moeder overleden, nooit naar psycholoog (oid) geweest

10-04-2018 23:30 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 20 jaar oud en mijn moeder is overleden toen ik 14 was. Sinds ik op mezelf woon gaat het niet goed met me (studie gestopt en niet gehaald) en wil ik eigenlijk graag met een psycholoog praten. Ik sprak hier vorig jaar met mijn vader over en besefte me toen dat ik het hem onbewust erg kwalijk neem dat hij mij (en mijn zusjes) naar mijn idee niet heeft kunnen steunen in ons verdriet, of ons de mogelijkheid gaf dit verdriet te uiten. Dit kwam waarschijnlijk door zijn eigen enorme verdriet.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die op jonge leeftijd een ouder zijn verloren en in welke mate er bij jullie sprake is geweest van (professionele) hulp. Of dat er hier ouders zijn die een partner hebben verloren en hoe jullie je kinderen proberen te steunen in hun rouwproces.
anoniem_367728 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 23:55
15.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon naar de huisarts, leg jij jouw verhaal voor en vraag je alsnog om een verwijzing?

Verder gun ik je heel veel reacties met herkenning. Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
gewoon naar de huisarts en een verwijzing vragen
Alle reacties Link kopieren
Idd naar de huisarts en probeer die psych eens.
Nou...meer dan bovenstaande kan ik niet zeggen, op naar de huisarts! ;-D

Je gevoel is namelijk heel begrijpelijk en zo te lezen heb je dat ook heel goed door. Alleen maar goed om hier professionele hulp bij te zoeken. Het lijkt of je hier een soort rechtvaardiging voor zoekt, of het wel kan kloppen dat je iets gemist hebt, of je wel 'recht' hebt op meer steun hierin. Het antwoord is ja, daar is geen rechtvaardiging voor nodig. Zorg voor jezelf en zoek de steun en hulp waarvan jij al heel goed voelt dat je het nodig hebt. Je gevoel is je gevoel en elke situatie is anders. Als anderen wel of geen professionele hulp hebben gehad maakt niet dat jij er meer of minder recht op zou hebben. Je voelt dat je het nodig hebt en er behoefte aan hebt, ga het zeker regelen!
Alle reacties Link kopieren
Kan best dat je iets gemist hebt. Sommigen weten alsnog zonder hulp hun weg te vinden en anderen niet. Ik zou altijd proberen om alles wat er maar bestaat aan hulp in te zetten, omdat puberteit/adolescentie erg belangrijk zijn in je ontwikkeling. Ze vormen het fundament van een onafhankelijk evenwichtig en prettig leven in de maatschappij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het gaat er niet om wat anderen nodig hebben gehad maar wat jij nodig hebt.

Zelf ben ik mijn moeder heel plotseling verloren wat een nogal traumatische ervaring is geweest. Ik was alleen al wel wat ouder dan jij. Zelf heb ik geen gesprekken met en psycholoog gehad omdat ik er op zich zelf wel uit kom maar sluit gesprekken in De toekomst niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven