Autisme wie ook? Deel 4

01-08-2018 08:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-08-2018 09:44
Ik ga het toch voorzichtig zeggen zonder in details te treden. Solo bij jou loopt het ook niet zo vlekkeloos, met de kinderen. Toch?
Maar dat heeft niet direct met mijn ASS te maken. Eerder met de ASS van mijn kinderen.
De vraag of je je ASS wilt doorgeven is een heel andere dan of je zelf als ASS-er kinderen kunt grootbrengen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2018 09:45
Nu ik langdurig thuis zit lukt 't mij opeens om de dingen te zien en aan te pakken in huis en tuin. Ik zag ze wel toen ik nog werkte, maar ik kon daar mentaal geen aandacht aan besteden.
Ik begin nu weer zin en ruimte te krijgen om weer te gaan werken. Heb ook een hoop achterstallige klussen aangepakt thuis.
Daadwerkelijk solliciteren is nog een hobbeltje, maar ik voel dat ik er heel dichtbij ben. Moest eerst ook het idee loslaten dat dat direct weer op hetzelfde niveau moest zijn. Mijn svp'er zegt dat ik onder mijn niveau moet gaan solliciteren. Ben wel bang dat ik dan wordt afgewezen wegens overgekwalificeerd. En ik vind het gat in mijn cv ook lastig. Weet niet goed in hoeverre ik daar echt eerlijk over moet gaan zijn. Ook wb mijn gedeeltelijke wia op dit moment.
.
impala schreef:
01-08-2018 09:55
Ik begin nu weer zin en ruimte te krijgen om weer te gaan werken. Daadwerkelijk solliciteren is nog een hobbeltje, maar ik voel dat ik er heel dichtbij ben. Moest eerst ook het idee loslaten dat dat direct weer op hetzelfde niveau moest zijn. Mijn svp'er zegt dat ik onder mijn niveau moet gaan solliciteren. Ben wel bang dat ik dan wordt afgewezen wegens overgekwalificeerd. En ik vind het gat in mijn cv ook lastig. Weet niet goed in hoeverre ik daar echt eerlijk over moet gaan zijn. Ook wb mijn gedeeltelijke wia op dit moment.
Ik peins niet over solliciteren zolang ik voldoende WIA krijg. Als mijn uitkering wordt afgepakt ga ik me nog eerder richten tot de levenseinde kliniek dan dat ik wil gaan werken. Ben eindelijk van dat juk bevrijdt en ik wil die vrijheid niet meer opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-08-2018 09:48
Maar dat heeft niet direct met mijn ASS te maken. Eerder met de ASS van mijn kinderen.
De vraag of je je ASS wilt doorgeven is een heel andere dan of je zelf als ASS-er kinderen kunt grootbrengen.
Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Je kinderen hebben hun ass ook ergens vandaan.
.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2018 09:57
Ik peins niet over solliciteren zolang ik voldoende WIA krijg. Als mijn uitkering wordt afgepakt ga ik me nog eerder richten tot de levenseinde kliniek dan dat ik wil gaan werken. Ben eindelijk van dat juk bevrijdt en ik wil die vrijheid niet meer opgeven.
Mijn wia is niet meer voldoende. Als mijn spaarpot geen bodem had, ging ik nooit meer werken. Maar ik begin inmiddels ook weer de positieve kanten te zien.
Ik begrijp jouw gevoel heel goed hoor, heb ook wel eens gedacht : ik maak gewoon al mijn geld op en dan maak ik er een eind aan. Niet echt serieus, maar het schoot wel door mijn hoofd.
Ik hoop dat het bij jou ook bijtrekt. Ik heb er bijna 5 jaar over gedaan.
impala wijzigde dit bericht op 01-08-2018 10:04
20.90% gewijzigd
.
impala schreef:
01-08-2018 09:59
Mijn wia is niet meer voldoende. Als mijn spaarpot geen bodem had, ging ik nooit meer werken. Maar ik begin inmiddels ook weer de positieve kanten te zien.
Kut dat je WIA niet voldoende is. Ik hoop dat ik mijn lichamelijke klachten genoeg kan uitmelken om in combinatie met ASS voldoende te zijn voor 'n leefbaar inkomen.
Solomio schreef:
01-08-2018 09:21
Dat zou ik als eerste aanpakken, want jezelf accepteren zoals je bent levert m.i. de meeste winst op.
Dat vind ik een hele mooie reactie.
En hier wil ik mij zeker bij aansluiten!
redbulletje schreef:
01-08-2018 09:21
Ik ben nu juist aan 't compenseren voor mijn voormalige verantwoordelijkheidsgevoel waardoor ik het leven volgens de maatschappelijke participatie (school/werk) als overleven heb ervaren.
Kun je dat misschien nog nader toelichten?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2018 10:02
Kut dat je WIA niet voldoende is. Ik hoop dat ik mijn lichamelijke klachten genoeg kan uitmelken om in combinatie met ASS voldoende te zijn voor 'n leefbaar inkomen.
Ja jij hebt ook nog een' echte' ziekte. Dat is dan het voordeel (kan ik tegen jou wel zeggen zo :))
Maar daar zul je ook een keer genezen van worden verklaard. En zo niet, dan is je uitkering idd geen probleem.
Maar goed, dat is allemaal voor later. Nu idd even goed bijkomen van alles en daar zoveel mgl tijd voor nemen.
impala wijzigde dit bericht op 01-08-2018 10:08
10.85% gewijzigd
.
Coconut12, welkom terug :) Hoopte al dat je terug zou komen :)

Ik herken mezelf wel in Elfje.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-08-2018 09:57
Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Je kinderen hebben hun ass ook ergens vandaan.
Ja, duh, maar het ging in mijn post over of MIJN ASS het grootbrengen van kinderen in de weg stond, bijv wegens overprikkeling. En dat doet het m.i. niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-08-2018 10:08
Ja, duh, maar het ging in mijn post over of MIJN ASS het grootbrengen van kinderen in de weg stond, bijv wegens overprikkeling. En dat doet het m.i. niet.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen met alle zorgen die jij hebt mbt je kinderen. Of in elk geval een van hen.
.
impala schreef:
01-08-2018 10:07
Ja jij hebt ook nog een' echte' ziekte. Dat is dan het voordeel (kan ik tegen jou wel zeggen zo :))
Maar daar zul je ook een keer genezen van worden verklaard. En zo niet, dan is je uitkering idd geen probleem.
Maar goed, dat is allemaal voor later. Nu idd even goed bijkomen van alles en daar zoveel mgl tijd voor nemen.
Het grappige is dat al mijn behandelaars (psychiater, oncoloog, gynaecoloog etc) mij een heel gecompliceerd geval vinden door de combinatie van alles. Ik ben al depressief ingesteld en onderga de overgang die depressieve klachten versterkt, hormonen kunnen dat verminderen, maar daardoor neemt de kans op terugkeer van mijn borstkanker toe. Zelf vind ik dat dus eigenlijk best 'n goeie uitgangspositie ;-D
Ik ben ook heel blij met mijn uitkering. Werken lukt me gewoon echt niet. Gelukkig zag het UWV dat ook.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2018 10:12
Het grappige is dat al mijn behandelaars (psychiater, oncoloog, gynaecoloog etc) mij een heel gecompliceerd geval vinden door de combinatie van alles. Ik ben al depressief ingesteld en onderga de overgang die depressieve klachten versterkt, hormonen kunnen dat verminderen, maar daardoor neemt de kans op terugkeer van mijn borstkanker toe. Zelf vind ik dat dus eigenlijk best 'n goeie uitgangspositie ;-D
:proud: ik volg je.
.
Lee2017 schreef:
01-08-2018 10:03
Kun je dat misschien nog nader toelichten?
Dat ik altijd het gevoel gehad heb te moeten deelnemen aan de verplichte onderdelen van het leven zoals school en werk, terwijl ik daar altijd al nul zin in heb gehad. Ik hou ook helemaal niet van sociaal doen. Laat mij maar lekker in m'n uppie rondscharrelen. Maar ben dan weer niet zo'n diehard die off grid kan wonen, heb ook wel weer 'n grote behoefte aan modern comfort incl internet.
impala schreef:
01-08-2018 10:14
:proud: ik volg je.
Dat dacht ik al! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
01-08-2018 10:13
Ik ben ook heel blij met mijn uitkering. Werken lukt me gewoon echt niet. Gelukkig zag het UWV dat ook.
Ik heb ruim 20 jaar op hoog niveau gewerkt. Ben al blij dat ik tijdelijk voldoende wia kreeg. Maar hoe het verder gaat weet ik ook niet.
.
Kwebbeltje91 schreef:
01-08-2018 10:08
Coconut12, welkom terug :) Hoopte al dat je terug zou komen :)

Ik herken mezelf wel in Elfje.
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2018 10:14
Dat ik altijd het gevoel gehad heb te moeten deelnemen aan de verplichte onderdelen van het leven zoals school en werk, terwijl ik daar altijd al nul zin in heb gehad. Ik hou ook helemaal niet van sociaal doen. Laat mij maar lekker in m'n uppie rondscharrelen. Maar ben dan weer niet zo'n diehard die off grid kan wonen, heb ook wel weer 'n grote behoefte aan modern comfort incl internet.
Ik heb een oude vriend die ook niet meer kan/wil werken en zojuist in het buitenland op een godverlaten berg is gaan wonen. Ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. Het is nu nog zomer...
.
impala schreef:
01-08-2018 10:18
Ik heb een oude vriend die ook niet meer kan/wil werken en zojuist in het buitenland op een godverlaten berg is gaan wonen. Ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. Het is nu nog zomer...
Knap! Daar heb ik dan weer de ballen niet voor.
redbulletje schreef:
01-08-2018 10:14
Dat ik altijd het gevoel gehad heb te moeten deelnemen aan de verplichte onderdelen van het leven zoals school en werk, terwijl ik daar altijd al nul zin in heb gehad. Ik hou ook helemaal niet van sociaal doen. Laat mij maar lekker in m'n uppie rondscharrelen. Maar ben dan weer niet zo'n diehard die off grid kan wonen, heb ook wel weer 'n grote behoefte aan modern comfort incl internet.
Zeer herkenbaar.
De verplichte onderdelen, zoals school, heeft mij ook altijd nauwelijks aangesproken.
Heb altijd het gevoel gehad dat ik niet in het systeem paste (groepsgebeuren etc) en ben altijd erg op mezelf geweest.
Vooral in mijn middelbare schoolperiode is dit goed verkeerd gelopen.

Zou ook niet in de 'middle of nowhere' kunnen gaan wonen.
Woon midden in een stad en vind het heerlijk om regelmatig een biosje te kunnen pakken, dat winkels vlakbij zijn etc.
Lee2017 schreef:
01-08-2018 10:27
Zeer herkenbaar.
De verplichte onderdelen, zoals school, heeft mij ook altijd nauwelijks aangesproken.
Heb altijd het gevoel gehad dat ik niet in het systeem paste (groepsgebeuren etc) en ben altijd erg op mezelf geweest.
Vooral in mijn middelbare schoolperiode is dit goed verkeerd gelopen.

Zou ook niet in de 'middle of nowhere' kunnen gaan wonen.
Woon midden in een stad en vind het heerlijk om regelmatig een biosje te kunnen pakken, dat winkels vlakbij zijn etc.
Ik woon een paar km buiten een dorp in de bossen. Dat vind ik dan weer de best mogelijke manier om te kunnen overleven. In 'n stad zou ik het niet uithouden. Ben overigens met 'n klein half uurtje rijden in 't centrum van Antwerpen mocht ik zin hebben in 'n bioscoopje. En de winkels van het dorp zijn in 'n paar minuten met de auto te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-08-2018 10:11
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen met alle zorgen die jij hebt mbt je kinderen. Of in elk geval een van hen.
Je hebt toch geen idee wat er hier speelt en in hoeverre mijn ASS te maken heeft met die problemen, behalve dat ik het heb doorgegeven aan mijn kinderen?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen: dat ASS een belemmering is voor het grootbrengen van kinderen?

Ik ben het daar niet mee eens.

Ik denk dat er veel karaktereigenschappen zijn die niet ideaal zijn voor het grootbrengen van kinderen. In de meeste gevallen worden die karaktertrekken gecompenseerd door andere trekken en loopt het allemaal aardig goed.

Nogmaals, dat het hier moeizaam gaat is niet 1-op-1 het gevolg van mijn ASS, buiten het erfelijke deel dan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook gelijk weer waarom ik me had teruggetrokken uit het vorige topic. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven