Ongelukkig maar niet weten waarom

17-03-2018 12:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd voel ik me vaker ongelukkig. Als ik alleen in de auto zit of thuis ben begin ik opeens te huilen zonder precies te weten waarom. Ik weet gewoon niet waar het vandaan komt omdat ik eigenlijk helemaal geen reden heb om me zo te voelen. Het gaat goed op school, ik heb hele leuke vrienden en een geweldig lieve vriend maar waarom voel ik me dan zo? Ik heb er nog niet echt met iemand over gepraat. Mijn vriend merkt het soms omdat ik mezelf ben bij hem en meestal mijn gevoelens gewoon uit maar aangezien hij zelf een moeder heeft die nu depressief is wil ik het hem niet nog moeilijker maken door met mijn problemen aan te komen terwijl er toch eigenlijk geen enkele reden om me zo ongelukkig te voelen. Ik zou er met iemand anders over kunnen praten maar ik wil niet dat mensen me gaan behandelen alsof ik een breekbaar poppetje ben want zo ben ik nooit geweest. Daarnaast ben ik ook gevoelig voor de meest onnozele opmerkingen, het kwetst me gewoon. De onzekerheid slaat dan toe terwijl mijn vriend me constant complimentjes geeft en dan toch is het enige dat mij raakt die wat minder vriendelijke opmerking. Ik voel me alsof ik me aanstel maar ik kan het gewoon niet negeren, de tranen lopen vanzelf over mijn wangen. Ik weet echt niet wat ik moet doen om hiervan af te komen.
Misschien kom je een bepaalde vitamine tekort?
Alle reacties Link kopieren
Zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Overgang?
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als hormonen..
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
17-03-2018 13:15
Misschien kom je een bepaalde vitamine tekort?
Hier dacht ik ook direct aan. Ik had dat ook toen ik een B12 tekort bleek te hebben. Laat je bloed eens testen, blijf er niet mee rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
17-03-2018 13:33
Zwanger?
Niet mogelijk aangezien we geen seks hebben gehad vanwege persoonlijke redenen
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
17-03-2018 13:38
Hoe oud ben je?
20
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook een fase zijn die bij jouw leeftijd hoort. Is er veel veranderd in jouw leven de laatste tijd? Ben je misschien op jezelf gaan wonen?
Bring a vampire around, people start discovering religion.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-03-2018 13:51
Hier dacht ik ook direct aan. Ik had dat ook toen ik een B12 tekort bleek te hebben. Laat je bloed eens testen, blijf er niet mee rondlopen.
Ik had geen idee dat dit met een vitamine tekort te maken kon hebben, bedankt! Ik zal binnenkort dan maar eens een bezoekje aan de dokter brengen dan..
Alle reacties Link kopieren
Het kan van alles zijn..
Winterdepressie
Lente moeheid.
Vitamine gebrek.
Verwerking van iets traumatisch vroeger.
Zit er depressie in de familie?
Gebeten door een teek.
Emmer een beetje vol.
Te hard gewerkt?

Lastig te zeggen, misschien eerst beginnen met bloedonderzoek..
Alle reacties Link kopieren
pannochka schreef:
17-03-2018 13:58
Het kan ook een fase zijn die bij jouw leeftijd hoort. Is er veel veranderd in jouw leven de laatste tijd? Ben je misschien op jezelf gaan wonen?
Nee er is niet veel veranderd. Er zijn wel een beetje problemen in de familie met een scheiding en ruzie tussen familieleden maar ik denk niet dat dat verder veel met mijn gevoel doet aangezien het in mijn gezin waar ik veel vaker bij ben prima gaat. Ik woon ook nog gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Het kan inderdaad een tekort aan iets zijn, laat het eens testen. Ikzelf werd erg down van mijn anticonceptiepil, niet normaal hoe ik daardoor veranderde. Zou het dat eventueel kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-03-2018 14:20
Het kan inderdaad een tekort aan iets zijn, laat het eens testen. Ikzelf werd erg down van mijn anticonceptiepil, niet normaal hoe ik daardoor veranderde. Zou het dat eventueel kunnen zijn?
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik voel me pas een paar maanden zo en ik slik de pil ook pas sinds een paar maanden. Had niet gedacht dat het zoveel invloed zou hebben.
daydreaming_ schreef:
17-03-2018 14:36
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik voel me pas een paar maanden zo en ik slik de pil ook pas sinds een paar maanden. Had niet gedacht dat het zoveel invloed zou hebben.
Nou... het kan dus echt heel veel invloed hebben!!
daydreaming_ schreef:
17-03-2018 13:56
Niet mogelijk aangezien we geen seks hebben gehad vanwege persoonlijke redenen
Je hoeft hier niet te vertellen wat er is, maar tussen de regels door denk ik dat je toch niet helemaal gelukkig bent. Of in je relatie of met studie/werk/ ouders. Mag je van jezelf wel ongelukkig zijn ? Of bagatelliseer je alles en ben je te streng voor jezelf? Als je alsmaar gaat vergelijken wat voor erge dingen anderen is overkomen en lijstjes maakt waarom je toch eigenlijk heel gelukkig zou moeten zijn ga je misschien voorbij aan je eigen gevoel.
Alle reacties Link kopieren
daydreaming_ schreef:
17-03-2018 14:36
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik voel me pas een paar maanden zo en ik slik de pil ook pas sinds een paar maanden. Had niet gedacht dat het zoveel invloed zou hebben.
Dan zou dat heel goed de reden kunnen zijn. Ik had het geluk dat ik al eeuwen met mijn man samen was en hij zich wilde laten steriliseren, zodat ik met hormonen kon stoppen. Maar voor jou is dat waarschijnlijk lastiger, je kan je misschien eens verdiepen in andere vormen van anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
De onzekerheid slaat dan toe terwijl mijn vriend me constant complimentjes geeft en dan toch is het enige dat mij raakt die wat minder vriendelijke opmerking. Ik voel me alsof ik me aanstel maar ik kan het gewoon niet negeren, de tranen lopen vanzelf over mijn wangen.
Misschien wil je op alle fronten perfect zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hee,
Echt heel herkenbaar wat je schrijft
Je zegt dat je net aan de pil bent
ik ben sinds een paar maanden op een lichtere pil overgestapt (vanwege zo'n beetje dezelfde redenen als die je in je post noemt), en heb het idee dat dat voor mij best heeft geholpen, misschien een tip voor je
Wat bij mij verder goed helpt op zulke momenten is goed voor jezelf zorgen, dus lekker opgeruimde kamer/huis, douchen, goed eten en genoeg slapen
Die 'basics' op orde hebben is heel belangrijk voor een stabiel gevoel
En ik snap wel dat je je vriend niet wilt 'belasten', maar het lijkt me dat het juist kan opluchten en ik weet zeker dat als hij van je houdt hij wilt weten waar je mee zit
Sterkte en succes :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven