Tips tegen angst, paniek en enge gedachten

18-03-2018 00:25 70 berichten
Al dagen heb ik veel last van angst en paniek en vreemde enge gedachten. Heb veel stress en vrtdriet op,dit moment en daardoor zal het wel gekomen zijn.

Heb het jaren geleden ook gehad en toen aan de ad gegaan. Die ik nog slik

Maar het is er weer en ik word ervoor moedeloos van wat hielp jou als dit ooit heb meegemaakt ?

Oh ja die enge gedachten wtf waar komen die vandaan wordt ik ook bang van.

Heb oxazepam gekregen en CGT maar ik voel me zo slecht. Kan niet eten durf niet te douchen !
Alle reacties Link kopieren
Wat is t ergste wat kan gebeuren als je gaat douchen?
Idm met eten.

Bel maandag je huisarts voor hulp.
Ik neem aan dat als je onder je bed kijkt, dat er alleen een oude knuffel ligt of een paar vuile sokken, dus je kan jezelf vertellen dat je jezelf van alles inbeeld en dat het dus niet echt is, want dat is het ergste dat je kan gebeuren, dat je je van alles voorstelt dat niet echt is en je het jezelf dusdanig moeilijk maakt terwijl dat helemaal niet nodig is.

Ontspan, er is niets aan de hand! Ga lekker naar bed en ga lekker slapen, dan kan je er morgen weer veel beter tegen en zeg maar tegen die stem in je hoofd, dat tie z'n kop dicht moet houden.

Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
Wil je iets vertellen over die enge gedachten? En wat voor stress en verdriet je hebt?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij helpt is een G-schema invullen en dan een helpende gedachte tegenover de gedachten die bovenkomen zetten. Duurt even, maar vaak duurt angstig zijn langer bij mij. Kijk hier bijvoorbeeld voor de vragen: https://wijzijnmind.nl/psychipedia/cogn ... ie/gschema
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 00:54
Wil je iets vertellen over die enge gedachten? En wat voor stress en verdriet je hebt?
Rare nare dingen dat ik dood wil bijv , de hond schoppen ofzo ,. Ik schrik me kapot ervan weet ook echt niet waar dar vandaan komt.

Huisarts zei dat het kwam door alle stress en angst slaat je hoofd op hol,
Maar dat ik ze gewoon moet laten gaan zo van oké die is raar ja maar verder niks. Voelt alsof ik geen controle meer heb ver mijn hoofd en mijn lijf is heel de tijd paniekerig pffffff ik weet toch echt niet wat er met me aan de hand is.

Mijn moeder is pas overleden ....
Cateautje schreef:
18-03-2018 00:52
Ik neem aan dat als je onder je bed kijkt, dat er alleen een oude knuffel ligt of een paar vuile sokken, dus je kan jezelf vertellen dat je jezelf van alles inbeeld en dat het dus niet echt is, want dat is het ergste dat je kan gebeuren, dat je je van alles voorstelt dat niet echt is en je het jezelf dusdanig moeilijk maakt terwijl dat helemaal niet nodig is.

Ontspan, er is niets aan de hand! Ga lekker naar bed en ga lekker slapen, dan kan je er morgen weer veel beter tegen en zeg maar tegen die stem in je hoofd, dat tie z'n kop dicht moet houden.

Welterusten.
HAHAH dank je maar mijn lijf trilt ik ben misselijk en heb angst in mijn lijf ik wou dat dat kon wat jij zegt
Engelsdropspikkels schreef:
18-03-2018 01:07
HAHAH dank je maar mijn lijf trilt ik ben misselijk en heb angst in mijn lijf ik wou dat dat kon wat jij zegt
Is het niet mogelijk om jezelf tot rust te brengen door rustig te gaan liggen?

Ik wens je een warme sterke arm om je heen. :)
zephora schreef:
18-03-2018 00:58
Wat mij helpt is een G-schema invullen en dan een helpende gedachte tegenover de gedachten die bovenkomen zetten. Duurt even, maar vaak duurt angstig zijn langer bij mij. Kijk hier bijvoorbeeld voor de vragen: https://wijzijnmind.nl/psychipedia/cogn ... ie/gschema
Ken ik niet maar ik denk niet dat dat helpt tegen enge rare gedachten
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd :hug:

Heb je iemand die je even kan bellen?

Wellicht helpt het je om je gedachten op te schrijven, briefje in een lade en daar je gedachten voor nu ook parkeren.

Wat maakt dat je niet durft te douchen?

Hoeveel oxa mag je slikken en hoeveel heb je er gehad?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens niet raar dat je nare gedachten hebt, wel heel rot voor je. :hug:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Gecondoleerd met je moeder.

Tijdens mijn depressie werd ik ook regelmatig lastig gevallen met een doodswens en in de eerste tijd was ik daarvan onder de indruk, maar toen ben ik gaan weigeren en bedacht dat ik niet dood wilde, maar wilde leven en gelukkig wilde zijn. Na wat tegensputteren werd het stil en heb ik er nooit meer last van gehad en toen knapte ik ook op.
Misschien is het voor jou ook goed om er tegenin te gaan en eigenwijs te bedenken wat je wel wilt.
Hoe lastig het ook lijkt, het is maar herrie in je hoofd, zonder macht en zonder mogelijkheden om je iets te doen, dus wees alsjeblieft niet zo onder de indruk, want het is echt niets, echt niets.
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 01:17
Ik vind het trouwens niet raar dat je nare gedachten hebt, wel heel rot voor je. :hug:
Nee? Ik vind het heel erg raar . Ik word er bang van waarom denk ik dit soort nare dingen
Waarom ben je bang van gedachten meissie? Gedachten kunnen je niets doen. Het is alleen maar geluid.
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 01:15
Gecondoleerd :hug:

Heb je iemand die je even kan bellen?

Wellicht helpt het je om je gedachten op te schrijven, briefje in een lade en daar je gedachten voor nu ook parkeren.

Wat maakt dat je niet durft te douchen?

Hoeveel oxa mag je slikken en hoeveel heb je er gehad?
Nee ik wil niemand wakker bellen nu ik moet ook zo hard huilen omdat ik mijn moeder zo mis .... haar had ik nu wel gebeld om me even te laten troosten niemand kan mij nu toch niet troosten ik wil zo graag haar.

Ik weet niet waarom ik niet durf te douchen achterlijk he
Ik mag 3 oxazepam van 10 Mg per dag
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
18-03-2018 01:27
Nee? Ik vind het heel erg raar . Ik word er bang van waarom denk ik dit soort nare dingen
Ik snap dat je er bang van wordt. Het is ook eng als je denkt dat je dood wilt/moet.

Heb je gesprekken met een psycholoog?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Cateautje schreef:
18-03-2018 01:30
Waarom ben je bang van gedachten meissie? Gedachten kunnen je niets doen. Het is alleen maar geluid.
Ik weet het niet... omdat ik ze eng vind en niet normaal voel me schuldig over die rare gedachten.
Krijg er angstgevoel van
Gecondoleerd met je moeder.

Pff, je zo voelen is niet fijn! Ik herken het tegen de muren opvliegen/ niet weten waar je het zoeken moet. Klinkt nu moeilijk, maar accepteren helpt wel. Ik hoor nu bv vaak mensen waar ze niet zijn, eerste paar keer schrok ik daarvan maar weet inmiddels dat dit in mijn geval een reactie van mijn hersenen is op overbelasting/ stress. Enge gedachtes heb ik wel gehad, maar door therapie hebben die eigenlijk weinig impact momenteel.


Mij helpt mindfulness soms, liefst een mp3 van een korte bodyscan
een mantra in mezelf herhalen terwijl ik ondertussen de tafels opzeg (bv het zit wel vaker eens tegen, gewoon blijven bewegen of het is altijd nog gelukt dus het lukt vandaag ook)
wat gaan doen, liefst flink fysiek wandelen of de vloer met de hand schrobben maar als ik al moe ben werkt bijvoorbeeld een kast uitmesten ook wel.

Heb je wel iemand die je kan bellen of opzoeken, mogelijk helpt het als je weet dat je achtervang hebt als je het echt niet trekt.

Hoop trouwens dat je inmiddels wel kan slapen. Ik reageer zelf niet echt op oxazepam en een aantal anderen, maar wel op lorazepam. Dus je zou maandag je huisarts kunnen vragen of je wat anders mag proberen.

Veel sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
18-03-2018 01:32
Nee ik wil niemand wakker bellen nu ik moet ook zo hard huilen omdat ik mijn moeder zo mis .... haar had ik nu wel gebeld om me even te laten troosten niemand kan mij nu toch niet troosten ik wil zo graag haar.

Ik weet niet waarom ik niet durf te douchen achterlijk he
Ik mag 3 oxazepam van 10 Mg per dag
Och lieverd, je mist gewoon je mama. En dat is helemaal niet gek. Het is ook kut als je moeder dood gaat. En daar mag je best heel erg verdrietig om zijn nu. :hug:

Het is niet achterlijk dat je niet durft te douchen... echt niet. Het is nu even zo, probeer dat te accepteren.

Wat gaat je nu helpen om een beetje tot rust te komen?

Trouwens, als je mijn vriendin was dan was ik graag wakker gemaakt en was ik gelijk naar je toegekomen. Ook al kan ik dan niet troosten.

Je mag er drie nemen, heb je ook iets genomen vandaag?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 01:34
Ik snap dat je er bang van wordt. Het is ook eng als je denkt dat je dood wilt/moet.

Heb je gesprekken met een psycholoog?
Ja die zegt hetzelfde eigenlijk als Cato het is ruis van een overprikkeld brein maar ik ben er erg van onder de indruk .....
Ze jagen me angst aan
Cateautje schreef:
18-03-2018 01:25
Gecondoleerd met je moeder.

Tijdens mijn depressie werd ik ook regelmatig lastig gevallen met een doodswens en in de eerste tijd was ik daarvan onder de indruk, maar toen ben ik gaan weigeren en bedacht dat ik niet dood wilde, maar wilde leven en gelukkig wilde zijn. Na wat tegensputteren werd het stil en heb ik er nooit meer last van gehad en toen knapte ik ook op.
Misschien is het voor jou ook goed om er tegenin te gaan en eigenwijs te bedenken wat je wel wilt.
Hoe lastig het ook lijkt, het is maar herrie in je hoofd, zonder macht en zonder mogelijkheden om je iets te doen, dus wees alsjeblieft niet zo onder de indruk, want het is echt niets, echt niets.
Superknap hoor ik vind het echt eng
Engelsdropspikkels schreef:
18-03-2018 01:36
Ik weet het niet... omdat ik ze eng vind en niet normaal voel me schuldig over die rare gedachten.
Krijg er angstgevoel van
Ik snap het op zich wel, want het zit in je hoofd, dus heel dichtbij, maar echt hoor, het is allemaal bluf om jou dit gevoel van angst te geven, maar meer kan het niet.
Je hoeft je ook niet schuldig te voelen, jij kan er toch niets aan doen dat het gebeurt.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer je schouders op te halen voor die gedachten en bedenk wat je wel graag wilt, leven, gelukkig zijn, kroelen met je hond. Wees maar lekker eigenwijs en blijf herhalen wat je wel wilt. Je kan het! Als ik het kan, kan jij het ook.
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 01:39
Och lieverd, je mist gewoon je mama. En dat is helemaal niet gek. Het is ook kut als je moeder dood gaat. En daar mag je best heel erg verdrietig om zijn nu. :hug:

Het is niet achterlijk dat je niet durft te douchen... echt niet. Het is nu even zo, probeer dat te accepteren.

Wat gaat je nu helpen om een beetje tot rust te komen?

Trouwens, als je mijn vriendin was dan was ik graag wakker gemaakt en was ik gelijk naar je toegekomen. Ook al kan ik dan niet troosten.

Je mag er drie nemen, heb je ook iets genomen vandaag?
Ja mis mujn mama zo erg verschrikkelijk kan niet meer stoppen met huilen ja heb er al 3 op
-Kia-Ora- schreef:
18-03-2018 01:34
Ik snap dat je er bang van wordt. Het is ook eng als je denkt dat je dood wilt/moet.

Heb je gesprekken met een psycholoog?
Ken je het die rare dingen denken? Waarom vind je het niet raar
freya25 schreef:
18-03-2018 01:36
Gecondoleerd met je moeder.

Pff, je zo voelen is niet fijn! Ik herken het tegen de muren opvliegen/ niet weten waar je het zoeken moet. Klinkt nu moeilijk, maar accepteren helpt wel. Ik hoor nu bv vaak mensen waar ze niet zijn, eerste paar keer schrok ik daarvan maar weet inmiddels dat dit in mijn geval een reactie van mijn hersenen is op overbelasting/ stress. Enge gedachtes heb ik wel gehad, maar door therapie hebben die eigenlijk weinig impact momenteel.


Mij helpt mindfulness soms, liefst een mp3 van een korte bodyscan
een mantra in mezelf herhalen terwijl ik ondertussen de tafels opzeg (bv het zit wel vaker eens tegen, gewoon blijven bewegen of het is altijd nog gelukt dus het lukt vandaag ook)
wat gaan doen, liefst flink fysiek wandelen of de vloer met de hand schrobben maar als ik al moe ben werkt bijvoorbeeld een kast uitmesten ook wel.

Heb je wel iemand die je kan bellen of opzoeken, mogelijk helpt het als je weet dat je achtervang hebt als je het echt niet trekt.

Hoop trouwens dat je inmiddels wel kan slapen. Ik reageer zelf niet echt op oxazepam en een aantal anderen, maar wel op lorazepam. Dus je zou maandag je huisarts kunnen vragen of je wat anders mag proberen.

Veel sterkte met alles!
Fijn herkenning nou ja niet voor jou natuurlijk hoe ging jij met die gedachtes om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven