Falen en acceptatie diagnose

25-04-2018 13:05 99 berichten
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:48
99.93% gewijzigd
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je zo vastloopt op werkgebied. Ik herken veel van de dingen die je noemt bij mijn zus. Zij heeft jarenlang de diagnose borderline gehad, maar bleek bij nader inzien Asperger te hebben. Is er bij jou ook aan een ASS gedacht?
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:49
99.85% gewijzigd
Een behandelaar die uitleg van de diagnose tijdsverspilling vindt? Hier begonnen mijn wenkbrauwen te fronsen. Dat het persé eerst slechter moet gaan en dan pas beter, daar begon ik lichtelijke rimpels van te krijgen (vaak is het wel zo bij verschillende vormen van therapie dat de confrontatie met jezelf kan voelen als slechter gaan, bij mijn weten en ervaring hoeft dit zeker niet zo te zijn.) En bij het advies om maar gewoon open te zijn over je diagnose, met de opmerking dat werkgevers je daardoor niet zullen afwijzen, zou wat mij betreft in een later stadium ter sprake kunnen komen.

Mijn vraag, ongeacht je diagnose en werkvraag: passen jij en je psycholoog en haar aanpak wel bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Wasknijper, ga alsjeblieft naar een andere psycholoog. Ik lees nogal veel signalen waardoor ik denk dat deze persoon niet geschikt is voor deze positie. Meldt je aan via een instelling en laat hen gedegen onderzoek doen.
Je patiënt niets willen uitleggen is not done in dit vakgebied. En dat het eerst slechter moet gaan is ook onzin. Geloof me, je bent beter af elders.

En :hug: Rot dat je zo vastloopt op werkgebied.
kia wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:25
6.30% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Een psycholoog stelt geen diagnose, daar hebben we psychiaters voor. Het kan zijn dat zij veel kenmerken van borderline bij jou ziet. Het is echter niet aan haar om een diagnose te stellen en gewoonweg alle ander zaken uit te sluiten. Van iemand met veel ervaring en bijbehorende expertise verwacht ik een hele andere houding.
Alle reacties Link kopieren
eens met Kia en Genie, alleen al het feit dat ze je niks wil uitleggen, vind ik al bizar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
25-04-2018 13:25
eens met Kia en Genie, alleen al het feit dat ze je niks wil uitleggen, vind ik al bizar
Voor mij begint het bizar al bij het 'diagnose stellen en de rest maar even uitsluiten' a.d.h.v. wat vragen m.b.t. de vroege ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Vreemde tip om je toekomstige werkgevers te vertellen over je borderline.
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:49
99.86% gewijzigd
Ik vraag mij af hoe het gesprek met de psycholoog écht is gegaan. Dit is jouw versie van het gesprek, maar ik vraag mij af hoe het werkelijk is gegaan.
TO, als je vastzit in je leven en dat wil veranderen, dan moet je wel geholpen willen worden. Met niet openstaan voor hulp kom je geen stap verder.
Dan kun je anderen van van alles de schuld geven, maar kijk vooral naar jezelf. Daar zit het probleem denk ik.
Alle reacties Link kopieren
wasknijperwasknijper schreef:
25-04-2018 13:28
Ze is al een oudere dame die zo mijn moeder kan zijn. Dat maakt het misschien ook wat moeilijker. Ik merk wel op bij haar dat ik zaken vaak echt meerdere keren moet vertellen, ze vergeet veel. Zo had ik het laatst over mijn laatst betaalde baan, ik had zo graag gehoopt dat ik het daar zou halen en ik zei dat ik het zo jammer vond, want ik had daar ook leuke collega's. Waarop haar eerste reactie was, waarom ik dan ook daar ontslag nam, als ik het daar prettig vond. Toen moest ik haar eraan herinneren, dat ik ontslagen ben geworden, en dan is ze even stel en zei ze.. ach ja, dat heb je al eens verteld. En inderdaad dat heb ik zeker meer dan 1 keer verteld.
Nog meer signalen dat zij niet geschikt is langer dit beroep uit te voeren. Zoek alsjeblieft snel een ander. Bij voorkeur een instelling zodat er multidisciplinair naar gekeken kan worden.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:50
99.82% gewijzigd
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:49
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wasknijperwasknijper schreef:
25-04-2018 13:05
Ik heb meerdere malen gevraagd om meer uitleg over deze diagnose, en dan zegt mijn psycholoog dat ze het geven van uitleg ziet als pure tijdverspilling van mijn therapie.
Ten eerste wat naar voor je dat je zo vastloopt momenteel.

Toen ik je verhaal las stuitte ik tegen het stukje hierboven aan. Ik vind dit zo onprofessioneel. Zij stelt een diagnose, maar wil jou geen uitleg geven. Dit kan niet! En zou ik ook niet accepteren. Als jij aan je herstel moet werken, dan moet je wel eerst weten wat je moet herstellen.

Verder lees ik erg veel 'mijn therapeut vind dit, mijn therapeut vind dat' maar wat wil en vind jij?

Voelt dit vertrouwd voor jou, voelt dit als een steun/hulp, heb je een klik met de therapeut, denk jij hiermee verder te kunnen?
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:49
99.84% gewijzigd
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:50
99.74% gewijzigd
Als ik lees waar je op je werkplek tegenaan loopt denk ik ook eerder aan een diagnose in het Autisme spectrum en geen borderline.
Ook wat je schrijft over dat zij geen uitleg wil geven over de diagnose? Informeren is juist de basis van goede therapie. Inzicht krijgen in je patronen, zelfs wat theorie krijgen hoort erbij. Zeker als je daar om vraagt, dat is voor jou dus een manier om te begrijpen en zij gaat daar volledig aan voorbij.

Ook ik zou adviseren, zoek een andere psych. Soms is het even zoeken tot je de juiste gevonden hebt. Laat je niet zomaar iets aanpraten.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:41
0.70% gewijzigd
-Kia-Ora- schreef:
25-04-2018 13:31
Nog meer signalen dat zij niet geschikt is langer dit beroep uit te voeren. Zoek alsjeblieft snel een ander. Bij voorkeur een instelling zodat er multidisciplinair naar gekeken kan worden.
Jij vindt dat, omdat TO dat dus zegt?
Jij neemt alles voor waar aan wat TO zegt? Ik zou daar wat voorzichtiger mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eens met voorgangers, zoek een andere psycholoog!
niks moet en alles mag
sinnombre schreef:
25-04-2018 13:41
Jij vindt dat, omdat TO dat dus zegt?
Jij neemt alles voor waar aan wat TO zegt? Ik zou daar wat voorzichtiger mee zijn.
Een diagnose op iemand zijn voorhoofd plakken en daar geen uitleg bij geven, niet oke! Dat heeft niks met de interpretatie van TO te maken lijkt me, ze krijgt niet waar zij behoefte aan heeft.
Sorry, ik had een hele reactie getypt en hiervoor een deel uit de OP gebruikt. Na versturen moest ik opnieuw inloggen, de OP heeft hij wel ingevoegd als quote, mijn reactie niet!

Vandaar quote op verwijderd!!
anoniem_331193 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:49
Reden: Stomme bugs...
95.79% gewijzigd
rosanna08 schreef:
25-04-2018 13:25
eens met Kia en Genie, alleen al het feit dat ze je niks wil uitleggen, vind ik al bizar
Maar is dat echt wat er gezegd is? Sommige mensen met Bordeline willen nog wel eens dingen 'anders zien' dan dat ze echt gebeurt zijn.
En openheid naar werkgevers? Waarom?

Ik zou toch nog eens een gesprek aangaan over de diagnose en dat van die werkgevers en openheid en dan iemand meenemen? Moeder of zus, vader ect. Iemand met een heldere geest.

Zodat je bij hen kan checken wat er nou echt gezegd is en eventueel dat zij kunnen ingrijpen in het gesprek en toch antwoorden kunnen eisen ...als je echt zo'n rare behandelaar hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven