Angst en paniek

23-07-2018 13:50 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik zoveel last van paniek en angsten dat ik even niet meer weet waar ik het zoeken moet. Misschien helpt het om mijn verhaal met jullie te delen.

Gedurende mijn hele leven ben ik angstig geweest. Ik zie snel gevaren en maak me zorgen over wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Eens in de zoveel tijd is er iets in het bijzonder waar ik me veel zorgen over maak. Nu is dat bijvoorbeeld een hiv-infectie. Als ik in zo’n angst verkeer, kan ik niet meer relativeren en zie ik alleen alles wat mis kan gaan. Ook ben ik altijd bang voor de toekomst en ben ik vaak somber.

Aan de mensen met een angststoornis: herkennen jullie je erin dat je ineens ergens heel bang voor bent? Iets wat misschien al langer speelt, maar waar je je nooit druk om hebt gemaakt. Bij mij komt de angst dan soms ineens boven. Ik wil dan zelf alles weten over de risico’s en statistieken, maar het is nooit genoeg. Ik kan ook niet gerustgesteld worden. Ik hoop dan dat het aan mijn angststoornis ligt, want als het daar niet aan ligt, is mijn angst dus reëel en dat wil ik niet. Volgen jullie het nog? ; )

Als iemand tips heeft voor afleiding, dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ben je in behandeling: Zo nee, doen!
Ben je gediagnosticeerd met een angst/paniek dan wel gegeneraliseerde angststoornis?

Tips voor afleiding lijkt mij wat laag ingezet op basis van je klachten als je het mij vraagt. Ik zou langs de huisarts gaan voor een GGZ verwijzing.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in behandeling, maar nu nog bezig met een andere klacht. Ik wil dit binnenkort met mijn psycholoog gaan bespreken. Ik weet dus niet zeker of het echt een angststoornis is, omdat er altijd wel een aanleiding voor de angst is en ik bijvoorbeeld geen pleinvrees heb. Of kan het dan ook een angststoornis zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan je behandelaar. Pas op Met zelfdiagnose. Laat dat aan een psychiater over.
Sterkte
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven