Ervaringen Oxazepam

19-07-2018 19:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de huisarts oxazepam 10 Mg voorgeschreven gekregen ivm angsten veroorzaakt door trauma.
Nu lees ik in de bijsluiter bijwerkingen die niet mis zijn, zoals heel suf worden, onhandig, en ik las ook dat het bij sommige mensen juist angstiger maakt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verander ik echt in een zombie of valt het wel mee?
Ik weet dat je bijsluiters met een flinke korrel zout moet nemen dus daarom vraag ik ook naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Vertrouw je forummers meer dan je huisarts?
In ieder geval niet gaan autorijden als je er eentje geslikt hebt.

Gewoon de eerste keer thuis nemen, weet je hoe je er op reageert.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen reageert er anders op, de een word slaperig, bij de ander werkt het niet eens(me). Idd eerste eens thuis innemen, kan je kijken wat er gebeurt. En jezelf niet helemaal focussen op de bijwerkingen!:hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Bij mij werden het er na opbouwen 3 per dag. Een week of 6. Ik had nergens last van toen, maar afbouwen was een hel.
Maar 1 per dag valt misschien mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het zo nodig, en vind het echt fantastisch.
Ik krijg er een heel relaxt gevoel van, en alles wat om mij heen gebeurd interesseert mij stukken minder.

Maar niet auto rijden, en de volgende dag wil ik ook nog wel eens 'een kater' hebben. Ik gebruik zo nodig 20 mg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het jaren geleden gebruikt ivm angst voor de tandarts. Zat inderdaad als een zombie in de stoel maar bang was ik nog steeds. Eenmaal thuis heb ik de rest van de dag geslapen.
Ja en?
snoopylynn schreef:
19-07-2018 19:24
Ik heb het jaren geleden gebruikt ivm angst voor de tandarts. Zat inderdaad als een zombie in de stoel maar bang was ik nog steeds. Eenmaal thuis heb ik de rest van de dag geslapen.
Jezus, dat ik er nou nog nooit aan gedacht heb om dat te slikken voordat ik naar de tandarts ga :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
In het begin werd ik er suf en rustig van.
Maar zombie nee de rest van de wereld boeit dan niet zo.
Ik gebruik ze vanaf april en merk dat ik steeds meer nodig heb voor een rustig effect. Daarom ga ik nu andere opbouwen en oxazepam afbouwen.
Let op met afhankelijkheid! Gelukkig heb ik nooit de neiging gehad om ze iedere dag te pakken. Maak het is er voor kort gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
19-07-2018 19:25
Jezus, dat ik er nou nog nooit aan gedacht heb om dat te slikken voordat ik naar de tandarts ga :facepalm:
Niet zo neerbuigend zeg. Ik kreeg het op recept speciaal daar voor. Wordt echt vaker gedaan maar omdat jij het niet weet is het schijnbaar belachelijk. Neem er zelf nog eentje wordt je rustig van :proud:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje als: ik wilde een pilletje tegen angst en nu ben ik bang van het pilletje.

Wat ga je doen aan de oorzaak?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
snoopylynn schreef:
19-07-2018 19:31
Niet zo neerbuigend zeg. Ik kreeg het op recept speciaal daar voor. Wordt echt vaker gedaan maar omdat jij het niet weet is het schijnbaar belachelijk. Neem er zelf nog eentje wordt je rustig van :proud:
Nah. Ik bedoel precies wat er staat.
Ik heb een tijdje 4 maal daags 50 mg gehad
Toen was ik wel een zombie

Onlangs 25 mg gehad voor tijdens het vliegen
Geen zombie wel wat afweziger en dat is voor mijn angst gevoel fijn
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 21:08
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werd er suf en extreem vergeetachtig van. Overdag nam ik het dan ook niet. Het onderdrukt, zodra het is uitgewerkt komen de angstgevoelens 2x zo hard terug.
En het is erg verslavend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik oxa incidenteel. Voornaamste reden van gebruik is als ik in een (fysieke) herbeleving terecht kom. Deze stopt niet op een andere manier. Als ik al uitgeput ben van de triggers en de paniek dan kan het zijn dat ik in slaap val. Maar vaak genoeg stoppen de fysieke spasmen en kan ik mijn normale dingen doen. Ben ik al aardig moe, dan ben ik wat suf. Geen gekke dingen. Vaak zitten er dagen/weken tussen het ene pilletje en het andere.

Er gebeurt niks engs.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
De huisarts heeft me dit voorgeschreven omdat ik erg veel last van spanningen heb en nog moet wachten tot mijn behandeling begint.
Een soort van overbrugging dus.
En ja, ik ben wat huiverig voor medicatie omdat ik al een aantal keer heel heftig gereageerd heb op verschillende soorten.
Blijkbaar reageer ik wat heftiger op medicatie en daarom ben ik voorzichtig geworden.
Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Eentje doet nauwelijks wat. Het maakt gewoon iets meer ontspannen. Niet duf, gewoon in staat om te rijden etc. Om er door in te slapen heb je er wel meer nodig over 't algemeen.
Tante_Ans schreef:
19-07-2018 19:23
Ik gebruik het zo nodig, en vind het echt fantastisch.
Ik krijg er een heel relaxt gevoel van, en alles wat om mij heen gebeurd interesseert mij stukken minder.
+1

Ik gebruik 10 mg zonodig. Het is net alsof alles minder hard binnenkomt. Op momenten dat ik het slik komt alles juist veel te hard binnen, dus als ik het slik voel ik me vrij kalm en kan ik heel helder en rationeel nadenken. Ik word er niet suf van.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook driemaal per dag een tablet van 50 mg voor mijn paniek en angststoornis. Ik heb er veel baat bij.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik gebruik al een tijdje oxazepam 10 mg zo nodig. Ik ben met een kwart van een 10 mg tablet begonnen (reageer ook vaak vrij heftig op medicatie). Nu helpt 1 tablet met prima zo nodig. Soms wat suf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op aanraden van de apotheek nu een halfje genomen, ben benieuwd of ik daar iets van ga merken.
Dankjewel allemaal, jullie reacties hebben me geholpen om het gewoon te proberen!
Ik hoop dat het je helpt :)
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2018 22:14
Ik gebruik ook driemaal per dag een tablet van 50 mg voor mijn paniek en angststoornis. Ik heb er veel baat bij.
Jee, kom je met die hoeveelheid nog je bed uit? Daar kun je mij zelfs mee vloeren ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het prima helpt als ik in een paniekaanval/gejaagd gevoel zit. Ik gebruik 10 mg als zo nodig. Na het innemen wordt ik weer “ normaal” en geen bijwerking of iets. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet fijn vind om zonder te zitten, juist omdat het zo goed helpt. Hoef niet meer mg of vaker te gebruiken.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven