Hoe herken je een psychopaat?

21-05-2018 15:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic mag worden verwijderd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-05-2018 16:53
Reden: maatregelen zijn reeds getroffen ivm het verwijderen van de OP
98.57% gewijzigd
Ow een lul de behanger is tegenwoordig meteen een psychopaat?

Ik denk dat jij wat last hebt van theatrale persoonlijkheid.
Niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt gewoon als een vervelende vent, weet je wel wat psychopathie inhoudt?
Tjezus, wat vals
Staat in zijn bilnaad getatoeëerd.

Voor psychiater leren, gedegen onderzoek doen en een diagnose stellen.

Anders is het gewoon een niet leuk iemand.
Aan een kleine amygdala.

Ik zie de psychopathie hier niet hoor. En natuurlijk neem je zelf drugs/drank maar als je het een maal op hebt heb je weinig controle nog hoor. Dus om nu af te gaan op wat iemand zegt onder invloed..
Waar is de psychopaat in het verhaal?
Ik zie hier ook geen psychopaat in.

TO, weet je wat psychopaten zijn? Een psychopaat manipuleert en bedriegt anderen en besteedt daarbij geen aandacht aan wat dat voor hen betekent. Dit soort mensen gaan onder je huid zitten, waardoor je elke vorm van eigenwaarde verliest en geïsoleerd raakt van je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
21-05-2018 15:53
Aan een kleine amygdala.
Even z'n hoofd opensnijden TO. Dat scheelt heel veel jaar studeren.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Het maakt denk ik niet uit wat voor label er aan deze man kan worden gehangen. Heel vaak is iemand gewoon een eikel, daar hoef je geen diagnose voor te hebben.
Als jij een "niet pluis gevoel" hebt, denk ik dat het goed is als je gewoon alert bent en als je aanwijsbare redenen hebt om je zorgen te maken, die te bespreken met je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat de naam van het beestje niet juist is gekozen, maar ik merk wel degelijk manipulatief gedrag.
Laura, iemand die manipuleert is niet gelijk een psychopaat. Psychopathie gaat wel iets verder dan dat. Soms zijn mensen ook gewoon niet leuk zonder dat daar een etiketje bij past.
Kunstenkitsch schreef:
21-05-2018 16:09
Laura, iemand die manipuleert is niet gelijk een psychopaat. Psychopathie gaat wel iets verder dan dat. Soms zijn mensen ook gewoon niet leuk zonder dat daar een etiketje bij past.
Dit. Echt hoor, je schrijft dat je bang bent dat ze een 'play toy' voor hem is (een watte??) en dat hij naar een andere stad verhuist. En wat dan nog? Je vriendin kiest haar eigen partners lijkt me, of ben je haar oppas?
Kasboom, ik ben het met je eens. Die vriendin zal er wel iets uithalen dat fijn is voor haar en daarnaast is het ook haar eigen verantwoordelijkheid. Mensen die iets vinden van je relatie en daar ook nog allerlei enge etiketjes op willen plakken zijn vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Toch grappig dat je mij daarmee eenzelfde etiket meegeeft.
Genotsmiddelen? Je bent dus gewoon een drugsgebruiker. Doei!
Kan een foute kerel niet meer gewoon een foute kerel zijn?
Er moet gelijk een term opgeplakt worden:
- narcist (met stip op 1)
- autist
- man met hechtingsproblematiek
- man met verlatingsangst en bindingsangst
- psychopaat
- borderliner (hoeveel die vooral voor de ex-vriendin van je vriend gebruikt wordt)

De enige tip die ik je kan geven: blijf kilometers verwijderd
van genotsmiddelen en psychedelica.
Ga lekker sapvasten op Vlieland
als je een keer een bijzondere ervaring wil met je BFF.
MevrouwJack schreef:
21-05-2018 15:58
Even z'n hoofd opensnijden TO. Dat scheelt heel veel jaar studeren.
Ja en dan wordt TO uiteindelijk als psychopaat bestempeld.

Hehe :D
Alle reacties Link kopieren
Wil jullie ontzettend bedanken voor jullie reacties. Wil graag een vriendin helpen omdat ik merk dat het slechter met haar gaat, maar merk dat ik mij op dit forum beter kan focussen op de schrijfstijl en het juiste woordgebruik dan op de inhoud.

Zal vragen of dit topic verwijderd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Laura-89 schreef:
21-05-2018 16:29
Wil jullie ontzettend bedanken voor jullie reacties. Wil graag een vriendin helpen omdat ik merk dat het slechter met haar gaat, maar merk dat ik mij op dit forum beter kan focussen op de schrijfstijl en het juiste woordgebruik dan op de inhoud.

Zal vragen of dit topic verwijderd kan worden.
Stel die vraag dan, dat is toch prima. Strooien met stoornissen wordt inderdaad niet zo gewaardeerd hier, terecht wat mij betreft. Dat hoort ook bij de inhoud.
Tjezus, wat vals
Die is 'verward'.
Laura-89 schreef:
21-05-2018 16:17
Toch grappig dat je mij daarmee eenzelfde etiket meegeeft.
Ik dacht ook meteen: die heeft een paranoïde kijk op mensen zeg, zou ze in een trip zijn blijven hangen ooit?
Verkeerde paddo's, pilletje dat niet geslaagd is voor de test..
Ziekelijk jaloers, bezitterig kwam ook in me op: het is JOUW beste vriendin en je krijgt al een akelig gevoel als iemand anders beslag op haar (jouw?) tijd legt/haar iets kan geven wat jij niet hebt.
Niemand mag haar claimen anders: paniekerige topic waarin je hoopt bewijs te verzamelen om... ja wat eigenlijk?

Edit: het verwijderen van je OP bevestigd mijn vermoedens.... de reacties bevielen niet? Ach ach, ja daar wordt een bepaald type mens woedend om.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 16:37
Reden: aanvullig nav verwijderen OP
10.58% gewijzigd
Laura-89 schreef:
21-05-2018 16:29
Zal vragen of dit topic verwijderd kan worden.
Topic verwijderen kan niet.

Ik heb mensen kapot zien gaan aan de drugs.
Intelligente, veelbelovende mensen die ook wilden 'experimenteren'.
Drugs kosten veel geld en leveren je niets op.

Vandaar mijn advies: blijf er vanaf.
Nodig haar regelmatig uit om samen wat bij te kletsen en houdt op die manier contact met haar.
Zorg ervoor dat hij er niet bij is zodat jullie vrijelijk kunnen praten.
Wees niet veroordelend zodat ze alles tegen jou durft te vertellen en dan kun je haar steunen op die manier.
Wees dus een goede vriendin.
Meer kun je volgens mij niet doen.
Laura-89 schreef:
21-05-2018 16:29
Wil jullie ontzettend bedanken voor jullie reacties. Wil graag een vriendin helpen omdat ik merk dat het slechter met haar gaat, maar merk dat ik mij op dit forum beter kan focussen op de schrijfstijl en het juiste woordgebruik dan op de inhoud.

Zal vragen of dit topic verwijderd kan worden.
Tja je vraagt letterlijk hoe je een psychopaat herkent. Vervolgens schrijf je zaken op die niets met psychopathie te maken hebben. Als het met vriendin slecht gaat, dan is je hulpvraag eigenlijk hoe je haar kunt helpen. Psychopathie is zo'n enorm zware en zeldzame diagnose dat de meeste mensen dat niet echt zien als argument. Zeker niet in deze context.


Waar om plaats je je topic niet gewoon weer terug en vraag om titel wijziging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven