Je normaal gedragen

23-05-2018 17:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kan je nou zeggen dat je je normaal/volwassen gedraagt?

Wat vind jij normaal gedrag? Hoe ziet volwassen zijn er voor jou uit?

Ik ben niet uit op een negatieve discussie, ik zit alleen soms in de knoop wat ik nou normaal vind en wat niet.
anoniem_367292 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:23
11.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Normaal is wat de meeste andere mensen normaal vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
het is hier normaal dat de TO aftrapt....
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-05-2018 17:07
het is hier normaal dat de TO aftrapt....
Dit dus.
In vergelijking met mezelf ben ik heel normaal.

Met wie vergelijk jij je?
Alle reacties Link kopieren
..
.
Alle reacties Link kopieren
Soms vind ik mijn eugen gedrag normaal en een ander totaal niet denk ik.
Het is zo persoonlijk. In welke hoek zoek je het? Gedrag is zo breed en normaal is zo subjectief..
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-05-2018 17:07
het is hier normaal dat de TO aftrapt....


Ik ben nieuw hier en heb het niet in de huisregels gelezen.

Ik ben erg zoekende naar wat normaal is. Ik kan er dus ook geen antwoord op geven, vandaar mijn vraag hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Normaal is hoe de meerderheid van de mensen zich in een bepaalde situatie gedraagt.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
normaal is in iedere omgeving anders. Met het gedrag waarbij je met carnaval opgaat in de massa, val je op een begrafenis op.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vinden mensen jou niet normaal? Of vind je dat zelf?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jarenlang volwassen en ik weet nog niet hoe het er nu echt uitziet. Iets van elkaar in zijn waarde laten, accepteren dat niet iedereen denkt en doet als jij.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat voor de één normaal is, is voor de ander compleet abnormaal. Ik vind mijzelf heel normaal, velen (ook hier) zullen daar vast anders over denken :P
Wat normaal is, hangt af van met wie en wiens normaal je je vergelijkt.

Je zou daarom het volgende kunnen stellen:
Iedereen is normaal of niemand is normaal
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Normaal gedrag in welke context?
Ik leer mijn kind dat het 'een regel' is dat je hallo zegt tegen bekenden op straat, dat je dankjewel zegt als je iets krijgt/iemand iets voor je doet, dat als je iets vraagt je alsjeblieft zegt, dat een vraag soms geen vraag maar een vriendelijk verpakte opdracht is, dat als er iets is je niet gaat krijsen en slaan maar zegt wat er is.
Dat is namelijk, in mijn ogen, allemaal normaal gedrag. Maar zo zijn er nog duizenden 'regels', dus wat zoek je?
anna_c wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:28
0.21% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
SluierStaartje schreef:
23-05-2018 17:22
Ik ben nieuw hier en heb het niet in de huisregels gelezen.

Ik ben erg zoekende naar wat normaal is. Ik kan er dus ook geen antwoord op geven, vandaar mijn vraag hier op het forum.
Deze vraag is veel te breed om te beantwoorden, er is een context nodig. Normaal in welke situatie? Schets er eens een.
Alle reacties Link kopieren
Ok, in een poging om wat feedback te krijgen waar je precies naartoe wil.
Normaal vind ik dat je anderen niet aandoet, wat je zelf niet wil worden aangedaan. Dus dat je rekening houdt met anderen. Ik vind het normaal dat gesprekken tweerichtingsverkeer zijn, al is dat heus niet altijd zo. Ik vind het normaal dat je noch je kinderen, noch je partner slaat......
In combinatie met volwassen vind ik normaal dat je geen onnodige risico's neemt, geen situaties creëert waarbij je zelf of iemand anders in gevaar brengt. Dat je je verantwoordelijkheid neemt. Het is ergens 'doen wat er maatschappelijk van je verwacht wordt',...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
23-05-2018 17:30
Ok, in een poging om wat feedback te krijgen waar je precies naartoe wil.
Normaal vind ik dat je anderen niet aandoet, wat je zelf niet wil worden aangedaan. Dus dat je rekening houdt met anderen. Ik vind het normaal dat gesprekken tweerichtingsverkeer zijn, al is dat heus niet altijd zo. Ik vind het normaal dat je noch je kinderen, noch je partner slaat......
In combinatie met volwassen vind ik normaal dat je geen onnodige risico's neemt, geen situaties creëert waarbij je zelf of iemand anders in gevaar brengt. Dat je je verantwoordelijkheid neemt. Het is ergens 'doen wat er maatschappelijk van je verwacht wordt',...
Wat jij beschrijft is niet perse normaal gedrag. Dat is wenselijk gedrag. Het is normaal dat mensen dat niet altijd vertonen.
.
Je volgemd de normen gedragen die gelden in een bepaald gebied waar je jr bevindt en voor een groep mensen die diezelfde normen en waarden delen.

Heel algemeen is dat bvb; niet een ander mens doden of mishandelen en niet stelen.
Ik heb vaak te horen gekregen dat raar/apart/vreemd ben, weet zelf niet zo goed waarom. Maar goed wat maakt het uit, zolang je maar niemand kwaad doet toch.
Normaal is ook maar wat een samenleving bepaalt wat het is, en als je gaat kijken naar de geschiedenis waren heel veel dingen niet normaal die wel als normaal werden gezien. Slavernij bijvoorbeeld.
Normaal is ook wat logisch is en wat mensen meestal doen.

Het is logisch dat je bvb moet plassen, maar niet normaal om dat buiten tegen een boom te doen van de straat...terwijl het wél normaal is als de hond van de buurvrouw het daar doet.
Normaal is iets wat onduidelijk en vaag is, omdat het gaat over omgangsvormen, maar vooral ook over verwachtingen van anderen.
Tegen je kind zeggen :”Doe eens normaal” is dus niet duidelijk, als die niet weet wat verwacht wordt. Tegelijkertijd wordt het juist heel vaak gezegd.
Ook van gedrag van een volwassene kan gezegd worden: “Dat vind ik echt niet normaal!”, terwijl diegene zich van geen kwaad bewust is.
Alle reacties Link kopieren
'Normaal' verschilt per context. Wat normaal is in de ene cultuur, is heel erg vreemd in de andere. En wat 'normaal' is in de ene situatie, kan heel erg raar zijn in een andere situatie.

Wat het gros van de mensen doet, is in die situatie, op dat moment -mééstal- 'normaal'.
The eyes are useless when the mind is blind.
Normaal is je gedragen volgens de ongeschreven regels
Wat zal jou dat boeien wat een ander normaal vindt?
Zolang jij niemand opzettelijk kwetst zonder goede rede doe je gewoon zoals
jij wilt...
nlies schreef:
23-05-2018 17:24
normaal is in iedere omgeving anders. Met het gedrag waarbij je met carnaval opgaat in de massa, val je op een begrafenis op.

Andersom ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven