Bemoeizuchtige Primera medewerkster

17-07-2018 13:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare irritatie maar ik begin me er steeds meer aan te storen. Ik stuur vaak pakjes terug naar H&M en zette in het verleden wel eens wat op marktplaats. Nu maakt de medewerkster echt iedere keer opmerkingen over de frequentie waarop ik pakjes verstuur/ terugstuur, vraagt ze als ik wat verstuur ben je je huis aan het opruimen, je verkoopt weer lekker veel. Of wat een vreemde vorm wat zit er in. Ze ging zelf een keer met een pakje schudden om te horen wat erin zat wtf
Vandaag zei ze dat het kleine pakjes waren voor mijn doen. Ik merk dat ik me al dood irriteer voor ik de deur uit ben en alweer zit te bedenken wat ze nou weer voor opmerking heeft. Daarnaast staat die winkel altijd stampvol dus zeker vijf mensen horen hoeveel ik altijd verstuur, dat het veel cw weinig/groot is en dat ik vast lekker verkoop op marktplaats. Ik vind dat ze hiermee mijn privacy aantast
Er is geen ander postagentschap in de buurt. Mijn vriend vind dat dit onder smalltalk valt maar ik wil vind het ze er irritant en ongepast. Wat vinden jullie? En hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze opmerkingen maakt over wat en hoe vaak ik iets verstuur want het is haar eigen winkel volgens mij en zij ziet het als gezellig praatje volgens mij. Hoe moet je nou zoiets zeggen in een volle zaak? Lijkt een kleinigheidje maar ik irriteer me kapot. Ze zet me daar neer als een koopzuchtig type dat ladingen pakketten terugstuurt. ( wat ik ook ben maar dat hoeft niet de hele buurt te weten) Ze heeft wel de baan van haar leven want ze is helemaal geobsedeerd door al die pakketten :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze gewoon vriendelijk wil zijn dus als jij dit niet wil hierop reageren met "wat ik verstuur is prive"of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer zeg je: Niet verraden, maar als je binnenkort hoort dat er ergens pakketjes ledematen gevonden zijn......
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageer je tot nu toe op haar opmerkingen? Ik vind het een lastige, ben benieuwd naar de tips die komen (dus eigenlijk een tv post.)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je haar voor zijn en direct het gesprek openen:
- warm he?
- Heb je al bijna vakantie?
- Wat hoor ik, gaat de Primera failliet? 8-)
Alle reacties Link kopieren
En jij bent geobsedeerd door haar. Ik zou me er niet aan ergeren, leuk juist dat iemand een beetje meeleeft. Ik hou wel van een kletspraatje. Maar er is vast wel een ander postpunt in de buurt.
.
Het is small talk. En als jij dat niet wilt zeg je 'ik heb geen behoefte aan small talk, wil graag alleen mijn pakketje halen/brengen' wel alsjeblieft en dank je wel blijven zeggen.
Wat heerlijk als dit je grootste probleem is op dit moment....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel het gevoel dat ik een trolletje aan het voeren ben. Hoop dat t smaakt je wat hebt aan mijn reactie :)
impala wijzigde dit bericht op 17-07-2018 13:15
16.22% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
17-07-2018 13:11
Volgende keer zeg je: Niet verraden, maar als je binnenkort hoort dat er ergens pakketjes ledematen gevonden zijn......
:proud:
.
Bestel de volgende keer een ouderwetse wekker.
Alle reacties Link kopieren
rocky2008 schreef:
17-07-2018 13:13
Wat heerlijk als dit je grootste probleem is op dit moment....
Als jij meent dat je grotere problemen hebt ben je ook vrij op een topic te openen, wat een bijdrage weer...

TO, misschien wat meer afstand nemen, en als ze een opmerking maakt haar alleen aankijken en het niet weglachen of reageren? En dan afstandelijk alstublieft, fijne dag en tot ziens zeggen?
Ik zou het wel gezellig vinden. Je bouwt blijkbaar een band met haar op. Koester het.....er is al zoveel onvriendelijkheid.
Je eerste topic en dan zo'n enorm wereldprobleem? Inderdaad, wat moet je een heerlijk leven leiden als dit reden tot een topic is
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb bij de Primera altijd gesprekken over mijn pakketjes met de jongen die daar meestal werkt. Persoonlijk vind ik dit gezellig en voel ik me heel erg welkom doordat de jongen al zijn klanten lijkt te herkennen en altijd vriendelijk is.

Edit: Heeft die irritatie die jij voelt niet ook iets te maken met dat je zelf misschien vindt dat je te veel koopt en hierbij en bepaalde gêne voelt?
anoniem_305103 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 13:34
24.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gut, vriendelijkheid mag tegenwoordig dus ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja smalltalk, al is ze wel lekker nieuwsgierig. Laatst kocht ik chocola bij de kassa en verder niks en toen vroeg het kassa meisje of ik ongesteld moest worden. Gedurfd hoor :lol: Achja, mensen en hun grenzen verschillen nogal. Als je het echt vervelend vind kan je er wat van zeggen, maar dat zal de bezoekjes misschien niet leuker maken.
Tja, lastig. Ik denk echt niet dat ze het verkeerd bedoeld en dat ze puur probeert om een gesprekje met een vaste klant aan te knopen. En wie weet vind ze het gewoon amusant. Je eraan ergeren gaat je niet helpen, daar heb je enkel jezelf mee. Anders een keer een oude vibrator strak inpakken en versturen. Wedden dat ze een volgende keer haar mond houd? Een kennis van me werkt bij de post en had een keer een strak in een plastic zak ingepakte dildo welke gekocht was via Alixpress. Je zag zo duidelijk de vorm, hilarisch.

Verder heb ik trouwens ook een keer commentaar gehad bij een winkel, de Hema in dit geval. Ik kocht daar altijd mijn handzeep aangezien die goed beviel en niet duur was. Ik kocht echter veel handzeep want bij stress ga ik handenwassen en gaat er soms een fles per dag door. Ik zat toen in een rotsituatie en kocht dus om de paar dagen een aantal flessen handzeep. De kassamedewerker vroeg me heel bot wat ik in hemelsnaam toch deed met zoveel handzeep elke keer. Vond ik niet leuk maar heb heel luchtig gezegd dat ik nou eenmaal graag mijn handen was en klaar. Ben het daarna wel bij een andere winkel gaan kopen trouwens.
Koop een leuk kaartje en schrijf op de achterkant iets als: dank je voor je interesse, maar ik voel me telkens een beetje opgelaten als je over mij of mijn pakketjes begint te praten, zeker als er andere klanten in de buurt zijn. Zullen we het voortaan gewoon over het weer hebben of zoiets? Al vast bedankt voor je begrip!

Overhandig dat aan haar terwijl je bvb zegt: kijk een kaartje voor jou, van mij...zoiets?
#teamvriend
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
17-07-2018 13:41
Ja smalltalk, al is ze wel lekker nieuwsgierig. Laatst kocht ik chocola bij de kassa en verder niks en toen vroeg het kassa meisje of ik ongesteld moest worden. Gedurfd hoor :lol: Achja, mensen en hun grenzen verschillen nogal. Als je het echt vervelend vind kan je er wat van zeggen, maar dat zal de bezoekjes misschien niet leuker maken.

Haha, die durft inderdaad! Ik had laatst dat mijn vriend en ik boodschappen deden en hij een avocado op de band legde en tegen mij zei dat hij die een beetje hard vond, waarop ik zei dat 'ie prima was. Toen zei het kassameisje heel droog tegen mij: Nee hoor, deze is wel hard, helemaal niet lekker. Dat vond ik wel een beetje brutaal, doordat zij helemaal niet wist wanneer ik wat met die avocado ging doen en ze zich met ons gesprek 'bemoeide'. Maar eerlijk is eerlijk: ík was toen wel ongesteld en cranky. :hyper: Heb er ook maar niets van gezegd, werd het inderdaad niet gezelliger op.
shisha schreef:
17-07-2018 13:48
Koop een leuk kaartje en schrijf op de achterkant iets als: dank je voor je interesse, maar ik voel me telkens een beetje opgelaten als je over mij of mijn pakketjes begint te praten, zeker als er andere klanten in de buurt zijn. Zullen we het voortaan gewoon over het weer hebben of zoiets? Al vast bedankt voor je begrip!

Overhandig dat aan haar terwijl je bvb zegt: kijk een kaartje voor jou, van mij...zoiets?
Sorry maar dit is echt een beetje belachelijk hoor..
Alle reacties Link kopieren
Zolang zij de belastingdienst niet tipt is er niets aan de hand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
17-07-2018 13:41
Ja smalltalk, al is ze wel lekker nieuwsgierig. Laatst kocht ik chocola bij de kassa en verder niks en toen vroeg het kassa meisje of ik ongesteld moest worden. Gedurfd hoor :lol: Achja, mensen en hun grenzen verschillen nogal. Als je het echt vervelend vind kan je er wat van zeggen, maar dat zal de bezoekjes misschien niet leuker maken.
Nah, dat vind ik echt belachelijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zeggen TO dat je liever niet wilt dat ze iedere keer over je pakjes begint zodat allerlei mensen dat kunnen horen. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld, zoiets.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven