Gejaagdheid

14-08-2018 21:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal maanden geleden ben ik bevallen van m'n tweede kind. M'n zwangerschapsverlof was heerlijk; ik voelde me zo ontspannen. Niets moeten, alleen maar voor m'n kinderen zorgen. Ondanks slapeloze nachten, pijn na de bevalling etc. voelde ik me helemaal rustig. Werk was heel ver weg, de drukte van het normale leven ging totaal aan me voorbij. Ik heb kort na m'n verlof nog vakantie gehad en ben nu weer aan het werk. Het normale dagelijkse leven is weer begonnen en ik heb moeite met het tempo. Ik voel me gejaagd, kan me moeilijk concentreren, ben snel het overzicht kwijt, m'n hoofd lijkt ingewikkeldere taken maar moeilijk aan te kunnen en ik moet mezelf dwingen om stap voor stap te werken en met takenlijstjes te werken. Thuis voel ik de spanning in m'n lijf (zo'n irritant gevoel in m'n buik). Ik mis de totale ontspanning, ik had dit zo graag vast willen houden. Misschien niet helemaal realistisch... Heeft iemand misschien tips of herkenning?
Geef het tijd, je hormonen zijn nog aan het werk.

Kan je partner je thuis wat meer/beter ondersteunen, je wat extra rust geven?

Kan je ouderschapsverlof opnemen financieel gezien?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een kwestie van wennen en je comfort zoeken in je veranderende leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat te snel te veel?
Hoeveel uur werk je? En je partner? Hoeveel opvang hebben jullie?
Zit daar nog ruimte in?
Alle reacties Link kopieren
Hormonen denk ik. Ik herken alles wat je schrijft en heb een baby van 6 maanden. En het is nog steeds niet over helaas :|
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Ik denk ook dat het wennen is. En wellicht is het handig om het aan te geven bij collega's en dat je even wat langer de tijd nodig hebt om dingen te verwerken.
Thuis proberen wel de relaxte momenten weer op te pakken. Het leven draait om de leuke dingen en niet de hysterie van werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al in uren verminderd, werk nu 24uur. Ik geef het inderdaad ook aan bij collega's. Geduld hebben dan maar... en het accepteren :).
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je schildklier van slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven