Dromen, wakker worden en weer veder dromen..?

18-03-2018 00:52 14 berichten
Hoi, het klinkt misschien apart.

Maar als ik snachts aan het dromen ben, en ik wordt wakker en ga naar de wc of ik kijk even op me mobiel hoelaat het is of kijk ik even op Facebook etc je kent het wel.
Dan ga weer liggen om in slaap te komen, dan kan ik me inschakelen ofzo om weer terug te gaan in de droom waar ik ben gebleven.. en dan speelt de droom gewoon weer veder. Die ochtend weet ik heel goed dat ik wakker ben geworden en wat ik toen gedaan heb, maar kan ik de droom meestal vaag na vertellen.
Ik vindt dit zelf zo apart!! dat ik me af vraag hoe dit kan? Of meedere mensen dit ook hebben en jullie dit eventueel ervaren.

X Sanne
Nee helaas haha! Ik hoop dat wel eens als ik wakker word na een fijne droom. Maar hij gaat nooit verder.
Ik "kan" dat ook als er niet te lang tussen zit. Eens in de zoveel tijd ben ik me ook bewust van het feit dat ik droom en dan kan ik kiezen wat ik wil doen. Laatst bedacht ik dat ik wilde paardrijden of vliegen en toen vloog ik dus door de lucht op een paard ;-D . Dit gebeurt wel alleen als ik licht slaap, bijvoorbeeld als ik net wakker ben geweest en weer in slaap val.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dit gebeurt wel eens. Zelfs wel dat ik vaker wakker word en dat de droom 3/4 keer verder gaat. Altijd al gehad ook.
Kokoro schreef:
18-03-2018 01:02
Ik "kan" dat ook als er niet te lang tussen zit. Eens in de zoveel tijd ben ik me ook bewust van het feit dat ik droom en dan kan ik kiezen wat ik wil doen. Laatst bedacht ik dat ik wilde paardrijden of vliegen en toen vloog ik dus door de lucht op een paard ;-D . Dit gebeurt wel alleen als ik licht slaap, bijvoorbeeld als ik net wakker ben geweest en weer in slaap val.
Omg ja dat heb ik ook dat je je droom zelf kan bepalen, soms is het leuk maar soms wat minder. Ik had t vanacht nog dat ik kon kiezen tussen bepaalde opties om het maar zo te noemen ;p
Alle reacties Link kopieren
Hee wat grappig dat kan ik ook ja. Niet altijd, en idd moet niet te lang wakker zijn. Ik denk dan serieus: ahh dat was leuk of ik wil even weten hoe het verder gaat en dat lukt dan :proud:

Kan de droom volgens mij niet 'sturen'...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Sannie23 schreef:
18-03-2018 01:05
Omg ja dat heb ik ook dat je je droom zelf kan bepalen, soms is het leuk maar soms wat minder. Ik had t vanacht nog dat ik kon kiezen tussen bepaalde opties om het maar zo te noemen ;p
Ik vind het wel heel handig bij nachtmerries. Zodra ik het doorheb ga ik in de droom door mn knieën en zeg ik tegen mezelf "word wakker!" en dat lukt dan ;-D .
LunchLover schreef:
18-03-2018 01:14
Hee wat grappig dat kan ik ook ja. Niet altijd, en idd moet niet te lang wakker zijn. Ik denk dan serieus: ahh dat was leuk of ik wil even weten hoe het verder gaat en dat lukt dan :proud:

Kan de droom volgens mij niet 'sturen'...
Dit schijn je te kunnen oefenen. Google staat er vol mee. Lucide dromen heet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer soms weer terug in een leuke droom te komen, wat niet goed lukt. Het vervolg van de droom is dan meestal een vaag beeld. Als ik voel dat ik wakker ga worden probeer ik zoveel mogelijk te bewegen in de droom. Alleen als ie leuk is, Dan wordt ie nog een beetje gerekt, maar niet veel helaas. Als ik een nachtmerrie heb probeer ik in de droom te gaan slapen en word dan vaak wakker. Dit kan alleen als ik weet dat ik droom.
Ik heb ook al eens gedroomd dat ik droomde.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor; heb ik ook. Je bent dan nog bezig met die droom, fantaseert verder en kennelijk wordt daar een nieuwe droom vanaf gesponnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wacht maar tot je kinderen hebt, dan kun je ‘s nachts een kind verschonen, voeden, bedden verschonen en een was draaien en vervolgens gewoon weer verder gaan met je droom.
Of zelfs gewoon de volgende nacht weer verder dromen.
Ik had ht vanderweek toevallig. Een nachtmerrie waar ik uit wakkerschrok en vervolgens ging ik weer slapen en ging de nachtmerrie weer verder. Helemaal niet fijn :cry:
Alle reacties Link kopieren
@bumba1985, als je een nachtmerrie wil stoppen, moet je je even omdraaien voordat je verder slaapt. Dan stroomt het bloed naar je andere hersenhelft en worden andere gedachten geactiveerd.
Nummer*Zoveel schreef:
18-03-2018 10:10
@bumba1985, als je een nachtmerrie wil stoppen, moet je je even omdraaien voordat je verder slaapt. Dan stroomt het bloed naar je andere hersenhelft en worden andere gedachten geactiveerd.

Dat klinkt wel logisch. Meestal draai ik me ook om, maar heb nu een gekneusde rib, dus als ik eenmaal lekker lig, dan blijf ik idd zo stil mogleijk liggen :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven