Gebrek aan 'ervaring' nekt mij

16-03-2018 01:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een serieus probleem. Zoals je aan mijn username al kunt zien heb ik een lichte vorm van autisme, namelijk pdd nos. Ik ben geen stereotiep autist, kan me wel prima inleven in andere mensen en kan goed andere mensen aanvoelen.

Ben enige weken fulltime aan het online daten, volop berichtjes sturen en liken. Tot nu toe helaas geen enkel berichtje terug gehad.

Ik heb in 2017 1x een hele korte date gehad maar dat liep helemaal mis omdat ik volgens haar totaal geen initiatief nam en te passief overkwam. Na anderhalf uur met de trein gereisd te hebben slechts een kwartier de date gehad op een terrasje. Voelde me behoorlijk klote erna, zoveel tijd en moeite geïnvesteerd en dan zo'n stomme fout begaan op je eerste date.

Maak me zorgen dat ik straks wellicht dezelfde fout maak. Het probleem is dat ik simpelweg te weinig ervaring heb. Niet de vaardigheden heb die een gemiddelde man van mijn leeftijd wel behoord te hebben.

Voor de duidelijkheid, ik ben 26 jaar en ben maagd en heb 0 ervaring met daten en afspreken.

Eigenlijk zou ik meisjes van 15 of 16 moeten daten die wat ervaring betreft op hetzelfde niveau zitten maar ik vrees dat ze mij niet zien zitten vanwege mijn leeftijd.

Leeftijdsgenoten schrikt het ook af, immers een man van 26 zonder enige ervaring met seks of relaties is voor hen vaak een soort van afknapper.

Moeilijk... ergens zal ik mezelf toch moeten ontwikkelen... maar het lijkt erop dat ik leeftijdsgenoten afschrik vanwege mijn gebrek aan ervaring. Het lijkt erop dat ik in mijn tienerjaren de boot gemist heb waardoor ik veel, teveel ontwikkeling heb gemist dat op latere leeftijd moeilijk in te halen is.

Ik weet even niet wat ik moet doen. Doorgaan met online daten en proberen een afspraakje te bewerkstelligen? Maar hoe maak ik duidelijk dat ik onervaren ben? Moet ik hier eerlijk over zijn of kan ik dat beter verzwijgen?
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Meisjes van 15 daten als 26-jarige is geen goed idee. Laat ze maar met rust en hou het bij je eigen leeftijd.

Er zijn ook heus meiden van jouw leeftijd die ook weinig/geen ervaring hebben.

Misschien kun je een cursus sociale vaardigheden doen om die wat te ontwikkelen?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-03-2018 01:31
Meisjes van 15 daten als 26-jarige is geen goed idee. Laat ze maar met rust en hou het bij je eigen leeftijd.

Er zijn ook heus meiden van jouw leeftijd die ook weinig/geen ervaring hebben.

Misschien kun je een cursus sociale vaardigheden doen om die wat te ontwikkelen?
Precies wat Minnimouse zegt. Er bestaat vast ook zoiets als een dating deskundige. Of wellicht kun je een vriend, vader of oom bijvoorbeeld om tips en advies vragen?

Ook belangrijk om na te gaan voor jezelf wat er verkeerd gaat. Praat je teveel over jezelf of juist weinig tot niet, zeg je verkeerde dingen?

Succes, je kunt het!!
Alle reacties Link kopieren
In 15 minuten iemand afblazen, is tekort dag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gedacht aan een datingsite speciaal voor mensen met autisme? Er zijn er meerdere, en niet perse gericht op een relatie. Gewoon contacten opdoen kan ook. Er zijn vast meiden die in hetzelfde schuitje zitten.
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom ik opper om jongere meiden te daten is het verschil in niveau. Zoals ik eerder aangaf was het meisje waarmee ik toen die eerste date had ongeveer even oud als mij, maar had meer ervaring. De reden waarom die date mislukt is was omdat ik kennelijk te onervaren overkwam.

Natuurlijk heb ik me vooraf ingelezen en een beetje voorbereid maar de eerste keer afspreken was moeilijker dan gedacht.

Zij had al meerdere relaties gehad. Ik heb niet eens haar hand kunnen vasthouden en nog nooit gezoend. Soms voel ik me net een 12-jarige. Balen zeg.

Offtopic:
Bijkomend probleem is dat ik uit een probleemgezin kom, vroeger gepest werd, zodoende geen contacten, laat staan vrienden heb kunnen maken. Heb me na mijn middelbare school ca. 7 jaar op m'n kamer geïsoleerd en kwam nauwelijks buiten. Inmiddels gaat het een stuk beter, weliswaar zonder diploma maar ik zit nog altijd met hetzelfde probleem waar ik al mijn leven lang mee zit, namelijk het gebrek aan sociale contacten en mensen waarmee ik een klik heb. Kennelijk ben ik een persoon die moeilijk contact legt, helaas met het resultaat dat ik nog altijd in een sociaal isolement zit en dieper in de put ben beland door mijn jarenlange isolement en die 7 jaar ontwikkelingsachterstand die ik moeilijk kan inhalen.

Het feit dat ik online aan het daten ben is echt de behoefte aan seks en sociaal contact. Ik mag dan wel een autist zijn maar ik heb net als elke andere behoefte aan seks, gezelschap en intimiteit.

Ondanks mijn problematiek wil ik heel graag single vrouwen ontmoeten (liefst offline) maar hoe pak ik zoiets aan? Ik durf overdag niet zomaar op vrouwen af te stappen.

Naar een cafe, club of discotheek gaan is ook geen optie omdat ik geen contacten heb die mij op sleeptouw willen nemen. Ik ben nooit uitgegaan dus ik weet niet wat de werkwijze is en hoe ik me daar moet gedragen.
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Lastig TO. Allereerst; blijf inderdaad maar uit de buurt van de minderjarige meisjes ;-)

Ten tweede; probeer de boel op een relaxte manier te benaderen. Te graag willen, werkt averechts.

En tegenwoordig is het het makkelijkste om online contacten op te doen. Heb je een Tinder profiel? Heb je goede foto’s? Heb je je ook ingeschreven op meer ‘serieuze’ websites (Lexa e.d.)?

Geloof mij. Op ieder potje past een deksel. En ook jouw dekseltje loopt ergens rond. Echt waar! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap waarom je je opmerking over die 15-jarigen maakte maar het is een slecht idee.

Neem contact op met Judith Kreijne, zij is een datingcoach uit het programma The Dateables en kan je misschien verder helpen:

http://www.edusex.nl/informatie/
Alle reacties Link kopieren
Lastige is dat leeftijdsgenoten vragen om mannen met ervaring en dat heb ik niet. Ik kan begrijpen dat veel vrouwen een dominantere man willen die weet wat hij doet maar ik kan er simpelweg ook niks aan doen dat ik daar niet over beschik.

Probleem is complex, het is eigenlijk een gevolg van mijn onderliggende probleem dat ik gedurende mijn schooltijd gepest ben, thuis de nodige problemen had waardoor ik jarenlang mezelf heb geïsoleerd. Ik had vroeger geen vrienden, nu ook niet. Heb daardoor ook nooit de kans gekregen om eens te gaan stappen. Bijna 10 jaar later ben ik terug bij af... zit nog altijd zonder vrienden. Ik wil heel graag een keer gaan stappen naar een kroeg of festival o,i.d. maar zonder vrienden wordt het wel heel erg eenzaam.

Datingsites en apps zoals Tinder heb ik al geprobeerd maar daar krijg ik geen reacties, wil eerlijk gezecht liever offline meiden ontmoeten. Maar ik weet niet echt hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik durf mezelf niet bij een random vereniging aan te melden, ben zelf ook niet extravert en eigenlijk bang om buiten de groep te vallen.
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Juist alsof ik mijn eigen levensverhaal lees. Veel sterkte man, ik weet hoe klote dat het is...
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
16-03-2018 03:57
Lastig TO. Allereerst; blijf inderdaad maar uit de buurt van de minderjarige meisjes ;-)

Ten tweede; probeer de boel op een relaxte manier te benaderen. Te graag willen, werkt averechts.

En tegenwoordig is het het makkelijkste om online contacten op te doen. Heb je een Tinder profiel? Heb je goede foto’s? Heb je je ook ingeschreven op meer ‘serieuze’ websites (Lexa e.d.)?

Geloof mij. Op ieder potje past een deksel. En ook jouw dekseltje loopt ergens rond. Echt waar! :redrose:
Jouw advies klinkt logisch maar ik kan uit ervaring spreken dat dit haast onmogelijk is. TO heeft verlangens die hij nooit heeft ingevuld gezien in tegenstelling tot het merendeel van deze samenleving. Iemand die al van jongsaf intimiteit heeft ervaren kan dit niet begrijpen. Het is net hetzelfde als iemand die felle dorst heeft en water wilt, enkel water kan krijgen als hij stopt met dorst hebben...
laat maar
anoniem_348386 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:08
97.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Relatief gezien gaat het nu wel een stuk beter dan 5 jaar geleden. Ik kom tenminste buiten, maak weleens reisjes en werk aan mijn problemen. Dat was toen wel anders door mijn angsten. Die heb ik inmiddels overwonnen. Woonde destijds nog bij mijn ouders, inmiddels op mezelf. Moet wel zeggen dat het wel confronterend ervaar dat ik al 26-jarige zo achterloop qua ontwikkeling. Soms voel ik me net een 12-jarige in een ouder lichaam.

seks/ontmoetingsplek/list_messages/405819

reizen/alleen-uitgaan/list_messages/405818

Ik doe mijn best om de gemiste achterstand in te halen en manieren te zoeken om mijn sociale als seksuele behoeftes te bevredigen. Maar omdat ik al sinds mijn kindertijd al eenzaam ben, gepest en moeilijk contact kan leggen (altijd buitenbeentje op school), heb ik nooit de kans gehad om mezelf op dat vlak te kunnen ontwikkelen. Niemand wilde met mij omgaan en was overal de paria, daarom toen en nu ook nooit kunnen stappen.

Het lijkt erop dat hoe ouder ik wordt hoe lastiger het wordt om nieuwe contacten op te doen. Het is mij niet in mijn kindertijd gelukt, inmiddels heeft iedereen al zijn eigen sociale kring. Als je wat ouder bent kom je daar niet zomaar meer tussen. Ik zou bovendien ook niet weten hoe ik daar e.v.t. tussen zou kunnen komen.

Op een lang verhaal kort te maken. Twee dingen die me enorm frustreren: 1. Eenzaam, geen sociaal netwerk en een paria zijn. 2. Seksuele frustratie, ongewild maagd zijn en een enorme honger naar seks en intimiteit.

En prostitutie zie ik niet zitten. Frustratie is vooral het gevoel ongewild te zijn bij vrouwen... een prostituee lost dat niet op. Blijf nog altijd die loser status houden.
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
16-03-2018 08:58
Waarom ga je niet in op de tips over een cursus sociale vaardigheden en datingssites voor mensen met autisme?
Ik heb reeds talloze datingsites geprobeerd. Langzamerhand ben ik daar wel klaar mee en wil ik vrouwen gewoon liever direct ontmoeten ipv eindeloos te moeten gaan chatten. Daarnaast worden datingsites overspoeld met mannen wat ertoe leidt dat vrouwen best kieskeurig worden en je 9 van de 10 keer niet eens een berichtje terugkrijgt.

Cursus sociale vaardigheden zal ik voorstellen bij mijn psycholoog. Maar waar kan ik die vaardigheden oefenen? Ik vind het nog altijd lastig om leeftijdsgenoten te vinden waarmee ik activiteiten e.d. mee kan ondernemen. Waar vind ik die?

Ik ben zelf opgegroeid in een kleine familie bestaande uit alleen maar volwassene, dus ik heb eigenlijk nauwelijks contact met leeftijdsgenoten gehad. Dus ik ben echt specifiek opzoek naar contact met leeftijdsgenoten.
Red pill + incel man
Heb je niet een zus, collega, nicht of buurmeisje met wie je een date kunt 'oefenen'? Gewoon naspelen wat er tijdens die eerste date gebeurde en haar laten vertellen hoe je dit beter kunt aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Dat is het probleem juist, ik heb geen sociaal netwerk. Helemaal niets m.u.v afspraakjes psycholoog. Kom zelf uit een kleine familie dat vroeger zelf ook weinig sociale contacten heeft gehad. Mijn ouders zijn sociaal ook niet echt vaardig.

Bij mijn ouders kan ik ook niet terecht voor steun of advies, hebben zelf de nodige problemen.
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je rondkijken naar een iets jongere vrouw, misschien van een jaar of 20, 22?

Ik geloof niet dat alle vrouwen een man willen met 'ervaring'. Mijn man was nog vrij bleu, maar dat vond ik juist schattig aan hem, het had iets onschuldigs. Inmiddels zijn we jaren samen.
Alle reacties Link kopieren
TO, serieuze out of the box tip. Woon je in een studentenstad? Kijk dan eens bij een van de studentendebatverenigingen. Niet alleen krijg je daar een kans om een hele range aan mensen te ontmoeten - bij de meeste verenigingen lopen mensen tussen de 18 en de 30 rond, ik ben zelf 28 en kom ook nog regelmatig buurten - maar je leert er gelijk vaardigheden mbt jezelf presenteren, duidelijk overkomen etc. Er komen veel nieuwe mensen die juist willen leren in groepen makkelijker te praten, en dat is in spelvormen goed aan te leren!

Ik ben zelf als sociaal onhandige 17-jarige begonnen en het was de beste zet ooit.
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan initiatief en passief. Dat is wat je date zei toch?. Moet je er niet zelf dingen bij gaan halen als "gebrek aan ervaring" en dat je dominant moet zijn.
Ik zelf zou bijvoorbeeld absoluut geen dominante man willen, en gebrek aan ervaring vind ik ook geen probleem.
Meisjes van 15 gaan daten is echt een zeer slecht idee. Ga jezelf meer ontwikkelen. Neem initiatief door zelf b.v. bij een club te gaan om je sociale vaardigheden bij te spijkeren.
Alle reacties Link kopieren
Kun je via je behandelaar (psycholoog) geen ambulante begeleiding krijgen om je te ondersteunen bij het zelfstandig wonen? De begeleiding kan je ook helpen bij het zoeken naar mogelijkheden om sociaal vaardiger te worden. Overigens zou de psycholoog daar ook bij moeten kunnen helpen, of in ieder geval de weg weten bij het vinden van ondersteuning daarbij.

Is er een auticafé bij jou in de buurt? Vaak zijn er maandelijkse bijeenkomsten. Daar kun je anderen ontmoeten met vergelijkbare problemen op sociaal vlak.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Doe je iets aan sport? Daar leer je ook mensen kennen. Niet alleen vrouwen, maar ook mannen. Mensen dus. Kan je ook sociale contacten mee opbouwen. Ben je onder de mensen!

Grootste struikelblok voor jezelf, ben jezelf denk ik. Want er staat in je geheugen gebrand "ik heb geen ervaring en verpruts het toch wel". De route is die je daardoor kiest, bepaalt waartoe het leidt.

Ik ben ongeveer 15 jaar ouder dan jij en bij een date ook nog steeds nerveus hoor. Vind mezelf helemaal niet ervaren hierin. Ben wel mijzelf en je date vindt dat leuk of niet. Kan gebeuren! Dat je niet ervaren bent, dus niet te zwaar aan tillen. Noem het, zeg dat je het spannend vindt, maar maak er geen ding van.

Gebrek aan ervaring (seksueel) is bij een leuke vrouw helemaal geen issue, dus maak je daar nou helemaal niet druk over. Vrouw met wie ik eerste keer heb beleefd, dacht ik dat ieder weekend een andere scharrel uit de kroeg kon oppikken. Wat ik dus helemaal niet deed. De vrijpartij zelf was geklungel, maar we kunnen het ons beiden tot op de dag van vandaag nog herinneren. Good memories.

Tot slot: als je voor de helft zo goed kan praten (en luisteren!) als dat je schrijft, komt het helemaal goed met je!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic, en mate name het daten van veel jongere meisjes, komt me vaag bekend voor hier op het forum.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je zoal in je dagelijkse leven? Je geeft aan geen sociale contacten te hebben, ontmoet je wel andere mensen? Ik denk dat je je daar eerst op moet richten. Een gemiddelde vrouw wil geen man die alleen maar thuis zit en niets onderneemt. Zoek een dag invulling, ga sporten of doe een interessante cursus. Daar kun je mensen ontmoeten met eenzelfde interesse. Focus je niet op een relatie, maar zorg dat een leuk leven hebt en onder de mensen komt, een ambulante begeleider die je hierbij ondersteunt is een goed idee...
Alle reacties Link kopieren
Staat er op je profiel dat je nog maagd bent dan?
Alle reacties Link kopieren
Is er bij jou in de buurt misschien een 'maatjes project'?
Dat is een organisatie zoals maatschappelijk werk, die een vaste vrijwilliger aan jou koppelt.
En die juist sociale dingen met je gaat doen.
Met je mee op stap, naar een café, er op uit.
Zo kun je op een veilige manier oefenen met sociale contacten.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven