Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Is het een trend of een probleem dat altijd aanwezig is geweest waardoor vrouwen verkracht worden en hebben die gekken nu alleen maar een platform waarop ze hun hersenkronkels kunnen delen met gelijkgestemden?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Is al een topic over. Aanslag Toronto bij actueel.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
26-04-2018 18:14
Is al een topic over. Aanslag Toronto bij actueel.
Is verwijderd wegens verontrustende uitlatingen en dergelijke.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Yakatani schreef:
26-04-2018 18:14
Is al een topic over. Aanslag Toronto bij actueel.

Nee dat is dus verwijderd en de TO heeft een permaban, vandaar dit nieuwe topic.
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
26-04-2018 18:15
Is verwijderd wegens verontrustende uitlatingen en dergelijke.
Correct. Ik wil deze wél graag zo min mogelijk verontrustend houden in hoeverre dat kan bij een verontrustend onderwerp.
Bros before hoes
Misschien niet waarschuwen voor eng taalgebruik, ten eerste. Ik denk dat dat namelijk ook een onderdeel is van dat incel probleem, het feminiseren van de samenleving. 'Toxic masculinity' is een ding in Amerika, en ik vind het hele woord absurd en seksistisch.

En die Rodgers was gestoord (heb zijn filmpjes gezien), en het lag zeker niet aan zijn uiterlijk want hij had echt zo'n boy band voorkomen. Maar hij was wel de enige die Staceys als target had.

Overigens ben ik zelf best conservatief maar ook dan moeten mannen gewoon competitie bedrijven, zo als over al in de dierenwereld. En wij vrouwen zijn maar beperkt houdbaar dus een grote groep van boven een bepaalde leeftijd zonder eigen familie is in feite ook 'afgeschreven.' Daar om vind ik dat hele incel gebeuren niet per se sekse gebonden.
gyda schreef:
26-04-2018 18:14
Is het een trend of een probleem dat altijd aanwezig is geweest waardoor vrouwen verkracht worden en hebben die gekken nu alleen maar een platform waarop ze hun hersenkronkels kunnen delen met gelijkgestemden?
Een platform voor gelijkgestemden zou juist een goed teken zijn. Dan kan de politie ze beter in kaart krijgen.
Star² schreef:
26-04-2018 18:19
Nee dat is dus verwijderd en de TO heeft een permaban, vandaar dit nieuwe topic.
Wat zei hij waar om hij permaban kreeg? Las namelijk niets raars of althans niet zo gek dat de AIVD moet komen of zo.
Sophiever schreef:
26-04-2018 18:20
Een platform voor gelijkgestemden zou juist een goed teken zijn. Dan kan de politie ze beter in kaart krijgen.
Zou politie ook Relatie pijler op Viva in de gaten houden? :P
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:20
Wat zei hij waar om hij permaban kreeg? Las namelijk niets raars of althans niet zo gek dat de AIVD moet komen of zo.

Geen idee, het was ineens weg omdat de mods meerdere verontruste berichten hadden gekregen.
Star² schreef:
26-04-2018 18:22
Geen idee, het was ineens weg omdat de mods meerdere verontruste berichten hadden gekregen.
Ja ik ben het nooit zo eens met dingen verwijderen maar snap niet wat dat soort figuren op een vrouwen forum doen. Ik neig altijd naar troll.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:20
Wat zei hij waar om hij permaban kreeg? Las namelijk niets raars of althans niet zo gek dat de AIVD moet komen of zo.
Ik had ook niks raars gezien van TO. Ik was op een bericht aan het reageren en toen was het al weg. Ik vermoed dat het meer te maken had met dat sluthate forum wat ik gepost had waar zéér nare dingen uit gequote werden (oproep tot zoveel mogelijk vrouwen vermoorden). Maar moderators hebben mogelijk meer gezien dan ik heb gezien, daar vertrouw ik op.

Mijn doel is hier aandacht op vestigen omdat incel-leden óók in Nederland voorkomen en deze mannen ook moeders/zussen/vaders/broers/leraren etc. hebben die mogelijke vroege signalen kunnen oppikken en kunnen ingrijpen en met name helpen. Ik geloof niet dat deze mannen zo geboren zijn maar langzaamaan in drijfzand zijn beland. Deze incel fora helpen daar niet bij, idem met pro-anna en jihad-fora. Ze moeten wel blijven bestaan om mensen in kaart te brengen; maar het bestaan er van moet ook bekend zijn zodat je het sneller kan herkennen wanneer een naaste zich in deze kringen gaat begeven.
Bros before hoes
Star² schreef:
26-04-2018 18:22
Geen idee, het was ineens weg omdat de mods meerdere verontruste berichten hadden gekregen.
Die TO leek me ook wel verschrikkelijk in de war.
StefBros schreef:
26-04-2018 18:28
Ik had ook niks raars gezien van TO. Ik was op een bericht aan het reageren en toen was het al weg. Ik vermoed dat het meer te maken had met dat sluthate forum wat ik gepost had waar zéér nare dingen uit gequote werden (oproep tot zoveel mogelijk vrouwen vermoorden). Maar moderators hebben mogelijk meer gezien dan ik heb gezien, daar vertrouw ik op.

Mijn doel is hier aandacht op vestigen omdat incel-leden óók in Nederland voorkomen en deze mannen ook moeders/zussen/vaders/broers/leraren etc. hebben die mogelijke vroege signalen kunnen oppikken en kunnen ingrijpen en met name helpen. Ik geloof niet dat deze mannen zo geboren zijn maar langzaamaan in drijfzand zijn beland. Deze incel fora helpen daar niet bij, idem met pro-anna en jihad-fora. Ze moeten wel blijven bestaan om mensen in kaart te brengen; maar het bestaan er van moet ook bekend zijn zodat je het sneller kan herkennen wanneer een naaste zich in deze kringen gaat begeven.
Tja weet je ik vat het niet zo ernstig op. Het is voor de meeste deelnemers gewoon een uitlaatklep denk ik (ik lees zelf ook op 4chan). Die Rodgers was sowieso eens geflipt, knettergek. Ik zie het verschil niet zo heel erg met vrouwen die roepen dat alle mannen klootzakken zijn en zo. Wel is het fijn dat iemand die kerels helpt want ze gaan er zelf enorm onder gebukt, maar heb niet het idee dat dit de nieuwe jihad is of zo.
the-dowager schreef:
26-04-2018 18:31
Die TO leek me ook wel verschrikkelijk in de war.
Eng is niet per se in de war.
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:34
Tja weet je ik vat het niet zo ernstig op. Het is voor de meeste deelnemers gewoon een uitlaatklep denk ik (ik lees zelf ook op 4chan). Die Rodgers was sowieso eens geflipt, knettergek. Ik zie het verschil niet zo heel erg met vrouwen die roepen dat alle mannen klootzakken zijn en zo. Wel is het fijn dat iemand die kerels helpt want ze gaan er zelf enorm onder gebukt, maar heb niet het idee dat dit de nieuwe jihad is of zo.
Dan zou ik me wat inlezen.
Lucifermiauww schreef:
26-04-2018 18:36
Dan zou ik me wat inlezen.
Oh dat heb ik gedaan hoor, en het is georganiseerder maar toch. Ook uit nieuw feministische hoek duiken soms hysterici op die voor stellen alle mannen in concentratiekampen te stoppen of mannelijke babies dood te maken.
Dat hele incel gebeuren past wel in deze tijd. De beschaving is duidelijk op zijn retour, het hele dunne laagje vernis van verdraagzaamheid, tolerantie, gelijkheid is er bij veel mensen inmiddels af. En dan lopen er een hele zooi gefrustreerde mannetjes rond die zich inferieur voelen en geen betere manier weten om daarmee om te gaan dan vrouwen haten en hen willen verkrachten etc. etc. Heel naar!
Maar laten we wel wezen, er lopen in onze maatschappij genoeg nette mannen rond die diep in hun hart ook maar weinig werkelijk respect voor vrouwen hebben. Je hoeft maar de commentaren te lezen als feminisme te sprake komt. Die commentaren zijn van een hatelijkheid en dedain, daar lusten de honden geen brood van. En dat zijn echt geen mannen die op incel sites komen.
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:38
Oh dat heb ik gedaan hoor, en het is georganiseerder maar toch. Ook uit nieuw feministische hoek duiken soms hysterici op die voor stellen alle mannen in concentratiekampen te stoppen of mannelijke babies dood te maken.
Tuurlijk. En mooi effe erger gemaakt dan je net stelde.
Als je het zelf maar gelooft.
Lucifermiauww schreef:
26-04-2018 18:41
Tuurlijk. En mooi effe erger gemaakt dan je net stelde.
Als je het zelf maar gelooft.
Pardon? Lees dit eens en draai man-vrouw om: http://www.radfemcollective.org/news/20 ... lie-bindel

Je zou ook gewoon kunnen vragen naar een bron in plaats van zo beschuldigend te doen.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
26-04-2018 18:38
Dat hele incel gebeuren past wel in deze tijd. De beschaving is duidelijk op zijn retour, het hele dunne laagje vernis van verdraagzaamheid, tolerantie, gelijkheid is er bij veel mensen inmiddels af. En dan lopen er een hele zooi gefrustreerde mannetjes rond die zich inferieur voelen en geen betere manier weten om daarmee om te gaan dan vrouwen haten en hen willen verkrachten etc. etc. Heel naar!
Maar laten we wel wezen, er lopen in onze maatschappij genoeg nette mannen rond die diep in hun hart ook maar weinig werkelijk respect voor vrouwen hebben. Je hoeft maar de commentaren te lezen als feminisme te sprake komt. Die commentaren zijn van een hatelijkheid en dedain, daar lusten de honden geen brood van. En dat zijn echt geen mannen die op incel sites komen.
Incel is een extremiteit. Er zijn inderdaad veel meer mannen (en vrouwen) met een lichte misogynistische instelling. Wat doen we daar aan?
(gelieve niet wéér een georganiseerde oproep tot massamoord van mannen en mannelijke baby's zoals strikmetstippeltjes ons aan herinnert, dat maakte zoveel vlekken op mijn nieuwe meubeltjes de vorige feministische golf, en ik wil ook niet dat Barbara, die buurvrouw hier die altijd alles voor elkaar heeft wéér jarenlang kan patsen met haar lintje 'meeste mannen gecastreerd' terwijl ik het technisch gezien veel beter deed maar zij gewoon haar volle boezem gebruikte om meer mannen te lokken, de sloerie uit den slobbe! :@ )
Bros before hoes
StefBros schreef:
26-04-2018 18:47
Incel is een extremiteit. Er zijn inderdaad veel meer mannen (en vrouwen) met een mysagonistische instelling. Wat doe we daar aan?
(gelieve niet wéér een georganiseerde oproep tot massamoord van mannen en mannelijke baby's zoals strikmetstippeltjes ons aan herinnert, dat maakte zoveel vlekken op mijn nieuwe meubeltjes de vorige feministische golf, en ik wil ook niet dat Barbara, die buurvrouw hier die altijd alles voor elkaar heeft wéér jarenlang kan patsen met haar lintje 'meeste mannen gecastreerd' terwijl ik het technisch gezien veel beter deed maar zij gewoon haar volle boezem gebruikte om meer mannen te lokken, de sloerie uit den slobbe! :@ )
Ik heb echt geen idee of je me nu in de zeik neemt of gewoon graag een lange zin schrijft. Maar goed ik ben volgens mij ook een incel, of een eencel, of uhm, geen idee.
StefBros schreef:
26-04-2018 18:47
Incel is een extremiteit. Er zijn inderdaad veel meer mannen (en vrouwen) met een mysagonistische instelling. Wat doe we daar aan?
(gelieve niet wéér een georganiseerde oproep tot massamoord van mannen en mannelijke baby's zoals strikmetstippeltjes ons aan herinnert, dat maakte zoveel vlekken op mijn nieuwe meubeltjes de vorige feministische golf, en ik wil ook niet dat Barbara, die buurvrouw hier die altijd alles voor elkaar heeft wéér jarenlang kan patsen met haar lintje 'meeste mannen gecastreerd' terwijl ik het technisch gezien veel beter deed maar zij gewoon haar volle boezem gebruikte om meer mannen te lokken, de sloerie uit den slobbe! :@ )
Waarom refereer je in een antwoord aan mij aan oproepen tot massamoord op mannen? Ik geef je een serieus antwoord, reageer dan niet met zo'n onzin.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
26-04-2018 18:49
Waarom refereer je in een antwoord aan mij aan oproepen tot massamoord op mannen? Ik geef je een serieus antwoord, reageer dan niet met zo'n onzin.
Sarcatisch verkeerd gevallen grapje. Snorry.
Bros before hoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven