Roepnaam wijzigen

30-07-2018 23:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende. Van kleins af aan ben ik niet echt blij met mijn voornaam. Ik was altijd in namenboekjes aan het snuffelen naar een andere naam, een naam die ik beter bij mezelf vind passen en waar ik me beter mee kan identificeren. Na een wat lastige jeugd en de nodige hulp daarvoor, voel ik mij beter dan ooit. Ik wil nu eindelijk daad bij het woord voegen en mijn roepnaam veranderen. Ik ben echter wel benieuwd naar hoe mijn omgeving hierop gaat reageren. Hoe zouden jullie het vinden als iemand uit je omgeving haar naam verandert? Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Dank alvast voor jullie eerlijke reacties.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee. Stel jezelf gewoon alvast voor met deze naam. Kun je er zelf ook aan wennen. Je moet ook echt niet het idee hebben dat iedereen een uitleg van jou verschuldigd is. Jij heet gewoon *nieuwe naam*
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ja prima natuurlijk. Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die hun naam veranderd hebben. Hou wel rekening ermee dat het misschien twee jaar duurt voor iedereen echt gewend is en men zich niet meer vergist. En sommige mensen zullen het in het begin wat vreemd vinden.
Wel leuk trouwens, om jezelf de allermooiste naam die er bestaat te geven :)
Alle reacties Link kopieren
Je naam verander je voor jezelf, niet voor je omgeving. Hun mening doet er niet toe.

Hoe zekerder jij je presenteert met je nieuwe naam, hoe minder er vreemd wordt gekeken. Het is dan een voldongen feit.
Wanneer jij twijfelend je nieuwe naam gaat introduceren, reageert men op die onzekerheid en niet zozeer op je nieuwe naam.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat kan best. Je zegt bijvoorbeeld: ik heet Joyce; voor vrienden Jo. Of je mag wel Jo zeggen want mijn vrienden noemen me zo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ooit in een nieuwe baan anders genoemd maar later weer terugveranderd, wat daarna niet meer goed lukte. Ik vond de nieuwe naam toch niet helemaal "echt".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb ook ooit mijn roepnaam veranderd, dat wil zeggen, ik heb er een letter aangeplakt. Van Ester naar Hester zeg maar (maar dan anders). Maar dat was al net voor ik naar de middelbare school ging. Mijn ouders en de meeste familie hebben het goed opgepakt (al hebben mijn grootouders er nooit aan kunnen wennen). Op mijn nieuwe school gewoon voorgesteld met mijn nieuwe naam. Geen probleem! In een omgeving waar je al langer rondloopt lijkt het me lastiger, het duurt langer voordat iedereen er aan gewend is. En jijzelf moet dan ook 'afleren' om te luisteren naar je oude naam. Succes en zet hem op!
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf...ik vind het soms ook aanstellerige aandachttrekkerij. Vooral wanneer je een normale naam had zoals Prince die ineens symbool heet, of Puff daddy, P-diddy, Diddy dirty money (ja, who cares)...etc terwijl Sean een volstrekt normale naam is. Om van Snoop dog nog maar te zwijgen vind ik het bij niet beroemdheden vaak nog grotere aanstellerij.

Wanneer je het verleden echt hebt verwerkt dan maak je naam niet zo veel uit tenzij je Trud heet met een D maak er dan Trudy van ofzo. Hoe groter en absurder de verandering hoe lastiger om daar acceptatie voor te vinden. Kies dan iets wat dichtbij hetgeen ligt wat het al is maar wat net genoeg verandering biedt om de laatste afsluitende stap te zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-07-2018 10:34
Hangt er vanaf...ik vind het soms ook aanstellerige aandachttrekkerij. Vooral wanneer je een normale naam had zoals Prince die ineens symbool heet, of Puff daddy, P-diddy, Diddy dirty money (ja, who cares)...etc terwijl Sean een volstrekt normale naam is. Om van Snoop dog nog maar te zwijgen vind ik het bij niet beroemdheden vaak nog grotere aanstellerij.

Wanneer je het verleden echt hebt verwerkt dan maak je naam niet zo veel uit tenzij je Trud heet met een D maak er dan Trudy van ofzo. Hoe groter en absurder de verandering hoe lastiger om daar acceptatie voor te vinden. Kies dan iets wat dichtbij hetgeen ligt wat het al is maar wat net genoeg verandering biedt om de laatste afsluitende stap te zetten.
Je voornaam wijzigen is iets HEUL anders dan een artiestennaam aannemen :facepalm:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Even de andere kant belichten. Toen mijn moeder samen ging wonen met haar nieuwe man heeft zij ook haar naam veranderd. Dat heeft voor mij altijd gevoeld als "schepen achter je verbranden" en dat ze nu een nieuw leven ging leiden, niet meer als mijn moeder. Dus houdt er rekening mee dat dat voor sommige mensen in jouw omgeving ook zo kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook een aantal mensen die hun naam veranderd hebben, wel allemaal op een 'natuurlijk' moment, bijvoorbeeld na een verhuizing of een nieuwe studie of baan.
Op die manier is er meteen een grote groep mensen die jou alleen onder de nieuwe naam kent, wat het makkelijker maakt.
Van de mensen die ik ken was er 1 die ik ook voor de naamsverandering al kende en ik heb me er nog best wel eens in vergist maar het went wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn roepnaam ook veranderd naar een afkorting die mijn man en zussen al gebruikten. Mijn 'volledige' naam werd in NL nogal eh... zo raar uitgesproken dat ik gewoon niet door had dat ze mij bedoelden. Toen ben ik mijn roepnaam consequent gaan gebruiken. 'Oude' bekenden moesten even wennen en nu - 19 jaar later - zijn er nog wel mensen die me niet vaak zien die me bij mijn volledige naam aanspreken (en die wel goed uitspreken) omdat ze mijn roepnaam 'vergeten'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven