Deprimerende gedachte over de toekomst m.b.t. ouder worden

18-04-2018 20:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik last van een heel vervelende gedachte, deze gedachte houdt mij dan ook tegen een relatie aan te gaan terwijl ik dit wel graag zou willen ooit. Nu ben ik nog erg jong, namelijk 24.
Maar ik ben erg bang om later een relatie te hebben en niet meer aantrekkelijk gevonden te worden door mijn partner (door het ouder worden, ik denk nu even over minstens dik 20 jaar verder). Ergens heb ik gelezen dat mannen jonge vrouwen seksueel het aantrekkelijkst vinden. Dat is natuurlijk biologisch verklaarbaar. Maar ik vind het erg belangrijk om begeerd te worden door mijn partner (wanneer ik die heb).
Wanneer ik een relatie zou hebben en hij zou een andere vrouw aantrekkelijk vinden zou ik het niet zo erg vinden, omdat ik ervan uit ga dat hij mij ook mooi zou vinden. Maar wat nou als je oud uit gaat zien..

Zou bijvoorbeeld bij veel mannen de interesse ook verschuiven naar vrouwen van zijn eigen leeftijd? Of blijven ze toch het liefst jonge vrouwen zien? Of worden mannen sowieso minder gericht op het seksuele naarmate ze ouder worden?
Verder weet ik dat het raar is dat ik zo denk en dat het niet allemaal om het uiterlijk gaat, maar dat je man je aantrekkelijk blijft vinden vind ik nou eenmaal zo belangrijk. Ik maak me gewoon zo druk, ik hoop dat iemand me kan helpen, misschien met eigen ervaringen of met een verhelderend inzicht..
Alle reacties Link kopieren
Helpt t dat ik 50 ben en dat ik nog nóóit zoveel belangstelling van mannen heb gehad? En ook van mannen van jouw leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Maak je druk over zaken waar je nu invloed op hebt. Later zie je wel weer verder en ja, ik ken veel mensen die elkaar na jaren samenzijn nog steeds aantrekkelijk vinden.
enn wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:48
0.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nu 24, twintig jaar erbij....

Toevallig zei mijn halve trouwboek vorige week nog dat ik per jaar knapper lijk te worden. Ik ben nu 46.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik vroeger ook wel eens over na zitten denken.. maar je partner wordt er zelf niet jonger op he??! Jij zou hem net zo goed kunnen inruilen voor een jonger exemplaar.

Ik las laatst trouwens ergens dat vrouwen vinden dat ze zich op hun aantrekkelijkst voelen als ze gemiddeld 42 zijn en dat ze op die leeftijd ook de beste seks hebben. Omdat ze zich niet meer zo onzeker voelen over hun lichaam. Westerse schoonheidsidealen zijn echt overrated als je het mij vraagt. Ik ben 27 en voldoe er op deze (relatief jonge) leeftijd niet aan. Moet wat worden, als ik straks 56 ben, haha.

En zelf val ik ook niet op de Channing Tatums van de wereld. Ik heb liever een grappige man, die scherp van geest is. En graag een beetje netjes verzorgd. Maar dat heeft dus nada niks te maken met hoe hij er daadwerkelijk uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Die biologische aanleg is een bekend gegeven maar is toch niet de hele waarheid.

Als ik naar mijzelf kijk gaat dit niet op want ik constateer dat wat ik aantrekkelijk vind gewoon is meegeschoven met mijn eigen leeftijd. Dan gaat het over een tijdspanne van 30 jaar.

Inderdaad zijn er ook mannen die dit niet of veel minder hebben en graag een groen blaadje zoeken. Ik heb zelf geen idee van de procentuele verdeling maar hoorde in een reportage over dating sites een keer dat uit leden data van een site bleek dat alle mannen tot 50 jaar een vrouw tot 30 jaar zochten. Dat is best treurig maar ook niet helemaal representatief.
Alle reacties Link kopieren
Ach, de plastische chirurg is geduldig.
ik geef mn bek ook maar een douw
49 en mijn kan nog altijd niet van me afblijven, na bijna 30 jaar samen.
Pas een gesprek hierover gehad met een paar mannen van rond de vijftig. Vrouwen van onder de dertig vonden ze wel mooi om naar te kijken maar niet aantrekkelijk wegens ' kon mijn dochter zijn'.
Zulke mannen zijn er ook...

En meestal vind ik vrouwen van mijn leeftijd aantrekkelijker dan mannen... Mannen worden ook ouder hoor... niet elke man wordt mooi oud.

Het is in ieder geval niet iets waar je nu al van wakker zou moeten liggen!
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn al opbeurende woorden! Bedankt allemaal, het zal ook per man wel erg verschillen denk ik. Fijn om te horen dat niet alle mannen alleen maar vallen op groene blaadjes.

Ik zou het ook niet erg vinden als mijn man (als ik die later zou hebben) jonge vrouwen mooi zou vinden, want er zijn nou eenmaal veel mooie jonge vrouwen. Zou er alleen mee zitten als hij eigenlijk liever met zo'n jonge vrouw in bed zou liggen dan met mij.

Ik hoop dat ik eens voor altijd van die angst af kan komen.. Dit helpt in ieder geval :).
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt daarover altijd dat je je best moet blijven doen: fit blijven voor jezelf en ook voor je partner. Fitte mensen zijn aantrekkelijk, ook op latere leeftijd.
Ook geeft mijn man aan dat hij het juist aantrekkelijk vindt wanneer een vrouw levenservaring heeft; dat zie je volgens hem aan de uitstraling van een wat oudere vrouw.
TO, ik herken het, maar iedereen wordt ouder. Het is juist fijn om samen veel meegemaakt te hebben en intimiteit en een diepe vertrouwensband te hebben.
Ik vind mijn schoonouders zo mooi: die zijn 70 en kijken nog altijd zo liefdevol naar elkaar. Ook genieten ze samen enorm van hun 10 kleinkinderen (wij hebben er geen 10 alleen ;-) ).
TO, je doorloopt samen een levenspad en uiterlijk krijgt daarin een andere rol op iedere leeftijd.
Ik hoop dat je je niet te druk maakt, maar juist enorm geniet van 24 zijn, straks 30 (met misschien kinderen), 40 en niet meer zo onzeker zijn, 50 en nog steeds lekker fit zijn en veel tijd doorbrengen met je partner, 60 en genieten van de kleinkinderen, enz. (Is maar een voorbeeld).

En het aller aller aller belangrijkste: ben blij dat je gezond bent!!!
Dat overtreft alle uiterlijke zorgen, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, mannen van boven de 50 (de meeste), moeten er niet aan denken aan zo'n jong ding. Die willen gewoon met hun eigen vertrouwde vrouw op de bank zitten.
ik geef mn bek ook maar een douw
en het rare is, hoe ouder je wordt, hoe beter je in je vel zit (dit geldt toch voor veel mensen ). Toen ik zestien was en hyperslank, voelde ik me dik, toen ik 21 was en echt knap, zag ik dat niet. Nu zie ik er een stuk minder goed uit dan toen, maar ik besef wel beter dat ik er best mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik ook op die leeftijd, maar de wereld wordt vanzelf minder jong naarmate jijzelf ouder wordt. Als je twintig bent dan vallen alleen de twintigjarigen je op. De rest doet er veel minder toe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je verliest je kinderlijke oppervlakkige gedachtengang die alleen maar om schoonheid draait. De reden is heel erg voor de hand liggend: als je dertig of veertig bent dan leef je nog steeds, je doet al die dingen die je vroeger ook deed. Je bent niet uit elkaar gevallen. Dus er moet een andere reden zijn waarom je nog steeds bestaat als het je schoonheid niet is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik een oude taart ben kijk ik vast ooknog graag naar een jonge spetter van een vent.
En als ik 50 ben hoef ik geen seks meer dus hoeft mijn vent mij niet zozeer lichamelijk aantrekkelijk te vinden.
Je krijgt der wat anders voor terug hopelijk.
Onvoorwaardelijke liefde bijvoorbeeld.
Daar kan een mooi fysiek niet tegenop.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-04-2018 21:40
Je verliest je kinderlijke oppervlakkige gedachtengang die alleen maar om schoonheid draait. De reden is heel erg voor de hand liggend: als je dertig of veertig bent dan leef je nog steeds, je doet al die dingen die je vroeger ook deed. Je bent niet uit elkaar gevallen. Dus er moet een andere reden zijn waarom je nog steeds bestaat als het je schoonheid niet is.
Dit is een mooie gedachte <3
Alle reacties Link kopieren
jufank schreef:
18-04-2018 22:19
Dit is een mooie gedachte <3
Vind ik ook.
Met vijftig geen seks meer? Zei iemand dat nou? Waarom denk je dat je dan geen seks meer wilt?

Ik denk wel dat het waar is dat mannen vrouwen van rond de twintig altijd blijven begeren. Maar er zijn ook andere zaken die een relatie waardevol maken, uiterlijk wordt steeds minder belangrijk is mijn ervaring (wij zijn beging dertig en al twee decennia samen).

Toen ik negentien was, was ik altijd ontevreden over mijn uiterlijk. Te dik, te dun, vet op de verkeerde plekken. Toen zei een oudere vrouw tegen mij: "Wees nou naar gewoon tevreden met je uiterlijk, want het wordt alleen maar erger met de jaren." Dat heb ik heel erg ter harte genomen, heb de knop omgezet en sindsdien ben ik tevreden met mijn uiterlijk.

Ik merk nu wel dat ik eigenlijk geen sjans meer heb op straat. En er is ook nog maar zelden iemand verliefd op mij. Maar ja, het zij zo.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net wat je gelooft en waar je voor jezelf de grenzen legt.

Hoe waar zijn jouw overtuigingen?

Ik ben een 40-er en pas wezen stappen met ook allemaal 50-ers. Het zijn echt geen dooie pieren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop als vijftiger nog gewoon seks te hebben hoor haha, denk dat de meeste dat ook wel hebben eigenlijk!

Misschien denk ik ook wel onterecht dat mannen andere vrouwen zo geweldig vinden en bij een mooie vrouw gelijk de tong op de schoenen hangt.
Als ik naar mijn eigen gevoel omtrent mannen kijk, als vrouw dan, zie ik ook wel eens een mooie man en denk ik die is mooi en daar houdt het op. Iemand anders knap/mooi vinden is natuurlijk sowieso prima.
Misschien is het bij mannen ook wel niet meer, het is misschien maar net hoe erg ze er mee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
likeflowers schreef:
19-04-2018 07:28
Ik hoop als vijftiger nog gewoon seks te hebben hoor haha, denk dat de meeste dat ook wel hebben eigenlijk!

Misschien denk ik ook wel onterecht dat mannen andere vrouwen zo geweldig vinden en bij een mooie vrouw gelijk de tong op de schoenen hangt.
Als ik naar mijn eigen gevoel omtrent mannen kijk, als vrouw dan, zie ik ook wel eens een mooie man en denk ik die is mooi en daar houdt het op. Iemand anders knap/mooi vinden is natuurlijk sowieso prima.
Misschien is het bij mannen ook wel niet meer, het is misschien maar net hoe erg ze er mee bezig zijn.
Dat verschilt ook nog echt wel per man hoor. Mijn vader zit achterstevoren op de fiets als er een andere vrouw voorbij komt lopen of wat dan ook en dan schaam ik me echt kapot als ik er naast fiets. Maar ik heb genoeg mannelijke vrienden die het net zo naar vrouwen kijken als jij naar mannen. Die zien een leuke vrouw, denken "oh wel knap" en gaan over tot de orde van de dag en zijn gelijk weer vergeten wat ze net gezien hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven