Hondje overleden en botte reactie van vriendin?

17-03-2018 21:30 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
teveel prive
anoniem_365204 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 22:03
99.53% gewijzigd
Ik denk dat je vooral voor jezelf moet denken en niet voor haar. Mensen die minder met dieren hebben begrijpen dit verdriet minder goed. Ik vind haar niet perse gevoelloos. Zeker niet gezien ze, wanneer jij een tijd niet reageert, bezorgd voor de deur staat. Dat jij dat vervolgens interpreteert als "lastig vallen" doe je zelf. Het niet willen bespreken vanwege haar vermeende reactie bedenk je ook zelf. Haar nummer verwijderen na 15 jaar (al dan niet platonische) vriendschap vind ik echt bizar gedrag, wellicht denk je zelf niet helemaal helder.

Veel sterkte met het verlies van je hondje. Dat soort verdriet snijdt in je hart :rose: .
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 21:36
21.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh? Ik zie niet echt dat ze heel hard en bot reageert. Volgens mij is dit zo'n typische miscommunicatie via whatsapp. Het lijkt er echt op dat jullie elkaar verkeerd begrijpen.

Ze schrijft :
Ik begrijp dat je pet er nu niet naar staat, maar volgende week moet toch wel lukken? Heb je ook wat afleiding misschien

Dit is toch super lief? Ze begrijpt dat je hoofd er niet helemaal naar staat maar denkt dat jullie afspraak je kan helpen om even aan iets anders te denken en je beter te voelen. Lijkt mij toch aardig juist?

En daarnaast is ze zo bezorgd om je dat ze voor je deur staat om te kijken of alles oké is. Ik vind dat juist getuigen van vriendschap.

Sterkte met je hondje trouwens. Ik heb zelf ook huisdieren en zou het echt vreselijk vinden ze te moeten missen.
jufank wijzigde dit bericht op 17-03-2018 21:37
19.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van: eerlijk naar haar uitspreken hoe jij je voelt door haar? Ik vind het ook een beetje gevoelloos en egocentrisch van haar! Gewoon eerlijk laten weten aan haar hoe jij je voelt..

Sterkte met verlies van je hondje!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg van je hondje! Ik denk niet dat je vriendin het slecht bedoelde, misschien verwoord ze het wat minder, maar ze komt niet gemeen over. Ik zou gewoon eens erover praten met haar, zo resoluut haar nummer verwijderen na zoveel jaar vriendschap is wel heftig.....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte nog!
Ik denk niet dat ze zo hard is. Ik heb ook zo'n vriendin die er de ernst niet van ziet als er een huisdier is overleden, niet iedereen begrijpt hoe dat kan zijn. Goede bedoelingen, ik geloof echt niet dat je vriendin het zo slecht bedoelde. Haar positieve houding is misschien juist bedoeld om jou wat op te peppen. Ik denk dat jij er wat anders van maakt in je hoofd. Ze wou gewoon weten of de afspraak wel of niet door ging.
Ik lees weinig botheid eerlijk gezegd. Ze belt je ook nog later en jij neemt niet op en komt dan nog even kijken bij je. Hoezo is dat bot?

Je stelt je vreselijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Ze appt dat ze begrijpt dat je pet er niet naar staat. Ze komt aan je deur om te vragen hoe het gaat, wat doet ze in godsnaam verkeerd?
Er is hier eerder een topic over geweest.

Toen onze hond dood ging was ik kapot verdrietig. Ik heb wekenlang gerouwd.

Een ander ziet een hond als een soort kamerplant. "O, de plant is dood. In de biobak ermee. Opgeruimd."

Verwacht niet van haar dat ze zich inleeft in jouw verdriet.
Ze kan zich blijkbaar niet inleven op dit gebied.
Je kan het niet afdwingen.
Doortjee schreef:
17-03-2018 21:36
Wat dacht je van: eerlijk naar haar uitspreken hoe jij je voelt door haar? Ik vind het ook een beetje gevoelloos en egocentrisch van haar! Gewoon eerlijk laten weten aan haar hoe jij je voelt..

Sterkte met verlies van je hondje!
Lijkt me geen strak plan eerlijk gezegd.. O_o
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 21:38
0.71% gewijzigd
Nog gecondoleerd met het verlies van je hond...zoiets is altijd vreselijk!

Maar ik zal wel een mega bot persoon zijn... maar ik zie niks bots?

Ze wil je juist afleiden...
ik vermoed niet eens dat ze doorheeft dat ze überhaupt wat verkeerds heeft gedaan, zeker omdat je zegt dat je het niet wil vertellen omdat je liever invult hoe haar reactie zou zijn.

Nou ja, waar jij je goed bij voelt lijkt mij het beste...
anoniem_63d7adbeb8493 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 21:39
3.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak er niet zo'n drama van, niet alle mensen houden van dieren (hun goed recht) en kunnen invoelen wat het is om je geliefde huisdier te verliezen. Ik zou er geen vriendschap voor op het spel zetten.
Love is the meaning of life
Kokoro schreef:
17-03-2018 21:35
Ik denk dat je vooral voor jezelf moet denken en niet voor haar. Mensen die minder met dieren hebben begrijpen dit verdriet minder goed. Ik vind haar niet perse gevoelloos. Zeker niet gezien ze, wanneer jij een tijd niet reageert, bezorgd voor de deur staat. Dat jij dat vervolgens interpreteert als "lastig vallen" doe je zelf. Het niet willen bespreken vanwege haar vermeende reactie bedenk je ook zelf. Haar nummer verwijderen na 15 jaar (al dan niet platonische) vriendschap vind ik echt bizar gedrag, wellicht denk je zelf niet helemaal helder.

Veel sterkte met het verlies van je hondje. Dat soort verdriet snijdt in je hart :rose: .
Dit, ik zie het probleem niet eigenlijk.

Heel veel sterkte :hug:
Tjonge, je projecteert wel erg veel negatieve onwelwillendheid op die vrouw zeg.
Ze blijft maar proberen en krijgt van jou geen sjoege. Ik zou snel klaar met je zijn, hoe erg ik het ook voor je zou vinden dat je je hondje in hebt moeten laten slapen.
Wel mens en menselijk blijven, ook als je verdriet hebt.
Ik vind je nu wel heel emotioneel reageren, geloof ik. Zij bedoelde het volgens mij helemaal niet slecht, ze komt zelfs bij je langs om te vragen hoe het gaat. Om hiervoor nou zo'n lange vriendschap te verbreken...
Ik heb je topic nou 3x gelezen maar zo ongevoelig en hard vind ik het niet. Dat is t nadeel van platte tekst, je hoort geen intonatie. Jij bent verdrietig, wat ik heel goed snap, want je hart doet zeer als je je hond verliest en zeker als het nog niet zijn “tijd” is. Had je meer gewild dat ze in haar apps naar jouw gevoel had gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dacht je vriendin wel dat je afleiding misschien fijn zou vinden en is wou ze klaarstaan door ineens langs te komen en je afleiding te bieden. Heb je het wel zo bekeken? Ik vind het namelijk niet bot overkomen. Jullie lopen zo langs elkaar heen, dus praat met elkaar! Haar nummer verwijderd en alles, wil je je vriendschap echt weggooien terwijl ze het mogelijk niet eens zo bedoeld zoals jij het opvat? Is hier meer aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve TO, ik denk oprecht dat je vriendin het heel lief bedoelde. En ja, kan zijn dat ze de juiste woorden niet weet te vinden, maar houd voor ogen, ze is er wel voor je. Dat haar woorden voor jou te kort schieten (wat absoluut kan; ze kent wellicht, de ervaring niet, Maar ze is er wel voor je. Heel veel sterkte met je hondje en hopelijk nog veel tijd met je vriendin!
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Kokoro schreef:
17-03-2018 21:35
Ik denk dat je vooral voor jezelf moet denken en niet voor haar. Mensen die minder met dieren hebben begrijpen dit verdriet minder goed. Ik vind haar niet perse gevoelloos. Zeker niet gezien ze, wanneer jij een tijd niet reageert, bezorgd voor de deur staat. Dat jij dat vervolgens interpreteert als "lastig vallen" doe je zelf. Het niet willen bespreken vanwege haar vermeende reactie bedenk je ook zelf. Haar nummer verwijderen na 15 jaar (al dan niet platonische) vriendschap vind ik echt bizar gedrag, wellicht denk je zelf niet helemaal helder.

Veel sterkte met het verlies van je hondje. Dat soort verdriet snijdt in je hart :rose: .
Dit
Ik vind haar eerste app nou echt niet gevoelloos. Weken lang niet kunnen afspreken omdat je hond dood is klinkt mij behoorlijk vreemd in de oren. Een sms’je met sterkte had misschien fijner geweest, maar ze erkent je gevoelens toch gewoon. En dan maakt ze zich zorgen en komt bij je kijken nog een duidelijke erkenning van je gevoel en dan is het weer niet goed.
Je legt al haar goedbedoelde opmerkingen negatief uit. Ik vind je niet erg aardig overkomen.
Als één van mijn dieren overlijdt ben ik daar kapot van en niet in staat te werken. Ik heb je bericht 2 keer gelezen maar ik begrijp echt werkelijk waar niet wat jouw vriendin verkeerd doet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, dat langzame typen ;) Maar; kortom; zie alle bovengeschrevenen
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Heel veel sterkte met het verlies van je hondje :hug:
Ik lees eerlijk gezegd geen gevoelloze dingen die jouw vriendin gedaan heeft, maar ik ben dan ook niet aan het rouwen om mijn overleden hond. Misschien is dat voor nu even de oorzaak van jouw ongenoegen naar je vriendin. Zij kan onmogelijk voelen wat jij nu voelt. In ieder geval niet zo intens.
Je hoofd staat er nu natuurlijk nu niet naar, maar over een tijd kun je misschien objectiever naar haar opmerkingen kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven