Hoe jezelf weer terug vinden?

20-06-2018 20:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd vooral voor de kinderen gezorgd te hebben (3 stuks, kort op elkaar, jongste bijna 1) ben ik mezelf een beetje kwijt.

Ik merk dat ik vooral moeder ben en niet meer daarnaast ook mezelf. Ik merk ook dat ik daardoor veel minder geniet van de kinderen dan ik zou willen en mijn lontje kort is naar hun en mijn man. Ik merk ook dat ik mezelf niet meer zo herken, de ik van “vroeger” zeg maar.

Niet omdat ik een vrouw ben die alleen leeft voor de kinderen maar doordat ze jong zijn en ze kort op elkaar zitten is jet feit nu eenmaal dat ze veel
Aandacht en zorg nodig hebben. Dat zal voorlopig ook niet echt veranderen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar tips van mensen die ook even met zichzelf in de knoop zaten doordat alles tijdelijk om de kinderen draaide.

Op zich zou je zeggen ga wat voor jezelf doen maar dit is helaas niet vaak mogelijk. Door het werk van mijn man is hij vaak in het buitenland voor langere tijd. Familie kan wel af en toe bijspringen maar niet enorm structureel. En ik denk dat ik structurele verandering nodig heb om weer blij te worden met wat ik doe en wie ik ben.

Ik ga er regelmatig op uit om te wandelen oid maar ja daar zijn altijd kinderen bij.

Misschien zoek ik eigenlijk iets dat ik voor mezelf kan doen als ze op bed liggen i.p.v. doelloos een serie kijken. Sporten doe ik thuis.

Zijn er mensen die dit herkennen en zo ja hoe hebben jullie dit gevoel opgelost?
Zoek een vaste oppas, een dag kdv, oid en ga wat voor jezelf doen.

Ik vind en vond het heerlijk om te blijven werken.
Kun je niet 1 avond per week oppas nemen en dan een leuke hobby gaan doen? Iets actief zoals dansen, of juist iets waarbij je met je handen bezig bent zoals een cursus edelsmeden? Dan leer je gelijk andere mensen kennen en ben je even met iets totaal anders bezig dan met je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Kdv en een deeltijdbaan zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarom dan zoveel kids en zo kort op elkaar, of dacht je echt gewoon door te kunnen leven?
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
20-06-2018 20:52
Waarom dan zoveel kids en zo kort op elkaar, of dacht je echt gewoon door te kunnen leven?
Lekker constructief. Je kunt ze niet meer terugduwen.

Handwerken, naaien? Fotoalbums maken (kom ik al 11 jaar maar niet aan toe).
Nee natuurlijk kun je ze niet terug duwen maar het klinkt alsof ze daar niet over nagedacht heeft. Het was voor haar constructief geweest als ze dat voor die tijd gedaan had.
Alle reacties Link kopieren
Drie kleine kinderen kort op elkaar zijn echt ontzettende handenbinders. Ik heb er ook drie, nu om de week door scheiding. Mijn ervaring is dat het niet eens zozeer in praktsiche oplossingen zit, maar vooral in jezelf belangrijker maken in je eigen hoofd en ruimte 'claimen' voor jezelf. Probeer jezelf af en toe even een beetje 'uit' te zetten . Niet alles hoeft 'goed', en met een beetje minder heb je meer tijd en energie over voor jezelf.

En is je man ook een deel van de oplossing in de tijd dat hij er wel is? Jij op zaterdag alleen de stad in of naar een vriendin?

Het blijven dooddoeners hé.... het is gewoon pittig 3 kids zo jong...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven