Wat zou jij doen?

17-04-2018 21:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door jarenlange stress mijn lichaam aardig onder spanning gezet. Toen de 'het probleem' gestopt was heb ik teveel tijd gekregen om op alle pijntjes in mijn lichaam te gaan letten en te googlen wat het zou zijn ipv reactie op de stress jaren. Doordat ik niet echt wist wat ik moest met die pijntjes heb ik diverse keren een paniekaanval gehad en dat werkte niet echt mee. Heb aardig wat 'overwonnen ' maar het laatste wil maar niet lukken en ben nu toch maar naar een psycholoog gegaan om te kijken hoe ik er vanaf kom. De huisarts gaf een angststoornis aan. Nu heb ik ook veel spanning in mijn middenrif/maaggebied en vroeg ik me af of er manieren zijn zoals massage om dat te verzachten? Of andere ideeën? Ben bij psych begonnen net intake gehad maar zou het graag wat willen verzachten om die spanning te verminderen.

Hoop dat jullie ideeën hebben
Alle reacties Link kopieren
Op je ademhaling Letten
.
Massage helpt bij mij altijd goed. Lange wandelingen in de natuur ook, dan slaap ik ook gelijk een stuk beter. Ademhalingsoefeningen en mediteren helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe ik ook. Maar merk doordat die spanning op de maag zit ik wel wat rommel met de ademhaling en wel sneller hoger adem. Zou zo graag iets doen wat daar ook ontspanning kan brengen. Ik ben niet van pilletjes, maar eigenwijs misschien
Alle reacties Link kopieren
Slapen is nooit een probleem geweest maar of ik dan ook ontspannen slaap?
Ontspanningsoefeningen via youtube
Alle reacties Link kopieren
Inademen door je neus en bewust naar je buik ademen. Het kan helpen om je hand op de buik te leggen zodat je de buik voelt bollen. Uitademen door de mond, zo lang je kunt zonder dat je jezelf forceert.
.
Alle reacties Link kopieren
Als ik thuis ben of om huis dan gaat het goed met de ademhaling, maar ik merk dat wanneer ik verder ga ik toch wat rommel met de diepte qua ademen. Vaak lukt het wel maar bouw ik toch spanning op en dat merk ik in mijn lichaam. Heb continu wel dat ik spanning rond middenrif en maag voel maar ook op zijn tijd in mijn hals. Mijn nek en hals gaat aardig maar dat rotgevoel in mijn maag doet zeer.

Dacht daarom naast psych nog wat ontspanning te krijgen door middel van misschien massage daar of bsr? Maar of dat verlicht?
Zoek mindfulnessoefeningen op. Ken je de bodyscan? Daarmee wordt je geholpen om aandacht te schenken aan je hele lijf en te merken waar de spanning zit. Bij mij werkt dat altijd erg ontspannend. Je hebt ook mindfulnessapps. Ik heb de VGZ mindfulness app gedownload op mijn telefoon, werkt als een trein!
Mindfulness cursus en acupunctuur (wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent).
Alle reacties Link kopieren
Afleiding totdat je het vergeten bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het graag vergeten maar voel het hele dag. In meer gespannen mate als minder gespannen. Heb ook geen idee wat psych gaat doen? Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Haptonomie lijkt me echt iets voor jou
Oxazepam aan je huisarts vragen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 22:05
Oxazepam aan je huisarts vragen
Ooohhh niet aan beginnen. Het is te lekker en haalt je meteen hieruit, en daarna wordt je er afhankelijk van (trust me)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 22:05
Oxazepam aan je huisarts vragen
Ooohhh niet aan beginnen. Het is te lekker en haalt je meteen hieruit, en daarna wordt je er afhankelijk van (trust me)
Ik gebruik het al jaaaaaren. Als de werking af begint te nemen (dus gewenning optreedt) dan stop ik er 'n poosje mee en daarna werkt het weer gewoon als vanouds.
Misschien een rustgevend middel zoals Valeriaan? Ik ken het gevoel en bij mij hielpen die druppels wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oxazepam gevraagd en gehaald. Wilde ze eens in zoveel nachten eens nemen om compleet ontspannen te slapen maar tot op heden niet gebruikt. Overdag zeker geen optie want ik moet voor mijn werk de auto in. Neem momenteel 1x per dag druppels valeriaan en lijkt wel te werken. Niet zo compleet ontspannen als oxazepam maar als het maar minder is dan is het lekker. Het beperkt zo als je hoge spanning nog hebt op bepaalde plaatsen. En ik ben geen pieper, maar ik merk gewoon dat ik door die spanning bij mijn maag ik teveel op mijn adem let. Hoop dat ik met hulp van psych laatste restje mag oplossen.

Weet dat ik het zelf ook in hand heb gewerkt maar is soms verrekte lastig om die ontspanning compleet te krijgen.
Als je moet autorijden is het niet verstandig om Oxa te nemen, maar neem ze 's nachts nou maar gewoon... slaap is belangrijk. En dat gevoel van "knoop in je maag" is echt heel erg rot. Gun het jezelf. Je krijgt ze echt niet voor niks voorgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Al gedacht aan yoga zoals Yin-Yoga of Hatha

Wanneer de klacht vanuit jezelf komt dan werkt het soms niet via allerlei externe zaken e.a. aan te pakken. Uiteindelijk e.a. aanpakken van binnen uit, door naar binnen te kijken zonder overdreven aandacht want yoga is ook ongemak ervaren en het loslaten.

Daarnaast kun je via de psych leren om allerlei overtuigingen om te buigen die je hebt. Wanneer jij elke ochtend tegen jezelf zegt: ik ben ziek, ik heb pijn mijn maag dan bevestig je jezelf in de klacht. Je kunt ook proberen om je aandacht te verleggen. Bijv door eens tegen jezelf te zeggen: ik voel ongemak maar ik kan er mee omgaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo vervelend. Ik ben zelf al heel stuk meer ontspannen en als je dan tegen die paar spieren blijft aanlopen die nog niet willen ontspannenword je kriebelig. Ben bijna definitief van het probleem af wat het veroorzaakt heeft en misschien dat het mee werkt als echt rond is. Ik heb een eigen zaak gehad en gevochten tegen online en verloren. Deur dicht gegooid om faillisement te voorkomen. Nu duurt het al bijna 2 jaar om financiële deel op te lossen en af te ronden. Dat vreet ook wel. Heb er geen slapeloze nachten van maar ik heb alles in mijn spieren en zwakke punten als maag en darmen verzameld heb ik door.

Ik ga er van af komen en weer spanning vrij genieten maar het heeft wat tijd nodig en soms mis ik een klankbord
Misschien ben je er nog het meeste bij gebaat om maar even te accepteren dat je je zo voelt, en daar ook hulp bij te vragen van je psycholoog. Ja, het voelt vervelend, maar je gaat er niet dood aan en het is dus ook helemaal niet belangrijk om er maar voortdurend op te blijven letten of er iets mee te ‘moeten’.

Voor mensen met hyperventilatie en paniekaanvallen zijn ademhalingsoefeningen in het beginstadium van de therapie soms wat teveel gevraagd, in de zin dat ze zich er dan juist nog meer op gaan focussen. Dat lijkt bij jou ook het geval. Vraag bij je psycholoog anders om ontspanningsoefeningen die zich niet al te zeer op de ademhaling richten.
Alle reacties Link kopieren
De acceptatie gaat steeds beter omdat ik weet dat dit een nasleep is van die jaren. Heb alleen moeite met mezelf dat ik me zo te pakken laat nemen door angst van deze klachten. Ben helemaal geen pieper maar laatste tijd teveel vind ik. Maar 30e weer naar psych en eens horen wat zij voor mij in petto heeft na de intake van afgelopen maandag. Ondertussen doe ik ontspanningsoefeningen en relax
Alle reacties Link kopieren
Ik ben via de huisarts verwezen naar een psychosomatische fysiotherapeut die ontspannings oefeningen gaf met ademhalingsoefeningen. Heeft mij goed geholpen. Bij de eerste afspraak schoten m'n benen in een kramp vanwege alle spanningen die ik in mn lijf had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven