Gevoelloos na traumatische ervaring

15-06-2018 23:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het afgelopen jaar heb ik veel traumatische ervaringen meegemaakt. Ook een paar uur geleden, maar ik heb er nu totaal geen gevoel bij en doe ik alsof er niks is gebeurt, alsof het heel normaal is. Voor mijn gevoel ervaar ik het niet erg, terwijl het wel erg is.

Ik loop al vanaf mijn jeugd psycholoog en psychiater in en uit, maar daar heb ik helaas slechte ervaringen mee. Misschien ook wel omdat ik geen echte emoties kan tonen bij vreemde.

Ik vroeg me af wat jullie hier van denken.
Alle reacties Link kopieren
Aan wat voor ervaringen moeten we denken?
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-06-2018 23:40
Aan wat voor ervaringen moeten we denken?
Denk aan geweld, bedreiging tot moord en geweld, poging tot doodslag en mentaal manipuleren.
Alle reacties Link kopieren
Posttraumatische stress... heb ik ook. Door oa geweld binnen het huwelijk en in mijn jeugd. Erg naar en beangstigend soms..
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je meegemaakt? Met de info die je geeft kan ik weinig, ben wel benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
15-06-2018 23:58
Posttraumatische stress... heb ik ook. Door oa geweld binnen het huwelijk en in mijn jeugd. Erg naar en beangstigend soms..
Wat vervelend dat je dat hebt meegemaakt.. :| ik begrijp hoe beangstigend het is.

Ik snap van mezelf alleen niet waarom ik er geen emotie bij heb.
Castor1975 schreef:
16-06-2018 00:07
Wat heb je meegemaakt? Met de info die je geeft kan ik weinig, ben wel benieuwd...
Edit: even geloept; laat maar
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 00:15
Reden: aangepast
13.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik ook dingen moeten ervaren wat zwaar traumatisch was ,
mijn vertrouwen is ook weg en de zin van ook zit er echt niet te wachten om weer iemand tegen komt die eigenlijk gewoon slecht voor me is.
Alle reacties Link kopieren
Na die gebeurtenis ligt diegene ook letterlijk en figuurlijk onder de grond voor mij niemand die ooit zo ver over me grenzen is gegaan.
Lkkr wegwezen met je zielige bek dan
Alle reacties Link kopieren
Hier ook c ptss. Het lijkt op dissociatie. Heb je dit bij je psycholoog neer gezet.
Klinkt als dissociatie. En ik weet uit ervaring dat je er heel erg lang geen gevoel bij kunt hebben... maar het haalt je een keer in.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heb er geen ervaring mee, wel het een en ander in m'n omgeving gezien
Maar veel liefs en sterkte <3
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dit al vaak meegemaakt zeg je. Je hebt waarschijnlijk een onbewust iets aangeleerd om daarmee om te gaan. In jou geval je gevoel uitschakelen. Of dat dissociatie is weet ik niet maar klinkt wel zo. Het is dan een soort overlevingsstand waar je in gaat. Lijkt me goed om dit te delen met je psycholoog. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dissociatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven