Hoe vind ik wat meer rust?

16-07-2018 11:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_370883 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 18:30
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat verwijderen gaat ik geen moeite nemen om serieus te reageren.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet eerst de regels hebt gelezen. Dan had je namelijk geweten dat je geen topics mag verwijderen.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom je zoveel informatie geeft, als je bang bent voor herkenbaarheid.

Ik heb best een aantal vragen na het lezen van je topic. Maar daar zal je vast geen antwoord op een geven i.v.m. herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_370883 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 18:29
98.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwvanv schreef:
16-07-2018 12:03
Sorry, dat wist ik niet dat je niet mag verwijderen. Ik zag dat wel eens bij topics staan dus vandaar dat ik dacht dat het mocht. Dan zal ik dat niet doen. En vragen mag hoor.

Je kunt natuurlijk wel wat dingen in je OP aanpassen als je het onprettig vindt hoe het er staat en je het liever anders formuleert ;-)
Zou ik even doen, want op deze manier is het een wat rare binnenkomer en ga je misschien ook niet veel reacties krijgen.
Ik had best inhoudelijk willen reageren, maar aarzelde door dit 'gedoe' gelijk al in het begin.
nounou
Ik denk dat je nog niet herstellende bent maar dat je eerst nog een paar maanden héél rustig aan moet doen. Dat je al weer te snel wil.

Ik zou deze zomer proberen zo min mogelijk te doen (is het toch te warm voor) en dan vanaf september weer rustig verder kijken (voor zover mogelijk allemaal dan).
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_370883 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 18:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwvanv schreef:
16-07-2018 12:22
welk gedoe in het begin? het is toch de laatste zin? ik zal die zin even aanpassen

Ik bedoelde het begin van het topic, dus je laatste zin, en de eerste reacties die er komen. Dat zet dan helaas de toon, als je niet uitkijkt.
Maar wie weet komt het alsnog goed :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_370883 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 18:29
99.70% gewijzigd
Ik wil gewoon wat druk van de ketel af, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet vormgeven en waar het hem in zit.

in je eigen mindset. Ik lees al dat je vindt dat dingen vooral nuttig moeten zijn. Ik zie dat heel vaak bij mensen. Alles moet perfect, alles staat in dienst van wat ze willen bereiken en wie ze willen zijn, hoe ze willen overkomen.

Zit je veel op social media? (Weet ik niet hoor) Veel mensen laten zich gek maken door wat ze bij anderen zien. Werken, mooie spullen, reizen, en dan ook nog een Instagram-waardig maal koken.

Dingen hoeven niet nuttig te zijn. En daarbij; als jij een burn-out hebt (gehad) is zo weinig mogelijk doen júist heel nuttig.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_370883 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 18:29
99.79% gewijzigd
mevrouwvanv schreef:
16-07-2018 12:31
Mm, ja dat klinkt allemaal wel heel waar. Maar hoe verander je een mindset?

Dat is ook heel lastig. Ik loop daar zelf ook tegenaan (wel op een andere manier, bijna tegenovergesteld aan die van jou).
Alle reacties Link kopieren
On-topic : wil je niet veel te snel weer van alles, met een dagschema en het idee dat je in een herstellende fase zit, omdat het wat beter gaat dan eerst ?
Er is een verschil tussen in een herstellende fase willen zitten en daar ook daadwerkelijk zijn.
Niet dat ik het allemaal zo goed weet, maar de illusie van een vals herstel en weer naar beneden donderen omdat ik te veel wilde omdat ik dat nodig vond ken ik erg goed.
Rustig aan !
nounou
Je geeft zelf het probleem al aan: je moet van alles.
Waarom moet je van alles? Wat gebeurt er als je bepaalde dingen niet meer doet? Ga je dan dood? Welnee.
Leer eerst eens een keer niets doen. Je weet wel: niets, gewoon op je kont zitten. Op de bank. Nee, niet eens met een boek. Gewoon zitten. En doorademen.
Je bent net als vele andere mensen verslaafd aan het 'druk druk druk' zijn.
Als je eerst eens gaat leren dat je geen dingen moet doen, maar mág doen, dan is er al een begin.
Alle reacties Link kopieren
ga met mensen om die t beste met jou voor hebben.n niet aan hun eigen belangen voorrang geven
Alle reacties Link kopieren
Heb je voldoende hulp, van een huisarts of een psycholoog, en een fijn thuisfront waar je je ei aan kwijt kunt?
Waar ik baat bij had was toch bezig blijven, ik ben gaan haken, niet om meteen een hele trui in elkaar te zetten maar om iets om handen te hebben. En ik probeer graag een recept uit, dat hoeft niet meteen heel duur of luxe te zijn. Verder wandelen met de honden en dan proberen om eens bewust om me heen te kijken, naar de bomen, de zon, het gras enz. En blijven afspreken met vriendinnen (hoeft niet elke dag natuurlijk maar wel contact houden om de zinnen te verzetten.)

Ik ben me er wel van bewust dat het allemaal maar hulpmiddeltjes zijn. De angst in de supermarkt herken ik, en het zoeken naar de ketjap maar dan gewoon zo scheel zien dat je niet logisch kunt zoeken. Ik heb uiteindelijk het meeste baat gehad bij ad, de psycholoog heeft mij heel veel goede inzichten gegeven maar soms heb je denk ik net een kronkeltje in je hersens wat er altijd al heeft gezeten en op een gegeven moment eruit komt, wat je dan met medicijnen kunt verhelpen. Dat was mijn verhaal, je kunt beter een been breken, dan heb je in ieder geval een diagnose wat het gemakkelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwvanv schreef:
16-07-2018 12:31
Mm, ja dat klinkt allemaal wel heel waar. Maar hoe verander je een mindset?

En nee, precies om die reden zit ik niet op social media. Wel veel gedaan. Ik leef heel minimalistisch, maar toch 'moet' je veel van jezelf: gezond eten, bewegen, goede relatie, goede vrienden, maatschappelijk betrokken, jezelf ontplooien, lezen, etc etc.
En precies dit is je probleem: jij moet veel van jezelf. Te veel.

En ik proef nog iets: je hebt nog niet geaccepteerd dat jij en partner door de aandoeningen die jullie al hadden minder kunnen dan anderen.

Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om ondersteuning van een poh of psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven