Hallucineren of gewoon veel gekke pech?

24-07-2018 18:04 25 berichten
Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen op het moment. Het zit zo. Een paar dagen terug heb ik een hele lading mades onder de deurmat gevonden. Ik was ervan overtuigd dat er eitjes in de deurmat hebben gezeten toen ik heb had gekocht en dat die, in de warmte hier, uit zijn gekomen. Er was niemand thuis en heb ze zelf opgeruimd

Daarnaast denk ik nu ineens vlooien te hebben gezien bij mijn kitten die geen tekenen vertoond, niet naar buiten gaat en al weken vlooivrij is en behandeld, volwassen kat heeft geen vlooien

Ook komen er ineens allerlei gekke vliegen, van die glanzende in de woonkamer vooral bij de ramen. Ik denk dat ze op de een of andere manier uit het peterselieplantje van de jumbo komen want alles zit potdicht. Enige andere verklaring zijn die mades. Er zou er een ontsnapt zijn geweest maar geen 50 ofzo, het aantal vliegen wat hier gisteren en vandaag ineens binnenzat met de ramen potdicht, vuilnisbakken gisteren helemaal omgespoeld en chloor erop.

En ik heb de hele tijd kriebels, alsof er een beestje op me zit.

Nu hou ik totaal al niet van insecten. Maar ik heb dus best wat psychische klachten van mezelf, zit aan de antipsychotica ook nu.

Maden en vlooien heb alleen ik gezien, vliegen ook door man gezien, dus die zijn sowieso echt. Maar ik weet dus zeker dat het uit het peterselieplantje komt want daar komen er soms 5 tegelijk 'vandaan'.

Misschien een ongegronde angst, maar ben bang dat ik misschien toch hallucinaties heb van t een of ander. Anders heb ik wel hele dikke vette pecht ineens met allerlei insecten waar ik van gruwel. Ik ben bang dat ik overdrijf omdat mijn man de vliegen gewoon heeft gezien, maar wil het toch even voorleggen.

Oke, tips of inzichten?
Misschien belangrijk trouwens, maar als kind/tiener heb ik eerder dingen gezien/gevoeld die er niet waren in de vorm van 'schimmen'.
Heel veel maden heb je zo met dit weer. En als die uitkomen worden het heel veel vliegen. Vlooienvrij krijg je het echt niet bij je huisdieren deze tijd van het jaar, dus dat die daadwerkelijk vlooienvrij zijn lijkt me sterk.

Ik stem dus voor niet-psychotisch maar de realiteit. Zeker als je man de vliegen ook heeft gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een paar weken geleden thuis van een weekendje weg en ik had wel 50 van die glanzende vliegen tegen het raam zitten. Ik dacht ook dat ik hallucineerde. Heb ze met zo'n racket geelectrocuteerd. Het waren slome vliegen.

W.b. kitten... die kun je toch kammen? Dan zie je snel genoeg of er vlooien/neten in de vacht zitten.

En maden... gelukkig nog niet gezien hier, maar heb wel van mensen gehoord die ze wel hadden.

Ik denk dus niet dat je je die vieze beesten inbeeldt... het is gewoon smerig weer.
Hallelujah.

Ik begon echt ineens aan mezelf te twijfelen. Kitten gekamd, wel wat poepjes gevonden maar als ik zou hallucineren, zou ik dat natuurlijk ook zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeten wij dat nou weten? Maar ik gok op een combi - deels echt, deels fantasie. Dat je het erger maakt dan het is en opeens overal beestjes gaat zien en voelen. Maar dat is volgens mij ook niet echt abnormaal.
.
Alle reacties Link kopieren
Kan je man niet eens kijken naar de kitten voor de zekerheid?

Ik denk ook dat het een kwestie is van pech en met dit weer heeft iedereen wel ergens last van geloof ik. Ikzelf word gek van de fruitvliegen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn fototoestel gereed houden. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kruidenplantjes hebben fruitvliegjes, dus dat klopt. Buiten zetten en het is over. Of nou ja binnen dan.
Alle reacties Link kopieren
Nope, je hebt ergens een 'bron' zitten. Die maden worden dus van die glanzende vliegen. Ooit bij mijn ex gehad en dat was vreselijk. Elke dag tientallen vliegen, de volgende dag weer nieuwe totdat we de bron gevonden hadden. Het krioelde van de maden onder het laminaat in een hoekje van een kamer. Geen flauw idee hoe ze daar gekomen zijn, maar toen we dat opgeruimd hadden, was het voorbij. De kamer helemaal met zo'n bus bespoten (daarna weggaan natuurlijk), een paar uur gewacht, goed gelucht en klaar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-07-2018 18:17
Ik zou mijn fototoestel gereed houden. :)
Goeie!
.
Alle reacties Link kopieren
Oh ewww... ik wist niet dat maden van die vieze glanzende vliegen worden. Dan heb ik die dus ook gehad.... yuk.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-07-2018 18:21
Oh ewww... ik wist niet dat maden van die vieze glanzende vliegen worden. Dan heb ik die dus ook gehad.... yuk.
Mss waren alle maden al uitgekomen toen je terugkwam van dat weekendje weg? Een geluk bij een ongeluk!
Heb je daarna geen vliegen meer gezien?
Life is short. Eat dessert first.
Ik had afgelopen weekend ook een vliegenplaag. Inderdaad allemaal op de ruiten en glanzend en sloom.
Het waren er zeker wel 50 als het niet meer is en dit had ik 2 jaar geleden ook al gehad.
Alles is hier schoon en etensresten doe ik in aluminumfolie in de diepvries tot de vuilophaal komt.
Ben op onderzoek uitgegaan want ik stond echt met de vliegenmepper in de hand te roepen "ik kan niet meer", ze bleven maar komen.
Nu blijkt dat ze onder de plinten/lamimaat vandaan komen. Dus ze zitten onder de vloer. Toen ik een plint weghaalde lag het vol met van die bruine larfjes en je zag overal vliegen uitkruipen. Ik woon 1 hoog in een appartement en ze zitten dus tussen de vloer van die van mij en de onderburen.
2 dagen alle plinten ingespoten met chloor en glassex (gemengd) en nu na 2 dagen is het rustig op een enkeling na. Of dat door dat mengsel komt denk ik niet. Twee jaar geleden stopte het zonder maatregelen ook na een dag of 2/3. (toen kon ik niets doen want ik wist niet waar ze vandaan kwamen. Had zelfs de open stopcontacten dichtgeplakt)
Maar ik dacht dus ook dat ik doordraaide. Gelukkig vlogen ze niet rond maar bleven op de ruiten zitten. Anders was ik echt doorgedraaid.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-07-2018 18:23
Mss waren alle maden al uitgekomen toen je terugkwam van dat weekendje weg? Een geluk bij een ongeluk!
Heb je daarna geen vliegen meer gezien?
Nee, het was een eenmalige voorstelling, gelukkig....
Wij wonen dicht bij het platteland en worden echt gek van de beestjes. Inderdaad veel van die glanzende vliegen (strontvliegen), veel mieren in huis, fruitvliegjes als er maar iets fruitigs ergens ligt, gewone vliegen, maden in de kliko en s avonds komen de muggen. Een kat hebben we niet en onze hond is laatst ontvlooid, even afkloppen... dus ik denk dat het echt is.
Brucedehond schreef:
24-07-2018 18:34
Wij wonen dicht bij het platteland en worden echt gek van de beestjes. Inderdaad veel van die glanzende vliegen (strontvliegen), veel mieren in huis, fruitvliegjes als er maar iets fruitigs ergens ligt, gewone vliegen, maden in de kliko en s avonds komen de muggen. Een kat hebben we niet en onze hond is laatst ontvlooid, even afkloppen... dus ik denk dat het echt is.
Er is een speciale spray die maden voorkomt in de kliko. Met dit weer eet ik alleen fruit uit de diepvries of uit blik.
Kruidenplantje is de kliko in gegaan, ik denk echt dat ze daar vandaan kwamen. We zullen het wel merken, bah
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
24-07-2018 18:50
Kruidenplantje is de kliko in gegaan, ik denk echt dat ze daar vandaan kwamen. We zullen het wel merken, bah
De vliegen komen van de maden, niets geks aan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in huis zitten ook meer vliegen hoor, nu. Een enkele keer zo'n groen glanzende vleesvlieg, meestal huis (kamer) vliegen.
Het gaat allemaal razend snel, natuurlijk, nu, van eitje naar made naar pop naar vlieg.
Als jezelf, of je buren wat vlees in de kliko hebben gegooid, of er ligt ergens in de tuin, of in de bosjes onder je etage een dode vogel of muis kan het al mis zijn.

Eén van de buurkatten had hier in de tuin een paar dagen terug een muis gevangen en achtergelaten. Ik rook het eerder dan ik het zag, en er zaten al vliegeneitjes op.
Ik vind het zelf niet iets om je heel druk over te maken.

Naar dat je erdoor aan jezelf gaat twijfelen, LoVaKo, dat wel :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Even een plaatje van de ontwikkelingsstadia van de vlieg. Als je het vies vindt : zeg het maar, dan haal ik het weer weg.

Afbeelding
nounou
Ohh dat waren dus poppen die achter de plinten zaten. Nooit geweten, ik kende alleen de larve/maden.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
24-07-2018 19:06
Ohh dat waren dus poppen die achter de plinten zaten. Nooit geweten, ik kende alleen de larve/maden.

Ja, je kunt dus ook vliegen in huis krijgen als er ergens achterin een raar hoekje of plint een muis is doodgegaan en de vliegen hebben het lijkje gevonden.
nounou
zazamaenade schreef:
24-07-2018 19:10
Ja, je kunt dus ook vliegen in huis krijgen als er ergens achterin een raar hoekje of plint een muis is doodgegaan en de vliegen hebben het lijkje gevonden.
Ja het was wel gecentreerd op een plaats achter een plint. Dan zou er iets onder de vloer moeten liggen want onder het laminaat kan niet.
Nou ja, in ieder geval een fijn idee voor TO hoop ik. Dat ze niet denkt dat ze gek aan het worden is.
Zeker, heb toch liever echte maden en vliegen dan hallucinaties.

Met die warmte hadden die maden al veel eerder moeten zijn ontpopt, ik schreef dat het een paar dagen was maar volgens mij is dat al twee weken geleden. Dagen lopen een beetje in elkaar over.

Het begon met t plantje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven