Doemdenken tot het uiterste

23-04-2018 23:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben over het algemeen een vrij relaxt persoon. Tot het op serieuze zaken aankomt, en dan met name werk of andersoort problematiek. Zodra ik daar problemen ervaar, bijvoorbeeld afgewezen worden na een sollicitatie, komt dat nare gedachtenkronkeltje weer opspelen. Dat ik nooit meer werk vind. Moet leven van bijstand, op straat beland. Dat niemand mij goed genoeg vindt en dat ik ongeschikt ben.

Ik ben vroeger gepest maar heb verder een academisch succesvolle jeugd gehad. Ik heb ouders waar ik op terug kan vallen, een lieve vriend ( waarover ik ook dacht dat ik die nooit meer zou vinden nadat mijn vorige relatie uitging) vrienden waar ik op kan bouwen enz. Maar mijn leven lang heb ik al last van hoge eisen naar mezelf toe en doemdenken.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet herkenbaar maar ik heb wel een tip voor je : ga ermee in therapie .
Alle reacties Link kopieren
MermaidPusheen schreef:
23-04-2018 23:13
Ik ben over het algemeen een vrij relaxt persoon. Tot het op serieuze zaken aankomt, en dan met name werk of andersoort problematiek. Zodra ik daar problemen ervaar, bijvoorbeeld afgewezen worden na een sollicitatie, komt dat nare gedachtenkronkeltje weer opspelen. Dat ik nooit meer werk vind. Moet leven van bijstand, op straat beland. Dat niemand mij goed genoeg vindt en dat ik ongeschikt ben.

Ik ben vroeger gepest maar heb verder een academisch succesvolle jeugd gehad. Ik heb ouders waar ik op terug kan vallen, een lieve vriend ( waarover ik ook dacht dat ik die nooit meer zou vinden nadat mijn vorige relatie uitging) vrienden waar ik op kan bouwen enz. Maar mijn leven lang heb ik al last van hoge eisen naar mezelf toe en doemdenken.

Herkenbaar?
Hoe moet ik dat voor mij zien? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Nou, nooit blijven zitten, hoge cijfers, gestudeerd. Niks waardoor die gedachtes er zouden kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Google even op "G training"
Heb em zelf ook eens gedaan.

Niet de gebeurtenis bepaalt je gevoel maar jouw gedachtes. Die ga je vervolgens allemaal opschrijven en bewijs zoeken dat het waar is wat je schrijft.
Heel herkenbaar! Zeker als er nare dingen gebeuren zoals een grote reorganisatie die mij raakt. Dan wordt er gezegd dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik maak me meteen dus wel zorgen. Om na de reorganisatie te concluderen dat het inderdaad wel meeviel eigenlijk.

Ik heb wel eens gelezen dat we onszelf voeden met stress doordat er te weinig echt gevaar is. Ik denk dat dat bij mij inderdaad zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gestudeerd gelukkig dat scheelt denk dat het voor veel vmbo,ers en ook mbo,ers het wel een werkelijkheid word dat ze misschien wel in de bijstand blijven zitten en nooit echt een leuke baan zullen vinden dat zal vast voor jou wel meevallen dan denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Bas37 schreef:
24-04-2018 07:04
Je hebt gestudeerd gelukkig dat scheelt denk dat het voor veel vmbo,ers en ook mbo,ers het wel een werkelijkheid word dat ze misschien wel in de bijstand blijven zitten en nooit echt een leuke baan zullen vinden dat zal vast voor jou wel meevallen dan denk ik zo.
Heb juist het idee dat vakmensen het beter hebben tegenwoordig qua vraag en aanbod.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
24-04-2018 06:57
Google even op "G training"
Heb em zelf ook eens gedaan.

Niet de gebeurtenis bepaalt je gevoel maar jouw gedachtes. Die ga je vervolgens allemaal opschrijven en bewijs zoeken dat het waar is wat je schrijft.
Hmm, vandaag eens doen want klinkt logisch.
Alle reacties Link kopieren
We komen allemaal in een graf of urn terecht en na honderd jaar herinnert niemand zich je meer.

Je raakt vanzelf op misantropie uitgekeken en wil dan wat leukers van je dagen maken. Dan heb je dat tenminste in je zak en het leidt je af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik hoef niet herinnerd te worden. Ik wil gewoon in mijn eigen onderhoud kunnen voorzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven