Depressieve gevoelens

10-07-2018 10:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet goed met mij. Afgezien van mijn verbroken relatie en pech op het vinden van werk hoorde ik laatst ook dat mijn oma ernstig ziek is.

Ik heb contact opgenomen met een psycholoog maar die heeft pas volgende week tijd. Ondertussen ben ik steeds verdrietig, lusteloos en heb nachtmerries. Soms eet ik de hele tijd niks, dan heb ik weer eetbuien.

Ik weet dat het overgaat op ten duur. Ik heb ergere relatiebreuken meegemaakt. Maar nu voelt het even als het allerergste wat me kon overkomen. Heeft iemand tips om mij hier doorheen te slepen? Ik sport, doe sociaal, werk ( al is mijn contract over 2 weken afgelopen) en houd me bezig met mijn hobby. Ik heb geen contact met hem. Toch gaat het rotgevoel niet weg...
Dat is een hoop narigheid op hetzelfde moment, wat vervelend voor je! Ik denk dat het normaal is dat je nu erg in de put zit, een combinatie van liefdesverdriet en ander zeer (oma, werk).

Misschien kan je het wat tijd geven? En op de een of andere manier proberen te accepteren dat je je slecht voelt? Het is de grootste dooddoener die er bestaat, maar ook zeer waar: tijd heelt alle wonden. Over een tijd kijk je hier waarschijnlijk op terug als een verschrikkelijk nare periode in je leven, waar je toch weer van bovenop bent gekomen.

Ik vind het sterk van je dat je gewoon doorgaat met de dagelijkse dingen, en dat je hulp hebt gezocht. Veel meer dan dat, en lief voor jezelf zijn (niet te streng) kan je denk ik nu niet doen.

Heel veel sterkte!
anoniem_63ff409a1944d wijzigde dit bericht op 10-07-2018 10:20
Reden: foutje
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg. Misschien ben je toe aan wat nieuws en kan het een goed plan zijn om weer te gaan daten.
Ik heb altyd op oudere mannen een crush gehad. Toen er een jong iemand op mijn pad kwam sloeg ik helemaal door en heb ik hele raare dingen gedaan. Ik heb diegene belachelijk gemaakt naar meerdere mensen toe en hem zelf nooit meer te woord gestaan, ook omdat daar geen behoefte aan had. Ben rap aan n relatie begonnen alles ging heel snel.
Uiteindelijk ging ik wel voor het gene wat ik wou en was ik erg gelukkig.
Nu een kantoorbaan net als mijn ex-vriend en een leuk huis in de stad waar mijn hart ligt.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 11:06
30.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja wat moet ik met iemand die nog bij ze moedertje woont. Ik wil gewoon een kerel die wat ouder is. Zo voel ik me ook meer een vrouw
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat die psycholoog zo snel tijd heeft!

Probeer regelmatig te eten. Neem desnoods 1 hapje als je geen trek hebt. En vermijd cafeïne even, dat remt je eetlust. Gezond comfortfood helpt mij vaak ook: denk aan soep van zelfgetrokken bouillon of zelfgemaakte curry.
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
10-07-2018 10:56
Ja wat moet ik met iemand die nog bij ze moedertje woont. Ik wil gewoon een kerel die wat ouder is. Zo voel ik me ook meer een vrouw
Wat interesseert ons dat. Begin je eigen topic.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nu daten? Nee, heb achtereen twee dramarelaties gehad. Zat mannen die willen afspreken maar heb er geen behoefte aan.

Mijn psycholoog zou ik gisteren zien maar toen had ik een sollicitatie.

Ik dwing mezelf om te eten ja...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goed boek het heet kijk niet om
Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik zelfgetrokken soep/bouillon aanraad: als je dat zelf maakt 'zoals het hoort', met groenten en vlees en kruiden, krijg je een bouillon die veel voedingsstoffen bevat. En drinken is misschien makkelijker dan eten.

Verder, wat melk of yoghurt kan ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hou jezelf bezig met dingen! Afleiding zoeken is een van de meest makkelijke dingen om te doen en je gedachten af te houden van de narigheid tot dat er verandering komt. Maar zoals je het beschrijft ben je daar al goed mee bezig, dus ik zou zeggen blijf zo doorgaan.
Misschien kan je nog wat beter kijken naar waar jij behoefte aan hebt, dit is een periode waar je goed voor jezelf moet zorgen en naar jezelf moet luisteren. Misschien merk je bijvoorbeeld dat sociaal doen veel energie vreet, dan mag je echt wel een paar dingen afzeggen en wat vaker bijvoorbeeld series kijken. Of misschien is het wel andersom, en heb je nu graag mensen om je heen. Dan mag je echt wat meer een beroep doen op de mensen om je heen om jou te vergezellen.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-07-2018 12:02
Waarom ik zelfgetrokken soep/bouillon aanraad: als je dat zelf maakt 'zoals het hoort', met groenten en vlees en kruiden, krijg je een bouillon die veel voedingsstoffen bevat. En drinken is misschien makkelijker dan eten.

Verder, wat melk of yoghurt kan ook helpen.
Ik heb geen energie om te koken... ik leef al ern week op maaltijdsalades en thuisbezorgd.
Koffiekopjes schreef:
10-07-2018 12:18
Ik heb geen energie om te koken... ik leef al ern week op maaltijdsalades en thuisbezorgd.
Je mag jezelf echt wel even extreem zielig vinden, maar er komt een moment waarop je jezelf een schop onder je kont moet geven.
Geen energie? Dan ga je maar wat koken, terwijl je hondsmoe bent. Van slecht eten takel je verder af.
Moeheid is geen excuus.
Stop met die bagger eten. Gezond eten geeft ook afleiding, want je bent dan bezig met iets.
Je mag best klagen, maar je moet wel actie ondernemen.
Hup, de deur uit en op zoek naar een gezonde maaltijd.
Leef even van dag tot dag. Als je wakker wordt, bepaal een doel voor die dag (bv een maaltijd koken ipv kant en klaar).

Het is gewoon een kutperiode en GGZ in nl is een ramp.

Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je je nu zo voelt. Er is weinig dat je nog meer kunt doen, je bent namelijk al goed bezig! Ik herken het niet hebben van energie om te koken, maar een simpele salade is ook goed. Verder kun je best even leven op thuisbezorgd.nl, daar heb je ook redelijk gezond eten. Ik vind het knap dat je nog je dagelijkse dingen blijft doen, dat moet je vooral ook blijven proberen, zo heb je geen tijd om teveel te piekeren. Probeer niet teveel van jezelf te moeten, maar doe dingen die je wel leuk vindt en waarvan je nog geniet, later komen de verantwoordelijkheden wel weer. Voor jezelf zorgen is nu het belangrijkste.
En als dan niets meer lukt kun je altijd nog patat eten. Al is de weg naar de snackbar soms wel lang.
Alle reacties Link kopieren
Voel me afgestompt vandaag. Huilen lukt niet meer en alle emotie komt raar door, alsof ik onder narcose zit.
Alle reacties Link kopieren
Net ook weer een gesprek gehad maar heb er geen goed gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat had je voor gesprek?

En Idd, probeer toch een gezonde maaltijd te maken. Gewokte groente met vlees/vis/vega en wat mihoen staat in 10 min op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Een tweede gesprek bij een school. Ik heb de baan gekregen.

Ik was een uurtje blij maar toen zakte ik weer in. Ik heb hier maanden naar toe gewerkt en nu is het daar en ik denk alleen ' een probleem minder, nog tig te gaan'. Ik mis mijn ex en het is klote.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Nog een tip: ieder probleem minder vieren. Het is weer een probleem minder!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ijs gekocht maar kreeg het niet op. Wel vandaag gekookt, maar smaakt me niet.

Het enige wat me goed deed was even wandelen, werd blij van de zon. Ben maar weer pokemon go gaan spelen, dan heb ik.nog een doel.
Alle reacties Link kopieren
Pokémon Go heeft mij al een paar keer door een crisis heen geholpen! Vooral doen dus. Bewegen in de buitenlucht helpt ook, zeker overdag. Je lichaam maakt dan vitamine d en endorfine aan en die zijn goed tegen depressieve gevoelens.

Heel goed dat je gekookt hebt. Het bevatte vast meer voedingsstoffen dan thuisbezorgd, dus alleen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik een betere dag. Druk en 80% vrolijker dan eerst. Het begint te verbeteren. Ik hoop dat ik niet terugval in de vakantie als ik niks te doen heb
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je koffiekopjes?
En als dan niets meer lukt kun je altijd nog patat eten. Al is de weg naar de snackbar soms wel lang.
Koffiekopjes schreef:
11-07-2018 23:48
Ik had ijs gekocht maar kreeg het niet op. Wel vandaag gekookt, maar smaakt me niet.

Het enige wat me goed deed was even wandelen, werd blij van de zon. Ben maar weer pokemon go gaan spelen, dan heb ik.nog een doel.
zullen we elkaar toevoegen, ik ben t ook weer gaan doen om buiten te komen :lol:

Wees vooral lief voor jezelf. Toon de compassie naar jezelf die je ook naar een vriendin zou geven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vakantie en een nieuwe baan, dus richting in het leven. Ik heb antidepressiva gekregen omdat dit niet de eerste keer was. Mijn omgeving weet ervan, werk natuurlijk niet. Ik vraag me af of ik en hoe ik dat ga vertellen aan een eventuele nueuwe man. Maar ik date nu niet, zoals beloofd aan mezelf. Ik zit nog steeds met ex in gedachten maar het is niet meer de hevige pijn die het eerst was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven