Schuldgevoel

15-06-2018 23:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me een kreng. Ik heb schuldgevoelens. En dat zou niet zo moeten zijn, omdat ik niets fout doe. En toch voel ik me verschrikkelijk schuldig.

Vier jaar geleden zijn we gescheiden. In het convenant hebben we afgesproken dat hij een creditcard en een doorlopende credit op zijn naam zou zetten. Nadat het convenant ondertekend was, zei hij dat een creditcard en een doorlopend credit niet van naam veranderd kan worden en dat hij de maandelijkse aflossingen zou overmaken. Toen de scheiding een feit was, weigerde echter te betalen.
Nu heb ik een incassobureau ingeschakeld. Hij is erg geschrokken, maar wil nog steeds niet betalen. Ik heb hem gevraagd een betalingsregeling met het incassobureau te treffen. Als hij dat doet, ga ik hem niet dagvaarden. Helaas wil hij geen betalingsregeling. Hij is niet eens met mijn eis en hangt een lang verhaal aan met de conclusie dat hij vrijgesteld van betaling is.

In zijn mails zegt hij dat hij geen geld heeft en dat hij het spaargeld van de kinderen zal moeten gebruiken om te betalen. Hij verdient 2x modaal en woont alleen. Hij probeert mijn schuldgevoel op alle mogelijke manieren te vergroten. En dat lukt hem ook.
Volgens mij doe ik niets fout. Hij komt een afspraak niet na. En toch voel ik me echt een kreng.

En dan denk ik aan hoe ik na de scheiding naar de voedselbank moest gaan, en hij alles deed om me financieel kapot te maken: een abonnement namens mij aangegaan, weigeren zich van mijn woning uit te schrijven (dan kon ik geen toeslagen aanvragen en de huur werd voor het maximaal verhoogd, noem maar op). En dan denk ik, verrekt! Hij was toen niet bepaald lief!

En dan denk ik weer aan de wanhoop in zijn mails en denk ik weer, heb ik goed gedaan? Had ik het niet moeten laten rusten? En het schuld gevoel kruipt weer naar boven. Stel dat het waar is dat hij geen geld heeft. Ik kan het amper geloven, maar wat als het waar is? Ik kan niet slapen omdat ik me zo schuldig voel.

Hoe kan ik dit schuldgevoel kwijt raken? Of ben ik echt een kreng? Ik wil hem niet kapot maken. Ik wil alleen gerechtigheid.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
misschien eens een gesprek onder vier ogen in plaats van mailen. tussen niet betalen (hij) en hem dagvaarden (jij) zit nog een enorm gebied
Alle reacties Link kopieren
Voel je vooral niet schuldig.
Ook exen liegen de boel bij elkaar.
Probeer niet te goedgelovig te zijn.
Heeft ie bewijs ?
Sorry voor mijn reactie. .maar mijn ex heeft mij zoveel geflikt qua betalingen , hoop dat jou niet hetzelfde overkomt.
Komt mij over dat ie jou alleen maar dwars wil zitten. .ten koste wat.
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-06-2018 00:13
misschien eens een gesprek onder vier ogen in plaats van mailen. tussen niet betalen (hij) en hem dagvaarden (jij) zit nog een enorm gebied
Dat is niet veilig voor mij
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje75 schreef:
16-06-2018 00:26
Voel je vooral niet schuldig.
Ook exen liegen de boel bij elkaar.
Probeer niet te goedgelovig te zijn.
Heeft ie bewijs ?
Sorry voor mijn reactie. .maar mijn ex heeft mij zoveel geflikt qua betalingen , hoop dat jou niet hetzelfde overkomt.
Komt mij over dat ie jou alleen maar dwars wil zitten. .ten koste wat.
Sterkte
Precies daarom heb ik een incassobureau ingeschakeld. Omdat ik het zat ben. En hij vindt altijd een reden waarom hij niet hoeft te betalen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Ohh Heksie toch. Na al die jaren nog steeds drama. Ik zou zo graag willen dat het stopt voor jou en de kinderen. :hug:
Wie zou gezegd hebben dat hij vrij van betaling is volgens zijn zeggen?

Waarom voel je je zo schuldig, kan je dat onder woorden brengen?
Alle reacties Link kopieren
Door pakken. Deze man manipuleert laat je niet misleiDen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bewaar doe mails goed want wanneer de spaarrekening op naam van het kind staat dan mag een ouder er niet van opnemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@Prada dank je. Dit zal nooit stoppen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
16-06-2018 01:52
Wie zou gezegd hebben dat hij vrij van betaling is volgens zijn zeggen?

Waarom voel je je zo schuldig, kan je dat onder woorden brengen?
Hij zelf. Hij maakt berekeningen en beroept zich op mondelinge afspraken die niet bestaan. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij de auto voor mij gekocht heeft die in het convenant aan mij toebedeeld is. Of hij zegt dat hij tijdens ons huwelijk die en die betaald heeft.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me schuldigd door zijn manipulatie. Hij noemt de kinderen, dat dit ze gaat treffen. Hij lijkt erg ontdaan. En zo te zien is het een incasso bureau die zeer agressief te werk gaat. Dat wist ik niet. Ik had liever gehad een bureau dat met hem in gesprek gaat.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Voet bij stuk houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de karma van je ex. Daar hoef jij je echt niet schuldig over te voelen. Was hij ontdaan toen hij jou in de financiele vernieling probeerde te brengen? Nee, want hij heeft dit bewust gedaan om je te kunnen kwetsen.

Natuurlijk is hij nu van de leg, de rollen zijn omgedraaid en dat was vast niet zijn bedoeling. Hij zal dan ook alles proberen om je weer op je oorspronkelijke plek te krijgen waar hij je weer kan manipuleren en kwetsen. Desnoods door het spaargeld van de kinderen erbij te betrekken om jou weer te laten doen wat hij wil.
Don't get high on your own supply.
Alle reacties Link kopieren
*** schreef:
16-06-2018 09:42
Dit is de karma van je ex. Daar hoef jij je echt niet schuldig over te voelen. Was hij ontdaan toen hij jou in de financiele vernieling probeerde te brengen? Nee, want hij heeft dit bewust gedaan om je te kunnen kwetsen.

Natuurlijk is hij nu van de leg, de rollen zijn omgedraaid en dat was vast niet zijn bedoeling. Hij zal dan ook alles proberen om je weer op je oorspronkelijke plek te krijgen waar hij je weer kan manipuleren en kwetsen. Desnoods door het spaargeld van de kinderen erbij te betrekken om jou weer te laten doen wat hij wil.
En dit inderdaad +1
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
16-06-2018 00:42
Precies daarom heb ik een incassobureau ingeschakeld. Omdat ik het zat ben. En hij vindt altijd een reden waarom hij niet hoeft te betalen.
Goed zo !!
hehe dat werd eens tijd. En zo'n goede vader is hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het redeneer, weet ik dat ik niets fout doe. Hoe kan ik dit vervelend gevoel kwijt raken?
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Je kinderen hebben er gewoon recht op! J
Je kan het ooit gaan gebruiken als studie potje als je een eigen inkomen hebt.
Heksie schreef:
16-06-2018 10:46
Als ik het redeneer, weet ik dat ik niets fout doe. Hoe kan ik dit vervelend gevoel kwijt raken?
Omdat hij doet alsof het ten koste gaat van de kinderen. Dat kan je oplossen door het geld dat je van hem krijgt te parkeren voor de kinderen
Gewoon dagvaarden, hij zal wel het type zijn dat zich dan het liefst failliet laat verklaren om niet te betalen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-06-2018 10:59
Omdat hij doet alsof het ten koste gaat van de kinderen. Dat kan je oplossen door het geld dat je van hem krijgt te parkeren voor de kinderen
Dat is een goeie
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
16-06-2018 10:50
Je kinderen hebben er gewoon recht op! J
Je kan het ooit gaan gebruiken als studie potje als je een eigen inkomen hebt.
Gelukkig heb ik inkomens. Net na de scheiding een parttime baan. Nu bijna fulltime. Het gaat me om rechtvaardigheid, maar ook omdat ik vooruit wil. Ik wil graag ooit een huis kopen. Ik wil geen afhankelijk bijstandsmoeder zijn.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven