PMS lotgenoten

22-06-2018 17:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames,

Ik heb al sinds mijn 12e last van PMS, niet een klein beetje maar enorm heftig!
Ondertussen bijna 30 en aardig wat dingen geprobeerd maar alles waar hormonen in zitten lijken t alleen maar erger te maken.
Ik loop sinds sept 2017 bij een vrouwenkliniek, het leek beter te gaan maar de afgelopen 2x, weer bizar veel last gehad.
Zowel psychisch als lichamelijk. Het is zelfs zo erg dat ik mn leven niet eens op de rit krijg, ik kan geen relatie aan want ik trek iemand naar me toe en 2 weken later stoot ik alles weer van mij af. Ik heb een eigen bedrijfje, wil al jaren verder komen maar op en af werkt niet lekker. Ik heb vriendinnen, een lieve moeder en zus om mn shit mee te delen maar dit gaat niet altijd makkelijk op.
Wil graag in contact komen met vrouwen die door dezelfde hel gaan, hoop hierdoor me niet de enige eenzame te voelen.

Hoop wat reacties te krijgen!

Ka
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meerdere topics over, eentje loopt nog en is deze week nog in gepost.
Ik heb pmds, ik herken je klachten.
Ben nu sinds 3 weken bezig met acupunctuur.
Alle reacties Link kopieren
Iets natuurlijks wat kan helpen is agnus castus. Eventueel in combinatie met extra magnesium.
I wanna live my life with the volume full!
Pinda-Kaas schreef:
22-06-2018 17:10
Er zijn meerdere topics over, eentje loopt nog en is deze week nog in gepost.
Ik heb pmds, ik herken je klachten.
Ben nu sinds 3 weken bezig met acupunctuur.

Welk topic is dat dan als ik mag vragen? Ik heb hem nog nooit voorbij zien komen...

Ik heb zelf PMDD / PMSS / PMDS (als het beestje maar een naam heeft). Het enige dat hier helpt is de pil doorslikken. Mijn algemene humeur is iets minder, maar wel veel constanter en dat is ook wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier een lotgenoot, gelukkig niet psychisch. Wel fysiek gemiddeld 5 a 6 dagen PMS-klachten waarvan migraine de ergste is. Helaas nu even doorbijten omdat ik een kinderwens heb.

Heb je nooit de pil of andere anticonceptie doorgeslikt. Ik ben op mijn 15e aan de pil gezet met de boodschap vooral heel veel doorslikken. Hielp bij mij enorm.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
22-06-2018 17:26
Welk topic is dat dan als ik mag vragen? Ik heb hem nog nooit voorbij zien komen...

Ik heb zelf PMDD / PMSS / PMDS (als het beestje maar een naam heeft). Het enige dat hier helpt is de pil doorslikken. Mijn algemene humeur is iets minder, maar wel veel constanter en dat is ook wel heel fijn.

O dit leek bij mij ook zo te zijn. Weer gestopt, maar 1-2 dagen naar eisprong begint het weer...
Joostisandersgeaard2 schreef:
22-06-2018 18:34
O dit leek bij mij ook zo te zijn. Weer gestopt, maar 1-2 dagen naar eisprong begint het weer...

Ja, dat was bij mij dus ook zo.

Nu had ik vorige week even een dag een humeur om op te schieten. De volgende dag bleek ik een doorbraakbloeding te hebben. Zo kan het dus ook, dacht ik toen. Maar ik mis wel mijn extreem zonnige dagen waarop ik de hele wereld aankon. Mijn stemming is nu wat gelijkmatiger
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook.
Ik weet dat magnesium best wat helpt maar haat pilletjes slikken en vooral in de pms week.

Met hormonale anticonceptie wordt ik depressief en is mn libido foetsie dua dat wil ik niet meer.
Liever 2,5 week zonnig en 3 a 5 dagen offline per maand.

Al is t al zo'n 6 maanden door omstandigheden in mn dip dagen wel erg donker. Dan leef ik echt omdat mn moeder en mn dochter bestaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dat duurt bij mij dus zo'n 2 weken, die donderwolken.
Joostisandersgeaard2 schreef:
22-06-2018 20:14
Dat duurt bij mij dus zo'n 2 weken, die donderwolken.

Bij mij ook zonder pil...
Alle reacties Link kopieren
Ja, welk topic gaat er ook over??? Ben hier nieuw dus weet ook niet waar ik kan zoeken...
Ik heb al veel anti - conceptie al geprobeerd en acupunctuur ook.
Wordt nu echt gek, begin echt de hoop te verliezen..
Ik ben op dit moment echt een wrak, terwijl mn karakter niet zo is, ik voel gewoon dat ik overruled word door hormonen.. t voelt als 2weken ziek 2 weken goed 2 weken ziek 2 weken goed. Het is bizar hoe dit mn leven beheerst!
Ja, het is absoluut heel zwaar. En wordt door veel mensen niet serieus genomen, vanwege dat veel vrouwen het vergelijken met hun eigen milde klachten en zich dus niet kunnen voorstellen dat het voor anderen erger is. Ik ben tegen veel onbegrip aangelopen.

Ik geloof zeker wel dat er voor iedereen uiteindelijk een oplossing is. Niet dat het helemaal weggaat, maar wel dat de klachten weer handelbaar zijn. Maar wat dat is, is echt een enorme puzzeltocht.
Alle reacties Link kopieren
Het was bij mij erger maar ik heb wat stressfactoren uit mn leven geschrapt. Dat hielp al iets.
Magnesium helpt me goed. Sporten, hoe klote het ook is om me er toe te zetten. En dan geen cardio maar spierversterkende oefeningen. Schop die krachtpatsertjes van hun bankje en ga ook aan de slag.
En gezond eten maar dat zal geen nieuws zijn.

Ik ga die tip van dat voedingssuplememt hier boven eens proberen. Wie heeft daaf ervaring mee?

Ik heb al een afspraak staan bij de huisarts binnenkort. In mn vorige periode toch maar midden in een paniekaanval (ik ben niets waard en ik wil niet meer leven) gebeld.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Na de bevalling vorig jaar duurde het 4 maanden voordat mijn cyclus op gang kwam. Heerlijke tijd qua humeur en libido. Hoopte dat de overgang er geruisloos achteraan kwam.

Vrouwelijke huisarts neemt het gelukkig serieus.
Alle reacties Link kopieren
Hi lotgenoten

IK HEB nu een jaar last van pms en dan ook gelijk zwaar het begon met een burn-out mijn hormonen zijn zeker niet in balans en het is soms zo moeilijk mijn symptomen zijn
paniek aanvallen
heel warm hebben pijnlijk gevoel in mijn borsten
wattig gevoel in mijn hoofd Dat vind ik zn eng gevoel
onrust in mijn lijf duizelig misselijk
Kan niet slapen
emotioneel ben nu ook bijna 14 dagen ongesteld en verlies dan veel bloed en dan zijn dan de dagen dat ik mezelf het beste voel.
Soms denk ik hoe hou ik het vol. En zo ben ik vanzelf niet ik ben altijd vrolijk en nu........ Ik doe mijn best om het niet te laten merken
Heb Mindfullnes gedaan. Helpt wel een beetje en naar een adem coach geweest. Zit niet aan de anticonceptiepil
Gebruik magnesium citraat dat helpt wel een beetje. Sport 3 keer in de week Geeft iemand veder nog tips? Ik ben 36 jaar en moeder van 2 kids en ik wil zo graag weer de leuke moeder zijn energie hebben en leuke dingen doen maar het is zo zwaar😢
Alle reacties Link kopieren
Heb je goed contact met je huisarts hierover?
Bijna 14 dagen ongesteld is niet oke hoor.

Ik ben afgelopen keer begonnen met antidepressiva. Verlopig positief gevoel er bij. Ik moet er wel magnesium bij slikken want anders krijg ik veel spierkramp.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb jaren last gehad van pms. Doordat ik slaap problemen had ben ik cbd olie gaan proberen. Het deed niks voor mijn slaapproblemen maar mijn pms is zo goed als weg. En ik had heel veel middelen geprobeerd. Heel raar want ik had dit nooit verwacht en ben er super blij mee. Hoop dat je er wat aan hebt.
Hoi,
Ik kreeg 2 jaar geleden erg last van PMS. Toen 38 en ook 2 kinderen. Kreeg last erg last van angst en paniek. Ik gebruik een aantal supplementen op advies van orthomoleculair therapeut en smeer sinds 1,5 jaar bio-identieke progesteroncreme. Sinds januari dit jaar kan ik zeggen dat het stukken beter gaat! Op vakantie was de progesteroncreme spoorloos :cry: verdwenen en kon ik dus niet smeren. Nou dat kan ik nu behoorlijk merken..moe, leeg, angstig...mezelf kwijt. Progesteroncreme kan ook zeker helpen dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven