Onzeker nadat vriend is vreemdgegaan

25-07-2018 13:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forumleden,
Ik zit een beetje met een probleem.
Mijn vriend is zo'n 2 weken geleden op een festival 'vreemdgegaan', een meisje had hem, terwijl hij onder invloed was, gezoend en hij zoende terug. Ik heb besloten om hem te vergeven omdat hij het eerlijk had verteld en er duidelijk spijt van had. Ik heb er alleen nog steeds moeite mee, vooral mijn eigen onzekerheid groeit hierdoor. Ik wil steeds beter, mooier etc. zijn dan dat meisje.. Verder maak ik me zorgen omdat hij dit meisje goed kent, ze zit in een van zijn vriendengroepen dus hij ziet haar regelmatig. Binnenkort heeft hij een feestje waar zij ook komt en hij neemt me daarom liever niet mee omdat hij geen zin heeft in drama enzo. Dit maakt me allemaal alleen maar meer onzeker en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Want ik wil ook niet bij hem weg. En wat moet ik met dit feestje, ik voel me er erg rot over. Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ga je toch gewoon wel mee naar het feestje ; Zij zal zich ook wel ongemakkelijk voelen, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang hebben jullie al wat samen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Steenbokje,

Bah wat een nare situatie. Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat je vriend jou niet wil meenemen om drama te voorkomen. Je vriend heeft iets met je goed te maken, hij is de veroorzaker van het drama en nu draait hij het zo dat jij niet mee mag omdat jij zogenaamd voor drama zou zorgen? En zij is daar dus ook? Ik zou op z'n zachtst gezegd niet blij zijn. Die zoen zou ik hem nog wel kunnen vergeven, maar jou buitensluiten is in mijn ogen niet eerlijk. Hoe oud zijn jullie en hoelang zijn jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
We zijn 18 en 20.
Verder maak ik me zorgen omdat hij dit meisje goed kent, ze zit in een van zijn vriendengroepen dus hij ziet haar regelmatig. Binnenkort heeft hij een feestje waar zij ook komt en hij neemt me daarom liever niet mee omdat hij geen zin heeft in drama enzo.

Tja. Waar je zin in hebt. Ik zou hem lekker als vrijgezel laten gaan.
lijkt me dat hij niet naar dat feestje gaat of dat jullie samen gaan
Alle reacties Link kopieren
Ja het is voor mij nu ook vooral dat buitensluiten, dan heb ik het gevoel dat hij met haar een leuke avond heeft blablabla.. hij zegt dat we allebei geen leuke avond zullen hebben als ik mee ga..
steenbokjelovestea schreef:
25-07-2018 13:51
Ja het is voor mij nu ook vooral dat buitensluiten, dan heb ik het gevoel dat hij met haar een leuke avond heeft blablabla.. hij zegt dat we allebei geen leuke avond zullen hebben als ik mee ga..
Leuke vent.
steenbokjelovestea schreef:
25-07-2018 13:51
Ja het is voor mij nu ook vooral dat buitensluiten, dan heb ik het gevoel dat hij met haar een leuke avond heeft blablabla.. hij zegt dat we allebei geen leuke avond zullen hebben als ik mee ga..
Gun hem maar weer zijn vrijgezelle leven met zijn vriendengroep. Zonde van je tijd en moeite,
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
steenbokjelovestea schreef:
25-07-2018 13:51
Ja het is voor mij nu ook vooral dat buitensluiten, dan heb ik het gevoel dat hij met haar een leuke avond heeft blablabla.. hij zegt dat we allebei geen leuke avond zullen hebben als ik mee ga..
Het alternatief is dus dat hij alleen gaat, een leuke avond met haar heeft en dat jij je thuis rot zit te voelen? Als het echt een vent was ging hij of met jou of helemaal niet. Meid, ik zou hem er uit gooien, jij verdient beter dan dit.
Jeetje zeg, het gaat over zoen, begrijp ik dat goed?

Verder, jouw onzekerheid is jouw probleem, niet dat van hem! Ga gewoon mee naar dat feest en maak geen drama maar sta daarboven!
Alle reacties Link kopieren
Over zijn drugsgebruik maak je je geen zorgen.

Klink allemaal nog al onvolwassen. Jammer dat je zijn gedrag op jezelf betreft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
steenbokjelovestea schreef:
25-07-2018 13:51
Ja het is voor mij nu ook vooral dat buitensluiten, dan heb ik het gevoel dat hij met haar een leuke avond heeft blablabla.. hij zegt dat we allebei geen leuke avond zullen hebben als ik mee ga..
oke dit rammelt.
als hij is vreemdgegaan en hij heeft er spijt van zou hij er beter alles aan moeten doen om het goed te maken met jou. naar een feestje waar zij is en dan jou thuislaten valt daar niet onder
S-Meds schreef:
25-07-2018 13:51
lijkt me dat hij niet naar dat feestje gaat of dat jullie samen gaan
En wat voorkom je daarmee?
Je vriend heeft zelf dit drama veroorzaakt. Dat hij jou nu niet mee wil nemen naar een feestje om drama te voorkomen is op z'n minst krom.

Ik denk dat hij jou niet mee wil nemen naar dat feest zodat hij zelf een leuke avond met dat meisje heeft. t jou.
Vesper- schreef:
25-07-2018 14:02
En wat voorkom je daarmee?
dat to weet dat ze belangrijker is dat het zoenmeisje
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-07-2018 14:01
oke dit rammelt.
als hij is vreemdgegaan en hij heeft er spijt van zou hij er beter alles aan moeten doen om het goed te maken met jou. naar een feestje waar zij is en dan jou thuislaten valt daar niet onder
Lijkt mij ook ja. Beetje vreemde redenatie van hem.

TO, je bent pas 18. Je weet best dat een fijne relatie anders in elkaar zit. Daar wordt je blij van en gelukkig. Als je dit nu pikt zet je de toon voor later.
Misstappen vergeven doe je als je ervan overtuigd bent dat hij spijt heeft en er alles aan doet om jou te laten zien dat jij op 1 staat.
Alle reacties Link kopieren
dat je hem vergeven hebt wijst in ieder geval op een grote dosis zelfrespect
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Ach gut hij heeft geen zin in drama.
Zo zielig anders VOOR HEM.
En dat arme meisje ook.
Zomaar een vriend van een ander zoenen en dan oepsie drama, met zijn vriendin, op een ander feestje, waar je net zo'n leuke jurk voor had gekocht.
Heel ellendig allemaal.
Ik zou ze alle 'geluk' van de wereld gunnen met deze debiele gedachtengang en het ze erg gunnen dat ze leuk mogen zoenen met wie ze willen, de hele dag door en liefst met mensen met een koortslip en Pfeiffer.
Dikke doei zeg.
Geen zin in drama.
Hou dan je tong in je bek zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-07-2018 14:25
Ach gut hij heeft geen zin in drama.
Zo zielig anders VOOR HEM.
En dat arme meisje ook.
Zomaar een vriend van een ander zoenen en dan oepsie drama, met zijn vriendin, op een ander feestje, waar je net zo'n leuke jurk voor had gekocht.
Heel ellendig allemaal.
Ik zou ze alle 'geluk' van de wereld gunnen met deze debiele gedachtengang en het ze erg gunnen dat ze leuk mogen zoenen met wie ze willen, de hele dag door en liefst met mensen met een koortslip en Pfeiffer.
Dikke doei zeg.
Geen zin in drama.
Hou dan je tong in je bek zeg.
Fantastisch verwoord! :kneel:
Als hij er echt zo een spijt van had, zou hij er alles aan doen om het goed te maken. Hij kan zelf toch ook wel verzinnen dat hij dan niet alleen naar een feestje gaat waar zij ook is? Jij gaat mee of hij gaat niet, klaar... en als je mee gaat, gewoon extra mooi maken en boven staan. Lekker lachen en laten zien dat je je goed voelt en haar lekker in haar sop laten gaar koken.
Natuurlijk ga je mee naar dat feest. En natuurlijk maak je daar geen drama over die zoen of met die andere vrouw. En natuurlijk is jouw vriend hartstikke blij om met zijn leuke vriendin op stap te zijn. Extrablij lijkt me, want ze heeft hem ook nog eens vergeven voor zijn oliedom gedrag.

Althans, zo zou het moeten zijn.

Bizar, jouw vriend heeft een misstap begaan (als we het zo gaan zien, want het klinkt niet alsof hij erg spijt heeft) en nu moet jij je gaan gedragen? Of heeft hij reden om te denken dat jij op dat feest drama gaat maken? Niet dat dat de zoen of zijn houding goedpraat, maar ik snap wel dat hij geen zin heeft in drama op een feest. Maar goed, dit is dan alsnog niet de manier (vanuit hem) op dat voor elkaar te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven