Hoe van angst/paniek afkomen

18-05-2018 11:55 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel cognitieve therapie voor sociale angsstoornis. Helaas is er een angstoornis (weer) bijgekomen en sinds kort weer paniekaanvallen ik word er moedeloos van.

Juist omdat ik er zo mee bezig ben in therapie is het niet raar dat er klachten bij komen.

Maar hoe ga je er mee om? Vooral met paniekaanvallen ik weet dat mijn lichaam een grapje uithaalde die denkt dat er een tijger voor je staat bijv. Maar waarom kan ik dat ten tijde niet toepassen en blijf ik de hele dag gespannen en angstig
Rot voor je. :hug:
En m.i. is dit een vraag die je bij je therapeut neer moet leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg! Ben er helaas ook bekend mee. Bij mij was het vooral chronische hyperventilatie, met als gevolg paniekaanvallen. Wat bij mij erg hielp is sporten. Misschien werkt dat bij jou ook, maar het zijn vooral paniekaanvallen bij jou. Afleiding zoeken en proberen te ontspannen? Iets doen waar je geconcentreerd bij moet blijven, zoals een game of sport.

En inderdaad bij je therapeut neerleggen. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als je geconfronteerd wordt met je angsten word je vaak nóg angstiger, daarom kun je nog aanvallen hebben terwijl je in therapie bent. Je bent waarschijnlijk ook bang voor de angst, en dat wakkert het juist aan. Als je iets juist niet wil voelen ga je er net zo lang over nadenken totdat je er wel last van krijgt.

Ik heb zelf ook al jaren last van onrust. Ik ben ooit al behandeld voor een angststoornis maar het is nooit helemaal weggegaan. Ik maak me constant druk en daardoor krijg ik altijd paniekaanvallen en lig ik soms uren wakker in bed. Gedragstherapie zou uiteindelijk moeten werken, het is belangrijk dat je jezelf onder controle kan houden en de rust kan vinden in je hoofd wanneer dat nodig is.

Een drukke levensstijl kan het ook aanwakkeren dus zorg dat je zo nu en dan rust kan pakken en even niks aan je hoofd hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven