Nare reactie: navragen?

18-03-2018 17:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een pittige tijd (psychose) achter de rug. Ik ben nu in therapie en veel met vroeger bezig. Ik was altijd wat teruggetrokken en kwam nooit zo voor mezelf op. Nu vinden mensen me vaak zelfverzekerd, maar ik vind het nog steeds moeilijk om voor mezelf op te komen.

Gisteren was ik bij een clubje jonge moeders die ik via via ken. Bij binnenkomst en na begroeting keek 1 van die moeders afkeurend naar me. Echt een nare blik. Wat doen jullie in zo’n geval? Het benoemen? Of negeren? Of later nog navragen? Ik vraag me af wat er was. Het zit me niet lekker.
Ik negeer het, het is totaal niet belangrijk wat een ander van mij (of in dit geval van jou) vind.

Het zegt ook meer over haar dan over jou dat ze zonder je te leren kennen een afkeurende blik geeft.
Schouders ophalen en denken dan niet en lekker keuvelen met de moeders die jou wel liggen. Zou me er niet druk om maken.
Misschien zit dat wel in jouw hoofd.
Afkeurend kijken is natuurlijk wel heel erg multi-interpretabel.

Laat het gaan.
Alle reacties Link kopieren
Negeren, ze kan wel een gezicht hebben dat altijd zo staat. Of naar iedereen zo kijken die volgens haar te laat binnen komt.
Of gewoon een pestbui hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat je dat ziet.
Moiren’ schreef:
18-03-2018 17:12
Misschien zit dat wel in jouw hoofd.
Afkeurend kijken is natuurlijk wel heel erg multi-interpretabel.

Laat het gaan.
Dit. Misschien dacht ze ineens aan de boodschappen die ze nog moest halen of aan een vervelend klusje op haar werk.
En het ook nog op jezelf betrekt..
Alle reacties Link kopieren
Negeren en zo snel mogelijk vergeten. Ik kan ook slecht tegen zulke dingen, maar heb wel geleerd dat je er niks mee kan. Als je wel zou vragen wat er aan de hand was, krijg je toch een reactie waar je niks mee kunt ( namelijk dat er niks was). Daar kom je geen steek verder mee.
Mintel88 schreef:
18-03-2018 17:14
Negeren en zo snel mogelijk vergeten. Ik kan ook slecht tegen zulke dingen, maar heb wel geleerd dat je er niks mee kan. Als je wel zou vragen wat er aan de hand was, krijg je toch een reactie waar je niks mee kunt ( namelijk dat er niks was). Daar kom je geen steek verder mee.
Nee zeg, die ander zou misschien wel eens de waarheid zeggen.
Vaak zitten dat soort gedachten in je eigen hoofd.
Misschien zit haar gezicht zo wel het lekkerst?

Het is een moment opname. Als ze ook nogv nare dingen zou zeggen, zou ik mijn conclusie trekken, maar anders zou ik mijn schouders ervoor ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gewoon een praatje aanknopen. Gewoon gedag zeggen en er naast gaan zitten, vragen hoe het gaat. Dan merk je vanzelf of er iets aan de hand is of niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
DEATH schreef:
18-03-2018 17:13
En het ook nog op jezelf betrekt..
Misschien een ( voor de meeste)vrouwendingetje?
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:16
6.16% gewijzigd
Misschien kijkt ze standaard gewoon wat chagrijnig. Of is haar botox net uitgewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vond ze je truitje te laag uitgesneden, vond ze je maxi cosi oerlelijk, rook ze een scheet, is ze allergisch voor jouw parfum omdat haar schoonmoeder die ook draagt, misschien...................

Kortom; laat het los.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet wat iemand denkt hè! Ik ben daar ook zo vaak de mist mee in gegaan. De laatste keer was een jaar of zeven geleden, toen ging ik naar een kledingruilavondje van een vriendin en daar was een vrouw die de hele avond zo naar me keek. Ik snapte er niks van, ik mocht haar ook meteen niet.

Nu is deze vrouw al zeven jaar een van mijn beste vriendinnen. :-O$
Ze keek helemaal niet afkeurend, dat dacht ik alleen maar door mijn onzekerheid. :$

Je kúnt je dus ook vergissen, en anders.. lekker laten zitten.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:18
Reden: Ik typ als een slak.
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eens gehad op vakantie terwijl we op een boot waren. Zelfde 2 mensen steeds naar mij kijken en wijzen. Probeerde zelfs een foto van mij te maken!
Nou heb ik behoorlijk overgewicht dus ik dacht dat ze me belachelijk aan het maken waren. Ik keek dus boos hun kant op en draaide me om.
Met horten en stoten probeerde ze mij dus duidelijk te maken dat ze mijn t-shirt zo geweldig vonden. (nou was die ook wel erg leuk een kuikentje die naar een gebakken ei kijkt en dan mom? zegt) en dat ze dat wilde laten zien aan hun zoon en daarom probeerde ze een foto te nemen.
Ik bedoel wie bedenkt dat nou he.

Wat ik dus probeer te zeggen net als de anderen mensen zijn vaak geneigd dingen in te vullen voor anderen en vaak is dat ten nadele van jezelf.

Mocht je nou echt vaker merken dat hetzelfde persoon zo kijkt of naar tegen je doet lijkt het me zeker goed dat eens aan te kaarten maar niet adh van deze ene gebeurtenis.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 17:16
Misschien een ( voor de meeste)vrouwendingetje?
Ik denk het. Lijkt me supervermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk staat mijn gezicht ook op standje 'chagrijnig' als ik bijv. in gedachten ben. Zij ook misschien?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
. (nou was die ook wel erg leuk een kuikentje die naar een gebakken ei kijkt en dan mom?
Kans lijkt me groter dat her zijn broertje/ zusje was. :-D
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik schijn af en toe ook zo galbakkerig uit mijn ogen te kijken, hoewel ik dat niet zo bedoel. Dat hoor ik dan later van mensen. Ik vind dat heel naar en ik probeer eraan te werken. Ik zeg ook tegen de mensen waar ik veel contact mee heb: zeg het gerust als er weer stront van m'n gezicht af te lezen is.

Wie weet, komt het zover dat je dit ooit met haar op die manier kunt bespreken. Misschien niet. Ik zou het voor nu loslaten.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad erg vermoeiend als je zo bezig bent met andere mensen...
Ik zou je nog wat therapie aanraden want je opent hier zelfs een topic over. Maar misschien ben ik wel de enige die het belachelijk vind.
Ja en?
DEATH schreef:
18-03-2018 17:31
Ik denk het. Lijkt me supervermoeiend.
Is het ook.( voor mijn man) Ik neig soms ook naar " overdenken" Dan zeg ik tegen mijn man" wat vind je daar nou van?"
" Het boeit mij niet Ana" is steevast zijn antwoord :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 17:37
Is het ook.( voor mijn man) Ik neig soms ook naar " overdenken" Dan zeg ik tegen mijn man" wat vind je daar nou van?"
" Het boeit mij niet Ana" is steevast zijn antwoord :proud:
En wat doe JIJ er dan aan om hem niet meer met dat soort trivialiteiten lastig te vallen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Grobbekuiken_ schreef:
18-03-2018 17:32
Kennelijk staat mijn gezicht ook op standje 'chagrijnig' als ik bijv. in gedachten ben. Zij ook misschien?

Heb ik ook. Ik hoor best vaak "Wat kijk je boos." Maar dan ben ik inderdaad in gedachten, of ik probeer me ergens op te concentreren... Volgens mij kan alleen botox daar iets aan veranderen.
Wellicht heeft de mevrouw uit de OP ook een botox-behandeling nodig? ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven