan dat het vuurtje nog brandt, dat is een goed teken! Je moet alleen 'even' uitvinden waardoor het weer gaat oplaaien. Ik kan je wel zeggen: het is niet één ding waardoor je denkt JA DIT IS HET NUT VAN HET LEVEN! (helaas)

Ik denk dat hele simpele dingen voor jou al een groot verschil gaan maken. Een cursus doen in iets wat je al heel lang wil leren (fotograferen, breien, aziatisch koken, een nieuwe taal leren, schilderen, programmeren, gitaar spelen, er is eindeloos veel keuze) - daar krijg je mega veel energie van ! Het doel is niet om je cv op te krikken, maar echt iets waar jij zelf blij van wordt en waar je elke dag even mee bezig kan zijn. En ben je het zat, ga je weer iets anders proberen.

Verder helpt sporten. Het is een cliché maar het is waar. Ik lees dat je ziek bent, ik weet niet wat voor ziekte dit is en of je hiermee kan sporten, maar jezelf doelen stellen en die vervolgens behalen geeft ook een goed gevoel. Je hoeft niet gelijk een marathon te lopen, je kan bijvoorbeeld als doel hebben om een strakker lijf te krijgen, minimaal 10 minuten achter elkaar hard te lopen, drie keer per week te zwemmen, elke avond een half uur wandelen, etc... wederom heel veel keuze. En door te sporten maak je endorfine aan, word je ook weer blij van, je kent het verhaal vast wel :)

Heb je het hier ook wel eens met vrienden over? Heel veel mensen lopen hiermee rond maar schamen zich ervoor, ik denk als je erover praat dat je veel herkenning krijgt om je heen!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven