Gegeneraliseerde angststoornis wie ook?

01-07-2018 21:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb. Ik ben vanaf kind af aan wel angstig maar ik kon hier altijd prima mee leven. Maar het laatste jaar is echt drama mijn hoofd en lichaam lijken soms wel een eigen leven te leiden. Al heb ik ook onwijs goede dagen. Ik zou heel graag met mensen praten die dit ook hebben of die het overwonnen hebben.

Groetjes van mij
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een angststoornis gehad. Waar heb je het meest last van ?
Alle reacties Link kopieren
Hay! Negatieve gedachten en de angst hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
angst om negatieve gedachten te hebben?

herken ik wel hoor. wat mij altijd goed hielp was door tegen mezelf te zeggen dat ik niet in mijn hoofd moest blijven zitten, maar "buiten" mijn hoofd moest leven. de ene keer ging dit heel goed, de andere keer totaal niet.

maar heb je therapie oid?
Alle reacties Link kopieren
Als bijvoorbeeld een bezoek aan de tandarts onvermijdelijk is dan regel ik zo snel mogelijk een afspraak, schrijf de route op, de tijd van vertrek en leg een strip diazepam klaar en ga daarna vooral veel leuke dingen doen.

De diazepam neem ik vervolgens niet omdat ik niet van het duffe gevoel houd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja het is inderdaad de angst voor de gedachten! Maar ik doe wel gewoon alles maar blijf me maar zo rot voelen. Eigenlijk ga ik tegen elke angst vol in. Ja heb therapie en dan moet ik mijn gedachten gaan uitdagen maar het is zo retemoeilijk zo een veranderingsproces.
Alle reacties Link kopieren
En dat uit je hoofd komen is zo moeilijk op een gegeven moment is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. Je mag me een pb doen
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kersje een pb versturen lukt niet wil jij dat is naar mij proberen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pb
I’m all about the fairytail baby
Heel herkenbaar!

Ik heb dit inmiddels ook al een hele tijd, het is ook wel eens lange tijd weggeweest, dat ik me echt goed voelde. Helaas zit ik er ook weer middenin... Hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven