Autisme en relatie

30-07-2018 13:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Een week geleden ontstond een situatie van een stel kennissen die hadden afgesproken om op een bepaalde tijd bij ons te zijn. Ze kwamen eten. Ze waren een uur te laat zonder dat ze even een berichtje stuurde. Dat is voor mij killing waardoor ik onmiddellijk op slot schiet. Ik kan daar dan ook niet meer uitkomen. Ipv dat mijn man helpt zegt hij dat het niet erg is en dat ik me niet moet aanstellen. Voor mij is zo´n situatie een heel groot ding waar ik een paar dagen last van heb. Het enige waar ik dan behoefte aan heb is een beetje begrip maar voor mijn gevoel stookt mijn man het vuurtje op waardoor ik overprikkel raak.

Vanwege mijn autisme is het voor mij moeilijk om mezelf te uiten als me iets dwarszit. Wat op dit ogenblik erg meespeelt is dat ik moeite heb met het ouder worden. Ik voel me lichamelijk minder aantrekkelijk waardoor ik mezelf nog onzekerder voel dan normaal. Mijn man weet dat ik moeite heb met het lichamelijk verval. Hij zegt dus regelmatig dat ik er leuk uitzie en laat vaak merken dat jij me lichamelijk aantrekkelijk vind wat 9 van de 10 keer eindigt met seks. En dat laatste is dus het probleem. Ik wil niet altijd seks. Ik wil soms alleen een knuffel of een arm om me heen. Nu is mijn man daar niet zo van. Aan de andere kant zorgt hij heel goed voor me. Hij is zo´n type die zorgt dat ik hem altijd kan bereiken, nooit nee zegt. Kortom, geen moeite is hem teveel als het mij betreft. Maar hier loopt het dus mis tussen ons.

Ik heb het geprobeerd uit te leggen waardoor de situatie alleen nog maar erger is geworden. Ik ben helemaal in mezelf gekeerd en mijn man weet zich ook geen raad. Dus hoe moet ik dit (voortaan) doorbreken?
Jullie begrijpen elkaar (momenteel) niet.
Relatietherapie een idee?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem de OP lezen of schrijf het voor hem in een brief.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
30-07-2018 13:58
Laat hem de OP lezen of schrijf het voor hem in een brief.
Zo simpel kan het zijn. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
een uur te laat komen, zonder berichtje. Is trouwens gewoon raar hoor.
Los daarvan: een uur te laat komen zonder berichtje zou mij bij ook in het verkeerde keelgat schieten. Ze hadden van mij weg mogen blijven. En ik ben niet autistisch. Dat is gewoon ronduit asociaal waar welk mens met fatsoen not amused over zou zijn. Zie jezelf in deze situatie dus écht niet anders dan mensen zonder autisme.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
30-07-2018 14:16
Los daarvan: een uur te laat komen zonder berichtje zou mij bij ook in het verkeerde keelgat schieten. Ze hadden van mij weg mogen blijven. En ik ben niet autistisch. Dat is gewoon ronduit asociaal waar welk mens met fatsoen not amused over zou zijn. Zie jezelf in deze situatie dus écht niet anders dan mensen zonder autisme.
Dit.

En verder: vertel aan je man wat je hier geschreven hebt.
Hij kan niet ruiken dat jij geen zin hebt in seks, dus vertel hem dat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen autisme.
Maar ben wel iemand van tijd en planning.
Iemand die een uur later komt opdagen zonder bericht staat simpelweg voor een dichte deur. (En ja ik kan daar ook even last van hebben)
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
30-07-2018 14:24

Iemand die een uur later komt opdagen zonder bericht staat simpelweg voor een dichte deur. (En ja ik kan daar ook even last van hebben)
oh nee, dat niet.
Maar ik zou na een half uur hen appen: "alles goed?"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-07-2018 14:25
oh nee, dat niet.
Maar ik zou na een half uur hen appen: "alles goed?"
Ik had in het verleden mensen die dan niet eens reageerde of opnamen..daar was ik op den duur klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
30-07-2018 14:30
Ik had in het verleden mensen die dan niet eens reageerde of opnamen..daar was ik op den duur klaar mee.
begrijp ik, als het een keer gebeurt, kan het.
Maar structureel, dan zit er iets scheef
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-07-2018 14:36
begrijp ik, als het een keer gebeurt, kan het.
Maar structureel, dan zit er iets scheef
Dus dat en nu ben ik zo van als je het de moeite waard vind app of bel je als je later bent en anders jammerdebammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven