Soms is het leven echt zwaar

17-07-2018 13:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, wat kan het leven toch hard en zwaar zijn!
Ik voel zoveel zaken tegelijk! Verdriet, boosheid, onrechtvaardigheid, onmacht en ik word hier moedeloos van.
Ik heb het gevoel dat ik al heel mijn leven aan het vechten ben, aan het overleven. Ik ben nu 35 jaar… heb nog steeds niks …en ja, ik ben moegestreden. Wat doe ik toch verkeerd?
Toegegeven, het is me ook niet gegund al vanaf mijn jeugd. Ik heb mijn vader nooit gekend, blijkt een zware alcoholverslaving te hebben. En mijn moeder is al niet veel beter, ook een alcoholverslaving.
m.a.w. Ik heb altijd in schulden geleefd, verhuisd, zelfs dakloos geweest, altijd maar de schijn hoog houden voor iedereen, want niemand mocht dit weten natuurlijk. Dus merendeel zat ik thuis, alleen met ene moeder die dronken in haar bed lag, aan tafel zat te drinken of gewoon een paar dagen weg was. Ik was toen 9 jaar. Continue honger hebben, stelen, liegen… het is me niet onbekend.
Op mijn 13 jaar (ongeveer) het lowpoint…. Dakloos… uit het huis gezet door de deurwaarder en ambachtelijk geschrapt. Wat een tijd. Na school naar het een bruine cafe om daar te wachten tot mijn moeder klaar was met werken en zien wie ons die avond onderdak gaf…. Vreselijk! Ik had enkel nog de kleren die ik aanhad en mijn boekentas. Uiteindelijk kreeg ze toch een, trouwens vreselijke, man aan de haak geslagen met wat geld en gingen we daar wonen. Dit heeft niet zo lang geduurd, 1jaar geloof ik…. Beide even grote dronkaards. Op mijn 15de ben ik geknapt. Zware ruzie en ik kon er niet meer tegen… en gevecht waarbij alles zwart werd voor m’n ogen. Als er toen geen vrienden bij waren, had dit niet goed afgelopen. Ik krijg het bijna niet over mijn lippen maar ik was haar aan het wurgen. Als ze zat is, moet ze altijd uitdagen, me duwen, beledigen… Ik zei haar nog te stoppen maar ze bleef doorgaan… ik knapte. Mijn vrienden hebben me van haar afgetrokken en mee naar buiten genomen. We zijn die avond teruggereden en hebben heel mijn kamer leeggehaald, terwijl zijzelf op het bed lach te crashen. Ik ben toen een week gaan logeren in het appartement waar prostituees hun klanten ontvingen, ik mocht een kamer lenen. Hoe ben ik daar terecht gekomen? Via een advertentie die ik had geplaatst om te babysitten. Ik heb toen reactie gekregen van een dame in het milieu met 3 kinderen. Hier verdiende ik bakken met geld, want ze was er nooit en betaalde steeds door. Toen was ik nog goed met kinderen. Uiteindelijk ben ik op mijn 15 alleen gaan wonen, want niet altijd van een leie dakje is verlopen. Drank, drugs… ik heb het allemaal gezien… Je zou denken, heeft er niemand ingegrepen? Maar niemand wist dit… Mijn moeder durdfe niks te zeggen omdat ze een verslaafde was, schrik om door instanties te worden aangepakt. En ik durfde niks te zeggen, schrik dat ze me in een afkickcentrum zouden steken. En mijn school? Tja, moet ik je niet vertellen dat dit een flop was.
Op een gegeven moment, ik kan me niet echt herinneren hoe dit is gekomen, had ik er genoeg van. Ik wou niet worden zoals mijn moeder, die ik ondertussen haatte zoals ik nog nooit heb gevoeld.
Ik heb iemand leren kennen, we huurden een appartementje, ik had deftig werk gevonden en alles ging goed. Na 4 jaar zijn we uit elkaar gegaan… ik was toen 21. Tja, gewoon uit elkaar gegroeid, geen ruzie of dergelijke, maar we waren beide op een andere manier volwassen aan het worden.
Ik ben een dik jaar alleen geweest, waar het me eerlijk gezegd niet altijd zo goed af ging. Mijn job was het enige dat me stabiel hield. Ik dronk veel, ging uit, ik leefde in een bende en ik was nalatig met mijn rekeningen. Tot er weer een lichtje kwam schijnen… waar ben ik mee bezig?? Dus heb ik me herpakt. Ik heb ook 2 jaar kinesiologie gevolgd om mijn zwaarmoedigheid van het leven te kunnen relativeren. Ik had ook continue maagontstekingen van stress die door deze behandelingen zijn gestopt.
Ik leerde iemand nieuw kennen, hopeloos verliefd. Een Nederlander, die na een tijdje bij me is komen inwonen, verhuisd naar België. Toegegeven, we hadden dit allebei onderschat. Hij vond geen werk en werd depressief, ik was continue aan het werk. Hij werd achterdochtig, belde me 10 keer per dag om te horen waar ik wel niet zat gepaard met veel ruzie. En dan, onverwacht zwanger, een schok! We waren er nog niet goed van bewust of we kregen de 2de schok, ons kindje had trisomie 13, niet levensvatbaar. En ik was al te ver voor abortus. Dus ik kreeg de keuze, zwangerschap vroegtijdig inzetten of uitdragen. In het laatste geval zou ons kindje max. een paar uur leven. We kregen de tijd om te beslissen, maar ik wist als snel dat ik de bevalling vroegtijdig wilde inzetten. Uiteindelijk een zware tijd, mijn vriend was er kapot van, huilde voelde zich slecht. En ik, ik was er ook kapot van, maar anders. Ik probeerde mezelf duidelijk te maken dat ik aan deze situatie niets kon veranderen, het is wat het is en je moet dit accepteren. Ik wilde me niet slecht voelen omdat ik dacht dat mijn kindje dit ook zou voelen. Ik probeerde rustig te blijven en te accepteren. Dit begreep hij niet en beschuldigde me ervan dat ik ons kindje niet wou. Vreselijk. Het was een zware bevalling, 32u. vol pijn. En na de bevalling een zware niercrisis gekregen. Ik zat er even doorheen. Maar we moesten verder. Ik moest terug gaan werken toen ik hersteld was en had hier echt geen zin meer in. De job deed ik al 6j., straatverkoop, en ik had er genoeg van. Dus heb ik mijn ontslag gegeven. Ik ben gaan solliciteren en had me een andere job gevonden. Mede door deze job heb ik mijn vriend ook aan werk kunnen helpen. Het ging allemaal terug iets beter. Uiteindelijk hebben we samen nog een huis gekocht, een jaar dat redelijk goed was. Toen besloot mijn vriend zelfstandige te worden, en dit heeft er weer ingehakt. Het was zwaar in het begin en ik moest hem financieel helpen, want ja, je laat jouw partner toch niet wegkwijnen… Uiteindelijk heb ik geholpen waar ik kon, zijn zaak begon te draaien, zo goed dat de combinatie van mijn huidige job en het helpen in de zaak bij mijn partner te veel werd. Hij wou dat ik mee in de zaak stapte, maar dit voelde niet goed voor me. Onze relatie was nu niet fantastisch en ik wilde niet in de schaduw van mijn partner werken. Mijn job was mijn ding. Zijn bedrijf is ook zijn ding. Dus ik heb hem aan een management assistent geholpen ter ondersteuning zodat ik me terug op mijn job kon concentreren. 6 maanden later was ze zwanger en hebben we onze relatie beëindigd na 8 jaar. Toegegeven, de liefde was ook over. Het feit dat we uiteen gingen kon ik hebben. Maar de haat dat hij had gecreëerd naar me was ondraagelijk. Ik bleef in het huis wonen totdat het verkocht was en hij ging samenwonen. Dat was de afspraak. Het huis heeeft 1.5 jaar te koop gestaan… dit was zwaar. Na een jaar heeft hij een advocaat op mijn dak gestuurd, ik begrijp nog steeds niet waarom, voor bezettingsvergoeding. Alsof ik dat kon betalen! Dus een hele juridische strijd waardoor er op het einde van de rit geen geld meer over was van de verkoop, ik al mijn spaargeld kwijt was en mijn geld dat in de zaak zat nooit heb teruggezien. Ik zat aan de grond, had niets meer. Was tijdelijk een klein app. Gaan huren omdat de advocaat dit aanraaddde… Zijn hond had hij bij me achtergelaten, dit maakte het huren van een app. Niet gemakkelijker.
Sindsdien heb ik het steeds moeilijk gehad om het hoofd boven water te houden. Ik ben 3 jaar alleen geweest en had in het laatste jaar besloten om ook voor mezelf iets te beginnen. Dit had ik beter niet gedaan, grootste fout van mijn leven. Maar ja, wederom, het is gebeurd en ik moet dit accepteren en hopen dat ik hiervan geleerd heb. Ondertussen had ik iemand nieuw leren kennen. Iemand met een dochtertje van 8j. Wat voor mij geheel nieuw was om het zo te zeggen. Ik weer helemaal verliefd tot over mijn oren, maar wou toch voorzichtig zijn. Uiteindelijk na 2 maanden, vroeg hij me om samen te wonen. Hij adoreerde me zo en liet me voelen alsof ik zijn alles was. Ik dacht bij mezelf, het is niet omdat je een slechte ervaring hebt, dat iedereen zo is. Ik vond hem een prachtige man in alle opzichten, en zijn dochter was fantastisch! Dus ik nam de sprong, ging bij hem wonen.
En dan merk je snel, hij had nog veel aan zijn vorige relatie overgehouden en ik aan die van mij. Hij had een stabiel leven met dochter en een eigen zaak. En ik het vrijgezellenleven met een mislukte poging om zelfstandige te worden. Voor beide een realitycheck dat we anders in het leven stonden. Maar de liefde was groot en hevig. We hebben zo’n extreme ruzies gehad in het begin, die wel op onze relatie hebben ingehakt. Mijn financiële kant was ook geen geluksbrenger voor de relatie. Ik zocht terug werk en ben voltijds terug aan de slag gegaan om mijn schuld te kunnen afbetalen en een leven met mijn partner op te bouwen. Ineens mee verantwoordelijk zijn voor een kind was voor mij ook niet gemakkelijk, hoewel ik geluk heb gehad met haar, een schatje. Maar toch echt wel aanpassen, waar ik soms moeite mee had. Ik denk nog steeds niet dat hij begrijpt hoeveel impact dat dit heeft op iemand die hier geen ervaringen mee heeft. Mijn partner zit er goed voor en zijn dochter krijgt alles, toch wat ze nodig heeft. Ik merkte dat ik hier moeite mee had. Maar besef nu dat dit meer met mezelf te maken heeft dan met de situatie. Ik heb dit nooit gekend. Dit is echt zwaar voor me. Ik durfde ook al wel eens te drinken omdat ik gewoon niet meer wist wat te doen, dit heeft er bij hem hard ingehakt. En ik besefte vrij snel hoe domme koe ik was dit te doen. Mijn partner had ook soms zwaar op het werk waardoor hij eronderdoor zat, ik probeerde hem zo goed als ik kan en ken te steunen. Daarnaast kreeg hij het aan zijn rug waardoor hij lang bijna het bed niet uitkon. Als ik dit alles overlees blijf ik erbij dat we nooit de kans hebben gehad om samen plezier te maken. We konden vorig jaar niet op verlof omdat ik geen geld had, dit jaar is hij alleen met zijn dochter gegaan. We hebben al maanden niks meer leuks gedaan. In eerste instantie omdat het niet mogelijk was, daarna om zijn rug. Daarnaast ben ik iemand heel emotioneel en open. Mijn partner is emotioneel gesloten. Dit maakt mij onzeker en in zijn ogen ik een zaag. Het gaat nu beter met me financieel, en zijn rug gaat ook eindelijk beter, ik keek ernaar uit om eindelijk aan ons leventje te beginnen maar merkte dat ik hem niet echt meekreeg… Ik probeerde mijn best te doen om ervoor te gaan…. En dan, die vreselijke woorden… ik zie je graag maar ik zie geen toekomst met je… En daar sta je dan… weeral… Ik wou dat we gewoon de kans zouden grijpen om samen gelukkig te worden, nu gaat het juist wel gaan. Maar ik heb het gevoel dat het kalf verdronken is. We zijn te verschillend, andere normen en waarden…. Dit geloof ik niet… Dat zowel ik als hij geen gemakkelijke types zijn staat vast. Ik geloof wel dat onze hele relatie , zo’n 1.5 jaar, voor veel onzekerheid heeft gezorgd, en het zoeken was naar jouw plekje binnen het gezin. Door de afstand die er komt ga je jezelf indekken en beschermen, waardoor ik op vele vlakken koppig werd en hem kwetste en hij zich volledig afsloot en ik gekwetst werd. Ik hou van hem en weet dat we hetzelfde willen. We zijn absoluut niet hetzelfde maar dat moet ook niet, iedereen moet ook een eigen leven kunnen leiden. Maar je bent met 2 in een relatie, en ik ga niet smeken heb ik hem ook gezegd.
Dus newsflash Ninam. 35 jaar, geen woning, niets van spullen (want ik heb alles verkocht toen ik bij hem ging wonen 1.5 jaar geleden), nog een schuld van 2000 en een hond waar je verantwoordelijk voor bent. Daarnaast ook nog eens het gevoel dat ik blijkbaar niet voldoende ben om een leven mee te delen, of te moeilijk ben hakken erin. Vandaar ik nu ook eens naar mezelf wil kijken, ben ik zo verkeerd? Wat doe ik fout? Heb ik dan toch zoveel overgehouden aan mijn verleden? Ik denk dat zijn dochtertje mij nog het meest laat inzien hoe zwaar ik het heb met mijn verleden, wauw, eyeopener!
Ik ben dus nu zover gekomen dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik heb het zo zwaar dat ik moete heb om mijn job te doen, het enige dat ik nu echt niet kan permitteren om te verliezen! Maar het zuigt al mijn energie weg om dag in dag uit er te staan en mijn team te motiveren en coachen met de glimlach… Ik voel me gefaald in mijn leven. Ik heb altijd zo hard mijn best proberen te doen en het is blijkbaar verkeerd of niet goed genoeg. Ik ben een vechter, ik huil niet snel, ik ben er altijd voor iedereen en heb mijn hart op de juiste plaats. Ik ben niet iemand verbitterd.. Ik ben een onzeker type, schrik om gekwetst te worden of niet gewenst te zijn. Maar blijkbaar creëer ik deze situatie telkens weer opnieuw. Het is genoeg geweest! Ik wil een leven, niet overleven! En ondanks ik ontzettend veel van mijn partner hou en mezelf niet zal vergeven dat ik aan deze breuk heb bijgedragen, zal ik er alles aan doen om eindelijk te kunnen leven.
Ik moet hiervoor onder ogen zien dat ik mijn moeder nog veel kwalijk neem, mede door nu in levende lijve te ondervinden hoe het wel kan bij mijn partner en zijn dochtertje. Zij zal nooit meemaken wat ik heb meegemaakt. Ik neem mijn moeder kwalijk dat ze mijn jeugd, opleiding en toch de basis van zekerheid heet afgenomen. Ik ben er zeker van dat ik verder had gestaan.
Ik neem ze kwalijk dat ze me niet geleerd heeft hoe met mijn gevoelens om te gaan. Liegen en drinken waren haar ding. Geloof me, heb ik ook gedaan, maar zijn absoluut niet mijn ding. Maar ik heb m’n ding ook nog niet gevonden.
Ik voel me ook echt alleen, ik bedoel, waar moet ik heen? Ik heb overal al gewoond, 20 keer verhuisd, geen plek waar je zegt, deze stad is als thuiskomen. Ik wil gewoon heel graag ergens bijhoren, geliefd zijn en mijn liefde kunnen geven. Ik wil een plek hebben waar ik kan zeggen, dit is mijn plek, mijn zekerheid, mijn leven. Ik moet nu verhuizen, in een app. Zonder meubels gaan wonen met mijn zieke hond van mijn vorige partner die haar heeft achtergelaten. maar waar? en hoe?
Ik weet dat dit klinkt als een slachtofferrol en dat ik veel zelf in de hand heb, maar ik heb alles, buiten het zelfstandige worden, gedaan omdat ik dit als goed ervaarde. Ik wil niet iemand zijn die pessimistisch door het leven gaat en ik wil geloven dat iedereen zijn geuk kan creëren en vinden. Maar momenteel heb ik het er even moeilijk mee.
Ik heb een handvol goede en trouwe vrienden die ik praktisch mijn hele leven al ken… Maar ik kan hierover niet met hen praten, ik wil hen niet tot last zijn. Ik moet dit zelf oplossen maar ik weet niet hoe. Het enige dat ik weet is dat ik godverdomme mijn uiterste best moet doen om te zien dat mijn job onder dit alles niet gaat lijden. Want dan kunnen we niet lager meer zakken.
Dit is ook de reden waarom ik dit opschrijf. Ik kan er met niemand over praten, op deze momenten mis ik niet mijn moeder maar wel een moeder.
Ik ben geen huiler, maar ik heb de grootste moeite om momenteel niet te huilen…dag in dag uit….
Ik weet niet of dit alles neerschrijven werkt… maar als het het niet probeert….
Voor diegene die het lezen, bedankt om de tijd te nemen.
anoniem_373025 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 14:35
Reden: Ik heb mijn echte naam gebruikt en nu gewijzigd
0.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet gewoon niet wat ik moet typen...wat een verhaal, je hebt inderdaad heel erg veel te verduren gehad. En dat je niet weet waar je moet beginnen, dat begrijp ik. Misschien toch wat meer vertellen aan vrienden? Je kunt nu eenmaal niet alles alleen doen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelezen
Vind je heel erg sterk hoe je er al die keren weer bovenop bent gekomen en dat zal je deze keer ook lukken!
Desalniettemin nu weer een klotetijd natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
TO,

je hebt alvast een eerste stap gezet om het allemaal op te schrijven.

Goed zo, geef je ongenoegen lucht. Dat is een eerste begin.

Je gaat vast een hoop dingen horen die je niet wilt horen, Daar waarschuw ik je alvast voor maar het komt uit een goed hart.

Ik denk dat je de eerste tijd beter even aan jezelf en je zieke hond kunt besteden.
Hou van jezelf. Daar begint het mee. Zorg dat je de kracht vind om jezelf waard te vinden en ga van daaruit verder.
Eerst je eigen basis weer opbouwen en op jezelf leren vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Die aai over je bol komt later. Eerst damage control om het maar even zo te zeggen.

Eerst liefde aan jezelf geven. Hoe cliché het ook klinkt.

Blijf weg van de alcohol. Je weet wat voor ellende dat kan opleveren en het helpt je niet verder. Kom niet aan met het excuus dat alcohol misbruik het enige is dat je kent vanuit je jeugd en dat je niet weet hoe het anders moet.
Neem bewust die beslissing dat alcohol geen plaats heeft in je leven.
Je weet heel goed dat alcohol de pijn maar voor korte tijd verzacht. Je komt alleen door die pijn heen als je het leven dapper in de ogen kijkt.

Wat mij altijd helpt als ik neerslachtig ben is de gedachte dat ik hoe dan ook een winnaar ben. Vanuit miljarden spermacelletjes, heb ik toch maar even gewonnen en was ik als eerste bij het ei van mijn moeder. Om te kunnen bestaan, heb ik een megastrijd geleverd en al die andere celletjes het nakijken gegeven.
Alleen die gedachte al, geeft mij een victorie gevoel.

En victorie gevoel is de aanzet naar nog iets beters. Die positieve gedachte heeft zijn nut in het verleden al vaak aan mij bewezen.
Ik hoop voor jou ook.

Vraag je niet af waarom je dit allemaal meemaakt, maak in plaats daarvan plannen om het in de toekomst nog beter te doen.
Als je je aandacht daarop richt, kom je vanzelf weer omhoog uit dat moeras.

Maar vooral GEEN ALCOHOL gebruiken.

Succes!
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Ga verantwoordelijkheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je heel sterk.
Het belangrijkste lijkt me om onderdak te vinden.
Kun je een kamer huren? Waar slaap je nu?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij veel gemaakt zeg, ik geloof er oprecht in dat je een heel wijs mens bent. Dat je geen huiler bent betekent nog niet dat je niet mag huilen, het kan ook een grote teken van zelfliefde zijn en om het te verwerken(zo heb k het zelf ervaren dan). Je mag je verdrietig voelen!
Heel veel sterkte! Knuffels vanaf hier. :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt heel veel meegemaakt. Bewonderenswaardig dat je toch zo ver bent gekomen zonder goede basis. Ga voor jezelf en je hond zorgen. Zorg dat je woonruimte hebt/krijgt. 2.000 euro is niet onoverkomelijk dat kun je behoorlijk snel opgelost hebben, afhankelijk van je inkomen natuurlijk. Maar langer dan een jaar zal dat toch niet duren. In de tussentijds kun je hele leuke meubels/spullen scoren op Marktplaats, rommelmarkten, krinloopwinkels, facebooksites. Mensen geven zoveel gratis weg, als je maar goed zoekt. Ik heb bijna de gehele inboedel van mijn vader gratis weggegeven toen hij van zijn woning naar een appartement ging. Zo zullen er veel meer mensen zijn. Dan kun je later nog je eigen dingen kopen. Alleen een matras, dat zou ik wel nieuw kopen maar dat kan ook bij Ikea. Dit is de praktische kant voor je.

Jij hoeft je nergens voor te schamen. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan dan dat je ze nooit zou hebben gedaan (je eigen zaak beginnen). Blijf inderdaad van de alcohol af maar dat weet je zelf al. En wat je niet meer moet doen, is halsoverkop met iemand een relatie beginnen. Ga eerst eens lekker je leven alleen met je hond leven en dan kun je daarna nog altijd kijken of er iemand voorbij komt die je leuk vindt.

Dat de dochter van je ex confronterend is voor je, dat is logisch, zij heeft alles wat je niet hebt gehad. Dat is heel triest en het is jammer dat niemand heeft ingegrepen, school, familie, huisarts... Maar dat is gebeurd, dat kun je niet meer terugdraaien. Vooruitkijken nu en eventueel in therapie om je verleden te verwerken.

Verder wens ik jou heel veel geluk en gezondheid en geef ik je een hele dikke knuffel.
Wat een verhaal! Niet makkelijk inderdaad.
Het wordt tijd dat je voor jezelf gaat kiezen en kunt gaan genieten. Praten met een coach/psycholoog is iets wat je kan helpen.
Wat ik me afvraag heb je jezelf wel de tijd gegeven om tussen de relaties in te rouwen en jezelf te herpakken? Wat je nu vooral niet moet doen is jezelf hals over kop in een nieuwe relatie storten. Even pas op de plaats en de tijd nemen om je wonden te likken en te verzorgen is broodnodig.
En als er dan weer eens iemand op je pad komt lijkt het me goed om je eigen stekje achter de hand te houden. Een man is een leuke bijkomstigheid maar zou er niet mijn ziel en zaligheid aan ophangen, je hebt uit eerste hand ervaren hoe vergankelijk liefde tussen twee mensen kan zijn dus leer nu eens jezelf geluk te maken en te houden.
Je hebt gelukkig je baan nog.
Dat is een houvast en van daaruit kun je opnieuw gaan opbouwen.
En ja het leven kan soms heel erg kut zijn daar mag je best even bij stilstaan en jezelf zielig over voelen.
:redrose:
Heftig, TO. Heel heftig.
Als je behoefte hebt aan emotionele support, er met iemand over wilt chatten/mailen :

http://www.stichtinges.nl/

Professional medewerkers staan voor je klaar met emotionele support.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de feedback.
Belangrijk, alcohol maakt al even geen deel uit van mijn leven.
En wat betreft die verantwoordelijkheid nemen, ik doe mijn uiterste best.
Ik heb altijd gezegd, hetgeen ik heb meegemaakt heeft me gevormd wie ik ben en daar ben ik blij om. Elk huisje heeft zijn kruisje. Op dit moment twijfel ik of ik hier wel achter sta.
Bedankt ook voor de tip voor emotionele support.
Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij een psycholoog, een zware beslissing gezien ik normaal gezien niet zo open ben over dit gegeven aan vreemden, en (eerlijk) het soms een zwakte vindt van anderen. Maar op dit moment denk ik dat dit de juiste beslissing.
Nogmaals, bedankt voor de mensen die te tijd hebben genomen om dit te lezen en hun eerlijke feedback hebben gegeven. xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik verblijf nu tijdelijk voor 2 weken in het huis van een goede vriendin. Ze is met vakantie. Ik heb haar gezegd wat tijd voor mezelf nodig te hebben, niets meer niets minder. Uiteraard was dit geen probleem voor haar gezin. We zijn goede vrienden. Maar vanaf vrijdag ga ik terug naar de woning van mijn ex. Volgende week zal zijn dochter terugkomen, ik wil graag tegen dan weg zijn, want dit wil ik haar niet aandoen. Ik kan gerust bij mijn vriendin blijven, echter woont ze zo'n 120km van mijn werk, en dit weegt nu ook al door. Een kamer huren is moeilijk gezien ik een hond heb waar ik verantwoordelijk voor ben. Ik ben niet de persoon die een dier achterlaat omdat het niet past. dit krijg ik niet over mijn hart. Ik bezichtig een aantal appertementen, helaas ben ik net de enige en speelt een huisdier wel mee.
Ik zie heel veel woonruimte via social media voorbij komen.
En aan zoveel mogelijk mensen laten weten dat je woonruimte zoekt.

Tent of caravan op een camping voor voorlopig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven