Tips voor verandering

20-03-2018 23:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
TJa
anoniem_366610 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 00:32
99.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben je er weer?

Wat had je nog gedaan met de tips in je vorige topic? :)
Alle reacties Link kopieren
Yt
anoniem_366610 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 11:12
95.92% gewijzigd
Oefen samenvatten ook even.
Alle reacties Link kopieren
Meneerklein schreef:
20-03-2018 23:40
Een afspraak bij de huisarts en wat nagedacht..
Oké dat is een goed begin. Eerst maar eens kijken hoe je er lichamelijk en mentaal voor staat. De arts kan je het beste een advies geven denk ik. Maar het klink alsof je wel wat begeleiding kan gebruiken. Ik zou vooral kijken naar een begeleider die thuis bij je langs kan komen om samen doelen te stellen en alles in de juiste banen te lijden. Dit heb ik zelf ook en is echt heel fijn. Je kan dan werken aan je eetpatroon en je slaapritme. Je kan kijken naar een plekje voor jezelf etc.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 23:41
Oefen samenvatten ook even.
Goed punt... :rofl:

Nee maar serieus TO... Ik weet niet wat je zelf denkt als je het verhaal leest maar het is nogal warrig en er staan dingen in die er totaaaal niet toe doen. Voor je naar de huisarts gaat zou ik even een lijstje maken van punten waar je tegenaanloopt in je dagelijks leven. Steekwoorden dus... Geen hele verhalen. En schrijf de vragen op die je aan de arts wil stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel topics ga je nog openen?
zoek professionele hulp.
Je kan ook een afspraak maken bij Maatschappelijk Werk in jouw woonplaats .

Je bent 19 en hebt aan je stiefvader niet zoveel schreef je.
Maatschappelijk werk kan met je meekijken naar wat jij nodig hebt .

Ook kan je Humanitas bellen: speciaal opgeleide vrijwilliger kan (wekelijks of wat je prettig vind) bij je thuis komen om over alles te praten.

Het lijkt me dat je het nog erg moeilijk hebt met het overlijden van je moeder. Je bent nog in de rouw , zoals ze dat noemen .

Voor je rouwverwerking kan je het best via de huisarts een naar een psycholoog of therapeut gaan. Het valt niet mee voor je, om op jouw leeftijd je moeder te moeten missen.
Je kan hulp krijgen bij hoe je daar het best mee om kan gaan .

Sterkte :redrose:
Alweer een topic geopend?
Lees je tips nog eens die je in je andere topics hebt geopend.

Je bent in de war.
Ga naar de huisarts toe.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet hellemaal goed voor me geweest, ik drink teveel ik ben altijd negatief over alles naar andere laat ik merken dat het uitstekend met me gaat.
verder ben ik heel goed in verbergen dat het slecht gaat of wat dan ook. zelfs me vriendin denkt dat ik alles onder controle heb

En niemand ziet dat je je regelmatig klem zuipt en 20 baantjes per jaar hebt. Dat valt onder ‘het gaat uitstekend met hem’ en ‘hij heeft alles onder controle’. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh, en oefen alvast in het foutloos en kort en bondig schrijven, zonder allerlei details die er niet toe doen, want daar zitten ze bij de politie niet op te wachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Praten is niet gelijk aan actie he.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dus niet begrijp is dat mijn familie zo sterk en taai is en ik zo'n pussy ben.
Verwend?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En normaal naar me werk gaan niet wat is er mis met mij?
Je krijgt tóch wel te eten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die weten hoe je aan verandering begint ?
Als je absoluut zeker weet dat het de enige optie is die je hebt, zal je voor verandering gaan. Niet eerder. Dus als jij zuipend en vechtend tóch wel je leven doorkomt, dan doe je dát.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
365 dagen in het jaar eten verzinnen is echt een ramp voor mij
Als je een dergelijke kleinigheid al een "ramp" noemt dan ben je inderdaad helemaal verpest en verwend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik weet alleen dat die niet goed bij ze hoofd is en zonder moeite me nek om wilde draaien toen ik hem voor het eerst ontmoeten ( 2 jaar geleden ).
Misschien vond hij je een verwend ventje? Terwijl hijzelf hard moest werken voor de kost?

Ik heb het idee dat je moeder veel om je gaf en geprobeerd heeft jou zoveel mogelijk narigheid te besparen. Daarom heeft ze jou veel te veel uit handen genomen waardoor je weinig vaardigheden hebt geleerd. Je kon daardoor alleen nog maar vechten en drinken en verder niets. De rest mislukte.

Toen ze wegviel viel ook jij met één klap in de werkelijkheid. Je hebt nooit geleerd de verantwoordeliujkheid voor jezelf te nemen dus geef je iedereen de schuld van jouw problemen. De anderen zijn jou daardoor spuugzat geworden en willen jou ook niet meer helpen omdat jouw aanwezigheid hen alleen maar gezeik en niets positiefs oplevert.

Zoek hulp om jou de weg te wijzen; neem advies van deze mensen aan en volg die op, hoe moeilijk je het ook vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ps
anoniem_366610 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 11:13
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hulp gezocht, ik ben de goede kant op deze topics zijn nietmeer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven