Alles zit mij dwars [24 jaar en depressief]

21-07-2018 00:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden.

Vandaag heb ik een account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te raken, zodat ik, hopelijk, geholpen kan worden om een gelukkig leven te leiden. Eerst wil ik graag mijn verleden vertellen zodat jullie een beeld hebben hoe ik nu ben. Sinds kinds af aan was ik altijd al een bescheide persoon geweest, misschien zou dat kunnen omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb, maar ik wil niet gelijk de schuld geven aan iets of iemand. Ik zat veel thuis en had geen vrienden om mee te spelen vooral na mijn 16e, want na mijn 16e was ik verhuisd naar een eengezinswoningen(daarvoor flatgebouw). Rond 17e ben ik begonnen aan mijn technische mbo 4 opleiding en ben na 2e leerjaar er mee gestopt, omdat ik de opleiding te moeilijk vond en ook te ver(30 km van huis). Na die technische opleiding was ik begonnen met een ander opleiding en dit keer zorg(apothekersassistent), ook dat vond ik niet leuk en ben na een halfjaar ermee gestopt. Na die opleiding heb ik 3 jarige economische opleiding gevolgd. Sinds vorig jaar februari heb ik dus mbo 4 diploma behaald, maar heb nog steeds geen baan gevonden.

Als ik mijn carriere bekijk voel ik me heel waardeloos. Vooral laatste maanden voel ik me waardeloos, somber en pessimistisch die nu en in de toekomst geen daglicht ziet. Ook heb ik nooit een vriendin gehad en ben dus altijd eenzaam geweest. Ik voel me heel kut om zo te zeggen. Ik ben gewoon waardeloos en voel me heel eenzaam. Hebben jullie wat adviezen voor mij of een opmerking hierover. Bedankt dat jullie alleen al dit tekst hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
En vergeten bij te zeggen dat ik afspraak heb met de POH(praktijkondersteuner huisarts). Zij gaan mij verder helpen met mijn probleem. Ook zit ik dagelijks gemiddeld 7 uur per dag te internetten en denk dat er link mee is.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 24 jaar neem ik aan? Maak je geen zorgen, waarom voel je je waardeloos? Je hebt je opleiding tenminste netjes afgerond. Maar ga wel wat nuttigs en leuks doen met je leven. Begin eens met het schrijven van goede sollicitatiebrieven (aangepast op iedere sollicitatie) en een cv (staan zat tips op internet). Solliciteer op functies die jou 1) interessant lijken en 2) waarvoor je in aanmerking komt. Als ik het zo lees denk ik dat je wel bij een lokale bank kunt gaan werken, mits je bereid bent wft certificaten te halen.

Daarnaast; je hebt nog geen relatie. Dat komt ook nog wel. Lees het relatiedeel van dit forum maar eens na. Daar staan genoeg tips.
Don't follow me. I'm lost too..
Over wat moet je precies ongelukkig zijn?

Ik lees niets dat raar is ofzo. Goed dat je hulp hebt gezocht, en dit soort dingen komen voor in het leven maak je er geen zorgen over :) Het komt wel goed.

En tips? Door blijven ademen :)
anoniem_63c569f696bbc wijzigde dit bericht op 21-07-2018 01:50
Reden: Stuk bij gevoegd
75.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
21-07-2018 01:38
Je bent nog maar 24 jaar neem ik aan? Maak je geen zorgen, waarom voel je je waardeloos? Je hebt je opleiding tenminste netjes afgerond. Maar ga wel wat nuttigs en leuks doen met je leven. Begin eens met het schrijven van goede sollicitatiebrieven (aangepast op iedere sollicitatie) en een cv (staan zat tips op internet). Solliciteer op functies die jou 1) interessant lijken en 2) waarvoor je in aanmerking komt. Als ik het zo lees denk ik dat je wel bij een lokale bank kunt gaan werken, mits je bereid bent wft certificaten te halen.

Daarnaast; je hebt nog geen relatie. Dat komt ook nog wel. Lees het relatiedeel van dit forum maar eens na. Daar staan genoeg tips.
Geen lokale bank, maar meer administratieve afdeling bij een bedrijf.
Volgende week heb ik 2 sollicitatiegesprekken. Ik zie het allemaal wel. Bedankt voor je tips.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
21-07-2018 01:47
Over wat moet je precies ongelukkig zijn?

Ik lees niets dat raar is ofzo. Goed dat je hulp hebt gezocht, en dit soort dingen komen voor in het leven maak je er geen zorgen over :) Het komt wel goed.

En tips? Door blijven ademen :)
Gelukkig maar zolang we blijven ademen is ons moed niet op
Matis94 schreef:
21-07-2018 00:17
En vergeten bij te zeggen dat ik afspraak heb met de POH(praktijkondersteuner huisarts). Zij gaan mij verder helpen met mijn probleem. Ook zit ik dagelijks gemiddeld 7 uur per dag te internetten en denk dat er link mee is.
Geen wonder dat je je niet gelukkig voelt. Hier zou ik als eerste mee stoppen. Ga leuke dingen doen ipv internetten. Ben je verslaafd aan een game ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Je had geen vrienden omdat je naar een eengezinswoning verhuisde? Je zat toch op school? Had je daar geen contact. Ging je op een sportvereniging?

Je stopte met je eerste opleiding omdat je het te moeilijk vond en 30 km moest reizen? Heb je bijlessen gevolgd? Heb je naar andere reisopties gekeken?

Daarna ben je met een opleiding gestopt omdat je het 'niet leuk vond'. Je kon ook doorzetten.

Vervolgens heb je eindelijk een opleiding afgemaakt, maar hebt nog geen baan gevonden. Hoeveel sollicitaties stuur je eruit? Je kan ook even een baan aannemen in een winkel/magazijn/etc.

Kortom: klinkt alsof het grotendeels je eigen schuld is waar je nu zit.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
21-07-2018 08:17
Vervolgens heb je eindelijk een opleiding afgemaakt, maar hebt nog geen baan gevonden. Hoeveel sollicitaties stuur je eruit? Je kan ook even een baan aannemen in een winkel/magazijn/etc.

Kortom: klinkt alsof het grotendeels je eigen schuld is waar je nu zit.
Ik heb genog sollicitaties gestuurd, meeste werd ik afgewezen voorwl gebrek aan werkervaring of ze hadden beter kandidaten. Ook na gesprekken waren er beter kandidaten.

Tot nu heb ik wel bij fastfood restaurants gewerkt. Laatste keer administratieve werk maar dan tijdelijk en parttime(oproepbasis). Of het mijn schuld is, ja, deels. Ik geef toe.
Matis94 schreef:
21-07-2018 00:17
En vergeten bij te zeggen dat ik afspraak heb met de POH(praktijkondersteuner huisarts). Zij gaan mij verder helpen met mijn probleem. Ook zit ik dagelijks gemiddeld 7 uur per dag te internetten en denk dat er link mee is.
Ja dat denk ik ook. Het beste wat je nu kunt doen is elke dag naar buiten gaan. Ook al heb je helemaal geen zin, toch doen. Het beste is om te beginnen met hardlopen. Dat helpt om de juiste stofjes in je hersens aan te maken.

En goed dat je een afspraak bij de praktijkondersteuner hebt!

Het ligt trouwens niet aan jou, net afgestudeerd zijn is gewoon een lastige tijd. En nog geen werk hebben valt ook niet mee. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
21-07-2018 07:54
Geen wonder dat je je niet gelukkig voelt. Hier zou ik als eerste mee stoppen. Ga leuke dingen doen ipv internetten. Ben je verslaafd aan een game ofzo?
Nee, vooral youtube.
dropfruitje schreef:
21-07-2018 08:17
Kortom: klinkt alsof het grotendeels je eigen schuld is waar je nu zit.
Zo klinkt het helemaal niet. Wat een rotopmerking. Iemand die al op de grond ligt nog even flink trappen, en dan zeker met het excuus ‘schop onder de kont’. Dit is geen schop onder de kont, dit is een trap in de ballen.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
21-07-2018 08:35
Zo klinkt het helemaal niet. Wat een rotopmerking. Iemand die al op de grond ligt nog even flink trappen, en dan zeker met het excuus ‘schop onder de kont’. Dit is geen schop onder de kont, dit is een trap in de ballen.
Ik lees vooral dat hij niet doorzet, en een aantal excuses. Dat is geen schop onder de kont of een trap in de ballen. Enkel mijn mening, en dat is wat hij vraagt.

Als jij vindt dat hij slachtoffer is van situaties, of gewoon pech heeft gehad is prima, want ook om jouw mening vraagt hij.
Those who don’t believe in magic will never find it
Wat ik zou doen als ik jou was: vrijwilligerswerk zoeken. Dan heb je een dagstructuur, je doet ervaring op, je leert mensen kennen en het staat nog goed op je cv ook.

Hier zijn een aantal vacaturebanken: https://vrijwilligerswerk.nl/vacaturebanken-landelijk
Economische opleiding komt daarbij zeker van pas!

Je kunt ook gaan kijken bij een buurthuis, of je daar iets kunt doen. Je niet-Nederlandse achtergrond zou hierbij zelfs wel eens een voordeel kunnen zijn. Tenminste in ons buurthuis zitten ze te springen om ‘mannelijke rolmodellen’ voor jongens overal vandaan.
Alle reacties Link kopieren
De hele dag passief internetten is nou ook niet bevorderlijk voor een sociaal leven. meld je aan bij een sportclub, boek een vakantie voor singles, zoek een vakantiebaan etc dan kom je in aanraking met andere mensen.
Dat is ook lastig maar wel de manier om uit je schulp te komen.
En inderdaad wat hulp van een psycholoog kan ook geen kwaad.
Ja en?
dropfruitje schreef:
21-07-2018 08:42
Ik lees vooral dat hij niet doorzet, en een aantal excuses. Dat is geen schop onder de kont of een trap in de ballen. Enkel mijn mening, en dat is wat hij vraagt.
Hij vraagt om hulp. Dat is iets anders dan een mening.

Best ernstig dat jij het onderscheid niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik 2 sollicitatiegesprekken. Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
21-07-2018 08:54
De hele dag passief internetten is nou ook niet bevorderlijk voor een sociaal leven. meld je aan bij een sportclub, boek een vakantie voor singles, zoek een vakantiebaan etc dan kom je in aanraking met andere mensen.
Dat is ook lastig maar wel de manier om uit je schulp te komen.
En inderdaad wat hulp van een psycholoog kan ook geen kwaad.
Naar sportschool ga ik wel en dat is de enige. Volgende week heb ik 2 sollicitatiegesprekken voor een fulltime baan. Bedankt voor je adviezen.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
21-07-2018 08:54
Hij vraagt om hulp. Dat is iets anders dan een mening.

Best ernstig dat jij het onderscheid niet ziet.
Wat ben jij fel joh. Rustig aan, je hoeft het niet persoonlijk te maken.

TO heeft gewoon op mij gereageerd, en zit nu vast niet te huilen door mijn post.
En zoals je leest staat er ook een tip in: solliciteer ook op ander werk dan waar je voor geleerd hebt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak achter internet zitten kan je ook depressief máken, wist je dat? Zie je het zitten om dit af te bouwen? Goed dat je sollicitatiegesprekken hebt staan! Hoe bereid je die voor?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een diploma en twee sollicitaties lopen, komt echt goed! Het is een goede tip om te stoppen met 7 uur per dag op internet rond te hangen, daar word je niet gelukkig van. Begin met structuur aanbrengen in je dagen. Op tijd opstaan en naar bed, goed eten, elke dag naar buiten, iets nuttigs doen in huis. Daar voelen de meeste mensen zich ook beter bij.
Succes met je sollicitatiegesprekken!
dropfruitje schreef:
21-07-2018 09:01
Wat ben jij fel joh. Rustig aan, je hoeft het niet persoonlijk te maken.
Ik ben totaal niet fel, ik zeg gewoon rustig hoe ik erover denk. Maar als ik fel overkom, bedenk dan hoe onaangenaam hard jouw eigen posts kunnen overkomen.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
21-07-2018 09:11
Ik ben totaal niet fel, ik zeg gewoon rustig hoe ik erover denk. Maar als ik fel overkom, bedenk dan hoe onaangenaam hard jouw eigen posts kunnen overkomen.
:facepalm:
Those who don’t believe in magic will never find it
dropfruitje schreef:
21-07-2018 09:14
:facepalm:
O, ik dacht: ik kom je tegemoet. Maar ook goed hoor, je gaat onder de negeer. Loep jezelf eens, voor de lol.
Alle reacties Link kopieren
Waar zou jij nou depressief om moeten zijn? Wat een problemen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven